Ford атакува Азия
Публикувано: 29 юли 2011, 18:03
Ford Motor Co планира да построи завод в Индия, за което ще инвестира 900 милиона долара.
По този начин американската фирма иска да стъпи твърдо във втория най-бързо растящ пазар на света. Заводът ще бъде готов през 2014 и ще бъде в град Сананд в провинция Гужарат. Интересно е, че в същия град Тата има голям завод и там се прави Nano. В завода ще работят 5000 души.
Първоначално заводът ще има годишен капацитет от около 240 000 автомобила, като ще повиши производствените възможности на Ford в тази страна до 600 000 годишно.
Сега на местния пазар най-активната чуждестранна фирма е Hyundai Motor, която с пазарен дял от 18% е продавач номер 2 в страната. Номер едно е Maruti Suzuki, която държи 45% дял от пазара. На трето място е Тата с 13%, а четвърти е друг местен производител, Mahindra & Mahindra с около 6% пазарен дял.
Заводът в Индия е част от глобален план на Ford, с който американската група планира да повиши продажбите си с 50% до около 8 милиона автомобила.
Сега в Индия се продават годишно около 2 милиона автомобила, което е ръст само за една година от около 30%. За тази година се прогнозира ръст от нови 12%. Големите световни производители катоToyota Motor Corp, Nissan Motor Co, Volkswagen и General Motors разчитат да повишат продажбите си като строят свои мощности в развиващите се пазари, главно Китай, Индия, Русия и Бразилия.
Освен новия завод на Ford в Сананд, фирмата ще инвестира други 72 милиона долара в завода си за двигатели в Ченай, щата Тамил Наду. Освен в Индия, сега Ford строи четири завода в Китай и един в Тайланд.
По този начин американската фирма иска да стъпи твърдо във втория най-бързо растящ пазар на света. Заводът ще бъде готов през 2014 и ще бъде в град Сананд в провинция Гужарат. Интересно е, че в същия град Тата има голям завод и там се прави Nano. В завода ще работят 5000 души.
Първоначално заводът ще има годишен капацитет от около 240 000 автомобила, като ще повиши производствените възможности на Ford в тази страна до 600 000 годишно.
Сега на местния пазар най-активната чуждестранна фирма е Hyundai Motor, която с пазарен дял от 18% е продавач номер 2 в страната. Номер едно е Maruti Suzuki, която държи 45% дял от пазара. На трето място е Тата с 13%, а четвърти е друг местен производител, Mahindra & Mahindra с около 6% пазарен дял.
Заводът в Индия е част от глобален план на Ford, с който американската група планира да повиши продажбите си с 50% до около 8 милиона автомобила.
Сега в Индия се продават годишно около 2 милиона автомобила, което е ръст само за една година от около 30%. За тази година се прогнозира ръст от нови 12%. Големите световни производители катоToyota Motor Corp, Nissan Motor Co, Volkswagen и General Motors разчитат да повишат продажбите си като строят свои мощности в развиващите се пазари, главно Китай, Индия, Русия и Бразилия.
Освен новия завод на Ford в Сананд, фирмата ще инвестира други 72 милиона долара в завода си за двигатели в Ченай, щата Тамил Наду. Освен в Индия, сега Ford строи четири завода в Китай и един в Тайланд.