България е залята от коли втора ръка
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
България е залята от коли втора ръка
Най-авторитетното автомобилно издание в Европа, Automotive News Europe, публикува първия си голям анализ на родния пазар, акцентирайки върху вноса на употребявани коли.
“Улица Горубляне е центърът на българския автомобилен пазар”, това е началното изречение в първия обстоен материал за България, заемащ цяла страница в най-новия брой на най-авторитетното автомобилно новинарско издание в Европа - Automotive News Europe. Медията публикува анализ за всички новоприети страни в Европейския съюз през 2004 г., като акцентът бе върху производството на автомобили и продажбите. За България обаче основният мотив е огромният внос на коли втора ръка. Изданието обяснява, че в Горубляне са разположени стотици непродадени коли, а общият им брой в страната е 400 000. В същото време трябва да се пазарите за цената, докато купувачите не вярват на пробега, показан на километража.
В материала за България е цитиран Вихрен Горанчев, мениджър по продажбите и маркетинга в представителството на GM в България, който обяснява, че у нас няма и няма да има рестрикции за вноса на стари коли.
Съотношението между продажбите на нови и употребявани коли е 1:7 за последното десетилетие. “Новите автомобили никога не са надминавали повече от 15% от общия внос. Средната възраст на колите е между 17 и 20 години и няма контрол за техническото състояние на колите”, коментира Стоян Желев, председател на Съюза на вносителите на автомобили в България.
Изданието посочва, че от януари цените на употребяваните автомобили ще се понижат, което ще доведе до ръст на продажбите, докато при новите коли се очакват 40 000 закупени коли през 2006 г. В същото време правителството няма да одобри мерки, които да компенсират неочаквания ръст на сегмента за употребявани автомобили.
Според Automotive News Europe пазарният дял на физически лица е между 7-8%, докато няколко сделки с корпоративни клиенти като таксита, полиция, министерства и телекоми могат сериозно да променят пазара. Медията изтъква, че в София има много жълти таксита Hyundai Elantra на фирма “ОК Супертранс” и BMW 1-ва серия на частна охранителна компания.
“Улица Горубляне е центърът на българския автомобилен пазар”, това е началното изречение в първия обстоен материал за България, заемащ цяла страница в най-новия брой на най-авторитетното автомобилно новинарско издание в Европа - Automotive News Europe. Медията публикува анализ за всички новоприети страни в Европейския съюз през 2004 г., като акцентът бе върху производството на автомобили и продажбите. За България обаче основният мотив е огромният внос на коли втора ръка. Изданието обяснява, че в Горубляне са разположени стотици непродадени коли, а общият им брой в страната е 400 000. В същото време трябва да се пазарите за цената, докато купувачите не вярват на пробега, показан на километража.
В материала за България е цитиран Вихрен Горанчев, мениджър по продажбите и маркетинга в представителството на GM в България, който обяснява, че у нас няма и няма да има рестрикции за вноса на стари коли.
Съотношението между продажбите на нови и употребявани коли е 1:7 за последното десетилетие. “Новите автомобили никога не са надминавали повече от 15% от общия внос. Средната възраст на колите е между 17 и 20 години и няма контрол за техническото състояние на колите”, коментира Стоян Желев, председател на Съюза на вносителите на автомобили в България.
Изданието посочва, че от януари цените на употребяваните автомобили ще се понижат, което ще доведе до ръст на продажбите, докато при новите коли се очакват 40 000 закупени коли през 2006 г. В същото време правителството няма да одобри мерки, които да компенсират неочаквания ръст на сегмента за употребявани автомобили.
Според Automotive News Europe пазарният дял на физически лица е между 7-8%, докато няколко сделки с корпоративни клиенти като таксита, полиция, министерства и телекоми могат сериозно да променят пазара. Медията изтъква, че в София има много жълти таксита Hyundai Elantra на фирма “ОК Супертранс” и BMW 1-ва серия на частна охранителна компания.
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
с тия пътища съвсем нормално..evg2 написа:Ами,...всичко си е в реда на нещата мисля,а ще има и статия България страна на джиповете /без значения какъв клас/ само почакайте.
Такива промишлени количества джипове, тия дето сте ходили из белия свят къде сте виждали??
Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Поредната глупост да се заяждат с по-бедните страни. Ако и при нас колите бяха по 100 евро нямаше да са повечето да карат таратайки. И отново и отново има разлика между кола втора ръка и скапана кола. В отговор на статията аз пък ще кажа да вземат да си оправят производството на новите коли в Европа дето нямат повече от 5-10 години живот, пък тогава може и да се излъжа да си взема някоя грозна и заоблена като яйце кола.
Ония ден един приятел от UK ми разказваше за неговата Сиера и ми каза че през 1991 я е купил нова и е струвала 22 000 лири. Имайки в предвид че лирата е 3 пъти по-скъпа от лева сами си правете сметка колко е струвала. А сега ме убеждават че за 12 000 лева ще си купя КОЛА!!! И от тва по голям майтап...
Ония ден един приятел от UK ми разказваше за неговата Сиера и ми каза че през 1991 я е купил нова и е струвала 22 000 лири. Имайки в предвид че лирата е 3 пъти по-скъпа от лева сами си правете сметка колко е струвала. А сега ме убеждават че за 12 000 лева ще си купя КОЛА!!! И от тва по голям майтап...
- vvvasilev
- потребител
- Мнения: 173
- Регистриран: 03 мар 2005, 19:45
- Модел на автомобила: Escort 1,3
- Местоположение: Ботевград
- Контакти:
- Status: Извън линия
ами то и първите телевизори преди 50 години са стрували повече от най-скъпите плазми сега
Едно балканче някога е струвало повече от една хонда сега... Не можеш изобщо да правиш такова сравнение - нормално е всяко масово нещо с годините да поевтинява, просто защотото има повече предлагане.

"Едно е да искаш, друго да можеш, а трето и четвърто да го направиш"
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
дай Боже всеки му нова.Обаче аз не виждам как с една заплата,било то и добра....500-600лв,каквито се вземат в провинцията,може да се купи нова кола за 20 000лв.То трудно се издържа старата ама айде.vvvasilev написа:ами аз от петък съм си с Фокуса и мога да кажа едно - новата кола си е нова кола... Няма база за сравнение. Всички глезотиики много радватА как върви - не е истина просто.
А кога заплатите ни станат като в германия,ще си купим и ние нови коли.И тогава коефициента ще е 7:1
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Амин!!!mrdds написа:дай Боже всеки му нова.Обаче аз не виждам как с една заплата,било то и добра....500-600лв,каквито се вземат в провинцията,може да се купи нова кола за 20 000лв.То трудно се издържа старата ама айде.
А кога заплатите ни станат като в германия,ще си купим и ние нови коли.И тогава коефициента ще е 7:1
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Не знам защо си мислите че всички си мечтаят да карат нови коли !?
В по-богатите държави поддръжката/ремонта на стара кола си е като на нова (представете си че няма друг сервиз освен МП и ще придобиете представа как е в ЕС) - така че по-скоро ни завиждат
преди 5-6г един мой приятел си купи в UK един 8-9г форд (XR3 или нещо такова) за 500лири - след 1 седмица някакъв го блъснал отзад (на знак стоп) ... още застраховката му не била оправена ... ходил в няколко сервиза и под 1000лири не намерил (з.броня и вратата била малко хлътнала) ... и я закарал директно в моргата ... а тук ремонта би му струвал макс 300лв!
Доколкото си спомням в Полша в 1-та година след ЕС-то - са внесли повече от 1млн автомобила на ср. цена 500евро ... Най-много протестирали производителите на гуми (явно има полски такива
) щото никой дето си е купил кола за 500евро нямало да даде 200-300 евро за нови гуми (търсели се само 2-ра употреба )
така че догодина автопарка сигурно ще се удвои ...
В по-богатите държави поддръжката/ремонта на стара кола си е като на нова (представете си че няма друг сервиз освен МП и ще придобиете представа как е в ЕС) - така че по-скоро ни завиждат

преди 5-6г един мой приятел си купи в UK един 8-9г форд (XR3 или нещо такова) за 500лири - след 1 седмица някакъв го блъснал отзад (на знак стоп) ... още застраховката му не била оправена ... ходил в няколко сервиза и под 1000лири не намерил (з.броня и вратата била малко хлътнала) ... и я закарал директно в моргата ... а тук ремонта би му струвал макс 300лв!
Доколкото си спомням в Полша в 1-та година след ЕС-то - са внесли повече от 1млн автомобила на ср. цена 500евро ... Най-много протестирали производителите на гуми (явно има полски такива

така че догодина автопарка сигурно ще се удвои ...
- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Много си прав Mondeo18TDI96,
в чужбина подръжката на стара кола е много не изгодна. Спомням си един случай като бях в Германия за пръв път през 1992 и майка ми беше взела един Колт да кара. Обаче удари задния фар и пластмасата се счупи. Паркирахме колата пред къщата и на другата сутрин пристигат от службите с жалба от съседката че заради счупения стоп се разваляла гледката на улицата!!!
Дадоха ни една седмица срок да го оправим иначе щяли да вдигнат колата и да я конфискуват. Е, имате ли нещо да кажете по въпроса?
И тъй като частите за стари коли там са по-скъпи и трудни за намиране масата хора са принудени да инвестират в нови коли и да не мислят за подръжка и ремонти. Само феновете си държат по-старите, но и полагат грижи да са изправни и по нищо да не се различават от другите.
А тези дето не стават нали се сещате къде пристигат.
в чужбина подръжката на стара кола е много не изгодна. Спомням си един случай като бях в Германия за пръв път през 1992 и майка ми беше взела един Колт да кара. Обаче удари задния фар и пластмасата се счупи. Паркирахме колата пред къщата и на другата сутрин пристигат от службите с жалба от съседката че заради счупения стоп се разваляла гледката на улицата!!!

И тъй като частите за стари коли там са по-скъпи и трудни за намиране масата хора са принудени да инвестират в нови коли и да не мислят за подръжка и ремонти. Само феновете си държат по-старите, но и полагат грижи да са изправни и по нищо да не се различават от другите.
А тези дето не стават нали се сещате къде пристигат.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта