Страница 1 от 1

Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 28 окт 2011, 15:51
от Ford_Lord
Автомобилът е проектиран, използвайки последните 3D данни за човешкото тяло, за да отговаря на физиката на населението в света.
Изображение
Focus е един от новите глобални модели на Ford, които се предлагат по целия свят. Конструирането на такъв глобален модел обаче не е лесна задача, тъй като той трябва да пасва на различните хора по света, независимо от техния ръст или тегло.

За да конструират автомобил, в който да се чувстват еднакво добре различни по възраст и раса хора, инженерите на Ford са използвали последните 3D данни за човешкото тяло.

„Използвахме глобална статистическа база данни, която ни даде точни представи за размерите на водачите от различните части на света,” коментира Ралф Гезанг, Инспектор по пътната обстановка. „Данните ни послужиха не само за височината, но и за различните видове телосложение. Тази информация ни позволи да се уверим, че над 97% от възрастното население на света може да седи удобно в новия Focus.”

Базата данни включва една от най-модерните антропометрични информации, като е направено сечение сред възрастни хора от различни континенти, които са сканирани с лазер от главата до петите. Например, преди 3 години 12 000 немци са били сканирани от SizeGERMANY. Тази информация е добавена към съпоставима база данни за хора от Китай, Япония, Северна и Южна Америка и е създаден компютърен 3D модел на хората с точните им размери, като височина, обиколка на талията, обиколка на ханша и дължина на краката.
Изображение
Инженерите на Ford са използвали тази информация, за да направят виртуален проект на интериора на автомобила, вземайки предвид пространството, комфорта и безопасността на водача и пътниците.

„Последните 3D данни за човешкото тяло повлияха директно на разработката на седалките, формата на подглавниците и регулирането на волана и педалите,” коментира Ралф Нюрнберг, Мениджър по ергономията на купето. „Мястото за главата и краката на пътниците отзад също бе повлияно при визуализациите на 3D модела на човешкото тяло в нашите компютърни симулации за новия Focus. Освен множеството регионални различния, последните 3D данни за човешкото тяло отразяват и факта, че населението по света става все по-високо и тежи повече, а новият Focus взима предвид тази тенденция.”

Външните площи на автомобила също са били обект на изследване. Например, в някои региони на света, средната височина и дължината на ръцете е осезаемо по-малка, отколкото в останалия свят. За тези региони максималната височина на отваряне на задния капак е снижена за по-голямо удобство.
Изображение

Re: Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 30 окт 2011, 19:35
от Nebhotep
Проблеми във Форд Фокус МК 3 според собственици споделени в руски форуми:
Различни нива но оборудване от Тренд до Титаниум и от 0 км до 30 000 км.(Основно бензинови двигатели)

- Самоволно изключване на задна скорост при паркиране;
- Слабо подгряване на страничните огледала (изпаряване на капките след поне 15 минути);
- Вибрации при движение с 1500 оборота;
- Мястото за левия крак на пасажера до шофьора е много малко;
- Подгряването на предвното стъкло е слабо и неефективно;
- През радиаторната решетка навлиза страшно много мръсотия в двигателния отсек;
- Вибрация на празен ход при бензиновите двигатели 1,6,1,8 и 2,0 (почти 75 % от собствениците се оплакват от тези вибрации). ;Вибрациите изчезват при загряване на двигателя;
- Вибрации и хлопане във вратите при движение по лош път;
- Не добра шумоизолация;
- Чукане в окачването при движение по лош път;
- Теч на масло от скоростната кутия;
- Вратите трябва да се затварят с по- голямо усилие;
- Силно запотяване на стъклата при вложно време, независимо от включения климатроник;
- Шум от колесните арки;
- Непонятна работа на датчика за дъжд;
- Неприятен резонанс в обшивката на вратите при силна музика;
- Неудобно влизане и излизане от мястото на водача, силно зацапване на праговете и опиране на краката в конзолата;
- Некачествена обшивка на седалките при модификация Тренд;
- При използване на вентилатора в купето на високи обороти се нагрява централната конзола;
- Датчика за светлините не работи качествено;
- Голям радиус на завой;
- Често изгаряне на светодиодните крушки на подсветките в купето;
- Колебание на оборотите при стартиране на двигателя;
- Запотяване на предните фарове;
- Чувствително спадане на мощността при включване на климатика;
- Огледалото за задно виждане в купето не дава добра представа за отдалечеността на предметите зад колата;
- Малка жабка;
- Вибрация на педала на съединителя;
- ЕCU-то на колата е разположен зад десния фара за мъгла, което е огромен недостатък при удар отпред. Просто се прощавате с мозъка на колата;
- Капризност към руския бензин А 95. Появяват се колебания в оборотите, трудно палене, прекъсване;
- Малко място за краката на пасажера зад водача, при ръст на водача над 185 см.
- Висок разход на бензин градско при двигатели 1,6/125 к.с. над 11-12 литра;
- Необичайни шумове от бензиновите двигатели;
- Шум от асфалта;
- Неудобни подлакътници на вратите;

Re: Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 31 окт 2011, 00:16
от Conan_1
Нека си карат ладите тогава, те явно са им по по мярка, интересно че не е написан и ред за положителните качества на фокус мк3 според руските форуми в отговора по-горе ама..... явно е само негативни откам братушките и едностранно :?:

Re: Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 31 окт 2011, 07:03
от Nebhotep
Не, естествено че има положителни отзиви, просто аз направих извадка на негативните характеристики, тъй като са слабо достъпни в мрежата. Навсякъде се тръбят само хубавите черти на новия фокус!

Re: Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 31 окт 2011, 13:16
от Nebhotep
За де не сме голословни ето и достойнствата на новия фокус, пак взети от руски форуми:

- Бързо загряване на двигателя до работна температура (2 минути при температура 10 градуса);
- Добра еластичност при ниски обороти;
- Ниско ниво на външни шумове при движение (при комплектация Титаниум);
- Информативни прибори на централната конзола;
- Значително подобрен разход при бензиновите автомобили;
- Подобрена маневреност спрямо предшественика си;
- Адекватна връзка двигател скоростна кутия;
- Голям клиренс;
- Отлични спирачки;
- Изключително удобна шофьорска седалка;
- Улеснено превключване на предавките в сравнение с предшественика;
- Чудесна аудио система;

Re: Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 31 окт 2011, 19:55
от dimkar
Хм, достойнствата нещо бледнеят пред недостатъците. Като прибавим и "хубавата" цена на новия Фокус, май ще ми остане само тест-драйвът. :)

Re: Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 31 окт 2011, 22:25
от Nebhotep
Според мен тази луда надпревара в автомобилостроенето само влошава качеството на колите. Не може да си сменяш колата през 2-3 години, само защото е излязъл новия модел, който за съжаление не оправдава високите си оценки по списания и тестове.

Re: Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 13 ное 2011, 01:52
от Kostadin21
Като е кисело гроздето,ще си пием старата боза :D:

Re: Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 29 фев 2012, 16:47
от Nebhotep
За заинтересованите продължавам с минусите на форд фокус 3, според руските му потребители (както знаем те са най- близо до нас по условия на пътищата и манталитет на шофиране):

1. Проблем с електро- хидравличната помпа при температури под 0 градуса. Официално Форд са признали за проблема и в момента около 65% от рекламациите на собствениците са удовлетворени чрез замяна на помпата;
2. Чукане, стържене и скърцане от окачването и рейката при ниска скорост. От форд предлагат частично решение на проблема чрез добавяне на елементи по окачването или смяна на рейката;
3. Самоизключване на задна предавка, почти всеобщ проблем при бензиновите мотори 105 и 125 к.с.;
4. Увеличен шум от гумите;
5. Вибрация при студен старт на бензиновите двигатели;
6. Бързо износване на плюшената материята на предните седалки при всички нива на оборудване и следи от потъване в определени участъци;
7. Лесно пукане при удар с камък на предното стъкло с подгряване;
8. При затваряне на багажника се надрасква задната броня- официално признат проблем от форд;
9. При слушане на музика се появява дрънкане във вратата на шофьора;
10. Отказ на стартера при температури под -10 градуса. След няколко опита завърта. Доста често срещан проблем държащ се на не добра защита на стартера от кондензирала влага;
11. Шум от ремъка на генератора. Всеобщ проблем;
12. Теч на масло от скоростната кутия.
13. Теч на вода в салона от вентилационната система и уплътненията на вратите;
14. Невъзможност за регулиране на вратите отпред. Фабрични кривини при производството- два случая;
15.Намалена видимост поради големи предни колони;
16. Поради лош контакт на захранващите проводници, разтопен капак на генератора и изолацията на силовите проводници и възникване на пожар; Два случая 125 к.с. бензин титаниум;
17. Теч на масло от хидравликата, поради дефектен присъединителен маркуч;

Re: Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 29 фев 2012, 20:22
от synthez 3D
Колега,аз също следя по руските форуми как се развиват нещата с новия Фокус и затова мисля,че има някои неточности в твоята извадка.Изобщо не съм му фен на МК3,но все пак мисля че е добре да си кажа забележките по някои от така изложените проблеми.

1.Тук се говори за електро-хидравлична помпа,каквато изобщо отсъства при третия Фокус.Единствено при едно от нивата на оборудване с двигател 1,6 има стандартен хидравличен усилвател.Всичко друго е електрическо,а не електро-хидравлично(сигурен ли си,че става въпрос за МК3?)
2.На братята винаги им чукат рейките.Така беше и на Фокус1 и на Фокус2.
4.Шумът от гумите при МК3 е доста по-малко отколкото при МК2.Как така е увеличен?
6.Не мога да разбера как е възможно да се износва плюшената материя,след като при Фокус 3 изобщо няма плюшена тапицерия в нито едно от оборудванията.
11.Шум от ремъка на генератора(дали случайно не става въпрос за Фокус2 с двигател 1,8 и 2.0)

По другите точки немога да взема отношение,защото нямам достатъчно информация,но тези на пръв поглед ми приличат, че са писани от човек,който не познава техническите особености на конкретния автомобил.Струва ми се,че са смесени характерни проблеми за МК2 с такива за МК3.
Искам още веднъж да кажа,че не харесвам третия Фокус,най-вече заради дизайна.Основата на този автомобил е същата като на втория и мисля,че се е доказала във времето,затова смятам,че не би трябвало да има кой знае какви проблеми.Намесих се само за да се опитам да внеса яснота,независимо дали харесвам,или не този автомобил.

Re: Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 29 фев 2012, 20:24
от DigiPro
Абе дайте ми на мен един нов Фокус МК3 Titanium и нека да ми е гадно да се мъча с него 4-5 години 8)

Re: Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света

Публикувано: 29 фев 2012, 20:57
от Nebhotep
Колега synthez 3D, прав си за електро помпата аз съм се заблудил, но това не омаловажава проблема с помпата, който повтарям е признат официално от компанията за проблем. Подобен е въпросът с материята на седалките, какъвто и да е не е много приятно да си си поръчал титаниум оборудване и да гледаш разпадаща се седалка. Останалите проблеми не съм си ги измислял събрал съм много теми от форуми и най- важното е че не става въпрос за единични случаи, даже повечето са отстранявани и признати от официалните представители в съответните градове.
Аз също нямам за цел да представям в лоша светлина новия фокус, просто представям информация и за бъдещите потребители на модела!
Поздрави!