България е залята от коли втора ръка
Публикувано: 06 ное 2006, 12:30
Най-авторитетното автомобилно издание в Европа, Automotive News Europe, публикува първия си голям анализ на родния пазар, акцентирайки върху вноса на употребявани коли.
“Улица Горубляне е центърът на българския автомобилен пазар”, това е началното изречение в първия обстоен материал за България, заемащ цяла страница в най-новия брой на най-авторитетното автомобилно новинарско издание в Европа - Automotive News Europe. Медията публикува анализ за всички новоприети страни в Европейския съюз през 2004 г., като акцентът бе върху производството на автомобили и продажбите. За България обаче основният мотив е огромният внос на коли втора ръка. Изданието обяснява, че в Горубляне са разположени стотици непродадени коли, а общият им брой в страната е 400 000. В същото време трябва да се пазарите за цената, докато купувачите не вярват на пробега, показан на километража.
В материала за България е цитиран Вихрен Горанчев, мениджър по продажбите и маркетинга в представителството на GM в България, който обяснява, че у нас няма и няма да има рестрикции за вноса на стари коли.
Съотношението между продажбите на нови и употребявани коли е 1:7 за последното десетилетие. “Новите автомобили никога не са надминавали повече от 15% от общия внос. Средната възраст на колите е между 17 и 20 години и няма контрол за техническото състояние на колите”, коментира Стоян Желев, председател на Съюза на вносителите на автомобили в България.
Изданието посочва, че от януари цените на употребяваните автомобили ще се понижат, което ще доведе до ръст на продажбите, докато при новите коли се очакват 40 000 закупени коли през 2006 г. В същото време правителството няма да одобри мерки, които да компенсират неочаквания ръст на сегмента за употребявани автомобили.
Според Automotive News Europe пазарният дял на физически лица е между 7-8%, докато няколко сделки с корпоративни клиенти като таксита, полиция, министерства и телекоми могат сериозно да променят пазара. Медията изтъква, че в София има много жълти таксита Hyundai Elantra на фирма “ОК Супертранс” и BMW 1-ва серия на частна охранителна компания.
“Улица Горубляне е центърът на българския автомобилен пазар”, това е началното изречение в първия обстоен материал за България, заемащ цяла страница в най-новия брой на най-авторитетното автомобилно новинарско издание в Европа - Automotive News Europe. Медията публикува анализ за всички новоприети страни в Европейския съюз през 2004 г., като акцентът бе върху производството на автомобили и продажбите. За България обаче основният мотив е огромният внос на коли втора ръка. Изданието обяснява, че в Горубляне са разположени стотици непродадени коли, а общият им брой в страната е 400 000. В същото време трябва да се пазарите за цената, докато купувачите не вярват на пробега, показан на километража.
В материала за България е цитиран Вихрен Горанчев, мениджър по продажбите и маркетинга в представителството на GM в България, който обяснява, че у нас няма и няма да има рестрикции за вноса на стари коли.
Съотношението между продажбите на нови и употребявани коли е 1:7 за последното десетилетие. “Новите автомобили никога не са надминавали повече от 15% от общия внос. Средната възраст на колите е между 17 и 20 години и няма контрол за техническото състояние на колите”, коментира Стоян Желев, председател на Съюза на вносителите на автомобили в България.
Изданието посочва, че от януари цените на употребяваните автомобили ще се понижат, което ще доведе до ръст на продажбите, докато при новите коли се очакват 40 000 закупени коли през 2006 г. В същото време правителството няма да одобри мерки, които да компенсират неочаквания ръст на сегмента за употребявани автомобили.
Според Automotive News Europe пазарният дял на физически лица е между 7-8%, докато няколко сделки с корпоративни клиенти като таксита, полиция, министерства и телекоми могат сериозно да променят пазара. Медията изтъква, че в София има много жълти таксита Hyundai Elantra на фирма “ОК Супертранс” и BMW 1-ва серия на частна охранителна компания.