Страница 1 от 1

Истински краш-тест

Публикувано: 01 ное 2010, 15:37
от madboy
Изображение
Експертите от немският автомобилен клуб ADAC продължават да ни изненадват. Този път с нестандартна проверка на безопасността на два популярни модела Ford Fiesta и Peugeot 308. Методите им обаче са доста различни от тези на EuroNCAP и според тях са далеч по-достоверни.

Принципно и двата автомобила, участващи в теста имат от EuroNCAP максималните пет звезди за сигурност. Сега обаче те не се блъскат в неподвижна стена със скорост от 64 км/ч, а се диважт един срещу друг със скорост 54 км/ч. Така сблъсъкът по между им, който е почти челен, се осъществява със сумарна скорост от 112 км/ч.

Друга интересна подробност е, че двата автомобила не са от един и същ клас и съответно зоните за деформация са на различни нива. На практика този тест е много по-близък до реалните катастрофи на пътя, а най-лошото е, че резултатите от него са плачевни.

След краш-теста специалистите са на мнение, че шансовете на пасажерите да останат живи и в двата автомобила са нищожни, което от своя страна подлага на сериозно съмнение методиката на най-реномираната агенция в Европа EuroNCAP.

За да получат максимален брой звезди, конструкторите на отделните марки се стремят автомобила да е устойчив основно на ударите, предвидени в методиката на EuroNCAP, но както става ясно те са далеч от колизиите в реални условия.

Според немските специалисти подобни проблеми не са характерни само за тези два модела, а въобще за всички съвременни превозни средства. Решението според тях е само едно - да се стандартизират зоните на деформация при всички марки автомобили. Единствено тогава може да се говори за ефективна безопасност на пътя.
http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/is ... -test.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Истински краш-тест

Публикувано: 04 ное 2010, 16:38
от PcMan
think the whole article/report approached the message in the wrong way. Is this a test of safety of Peugeot 308 and/or Ford Fiesta? Or is the article/report complaining that NCAP testing methods no longer work today? I think the article/report lacks focus on the actual message.

I think the article/report is trying to say that NCAP usual testing methods should be changed. Rather than crashing cars into a wall, why not crash them into a pillar as it appears what the article/report is simulating by crashing both these cars by their front sides (not exactly head-on collisons).

This article/report is like reading an article entitled, "Apples vs. Oranges" but only to read that the story is really about the amount of pesticides in fruits.

Оnly thing that catches one's attention is "The crumple zones of the two cars do not withstand the test and the stability of the passenger compartment is breached. This is because the forces of the crash are not evenly distributed." but who's comment is this? no report on dummy's legs or chest or anything.


http://www.youtube.com/watch?v=Uls4oWWBBWQ
Превод на казаното в клипа:
According to AutoBild in Germany, crash testing like this would lead to better construction and uniformity between car makers would save more than 150 deaths and 2,100 serious injuries in Germany alone per year.

ADAC want car manufacturers to include new accident research and change their vehicle design accordingly, based on the ADAC way of testing. In the view of Europe's largest automobile club shows the result: Normal crash tests on a "car against barrier" is inadequate, by using their method it would force auto makers to work together and make all cars stronger in safety cell structure.


Без никакви данни, с измислен тест със зона на сблъсъка 15см от всяка кола - в калника(по=измислен тест няма), с коли с 200кг разлика.
Това е пълен фарс и излагация на АДАК, често! Повече от това скоро не са е изглагали! Мислех, че са по-сериозни! На снимките се вижда, че няма деформации и на двете пасажерски купета (cell), въпреки идиотската зона на сблъсък(на клипа след 53та сек. се вижда), огромната скорост и разликата в килограмите и класовете. Без никакви техн.резултати(тъй като те ще са срещу тяхните цели за атака срещу eurncap) нападат euroncap с абсолютно идиотския си тест, без никаква защита и база за тази атака.

И казват вижте огромните щети, а в Euroncap няма ли огромни щети, същите ? Щетите са направени за да са там, да поемат удара, щети проектирани да стигат до пасажерското купе, кеото е много по-здраво и цялата идея е то да остане здраво, а не предницата на автомобила.. Thumbs down за АДАК, пълна абсурдация, направиха се за смях с подобни непреценени изказвания без база данни за защита и абсурдна зона на удар. *0032*

Re: Истински краш-тест

Публикувано: 04 ное 2010, 17:31
от DigiPro
PcMan написа:Без никакви данни, с измислен тест със зона на сблъсъка 15см от всяка кола - в калника(по=измислен тест няма), с коли с 200кг разлика.
Това е пълен фарс и излагация на АДАК, често! Повече от това скоро не са е изглагали! Мислех, че са по-сериозни! На снимките се вижда, че няма деформации и на двете пасажерски купета (cell), въпреки идиотската зона на сблъсък(на клипа след 53та сек. се вижда), огромната скорост и разликата в килограмите и класовете. Без никакви техн.резултати(тъй като те ще са срещу тяхните цели за атака срещу eurncap) нападат euroncap с абсолютно идиотския си тест, без никаква защита и база за тази атака.
А не са ли именно такива сблъсъците в реалният живот. Надали някой се цели да се удари челно. Напротив! Всеки гледа да избегне челният сблъсък, защото е най-опасен и в крайна сметка обикновенно ударите са калник в калник. Колкото до разликата в класовете и килограмите....ами никой не си избира с каква кола да се сблъска. Според мен това е по-реалистичния тест.

Re: Истински краш-тест

Публикувано: 04 ное 2010, 17:45
от PcMan
Съгласен съм напълно в това, което казваш и го споделям! Но не може адак да направят един тест и просто така да кажат euroncap не струват, трябва всяка кола да се тества с всяка - това са около 100 пъти по-големи инвестиции в проучвания, разработки и чак тогава 100ците краш тестове, които се получават, ако всичко се тества срещу всичко. За мен вдигане на скоростите на всички тестове в euroncap ще е най-добрия компромис и насока към още по-високи нива на протекции, но чак всичко със всичко да се тества, и фирмите да издават структурата на колата си с директните си конкуренти преди тази кола да е пусната в продажба(при всички положения, след пускането на колата промени в основното шаси-скелет на колата не се правят) е леко изсилено ако се съгласиш с мен. С добри чувства. :)

Re: Истински краш-тест

Публикувано: 04 ное 2010, 18:01
от DigiPro
Наистина не е възможно, а и не е нужно да се тестват удари по системата всяка със всяка. Това което предлагат ADAC е да се измисли общ стандарт, който да спазва и да имат впредвид при проектирането на нови модели всички производители.

Re: Истински краш-тест

Публикувано: 04 ное 2010, 21:14
от diesel1.6
Малко извън темата е, но нали американците имаха точно такива общи опростени изисквания за колите - примерно броните трябваше да издържат удар до определена скорост. Интересно ми е дали мондео за америка е със същите брони от кофички за кисело мляко?
Колите от теста не са смачкани в повече от нормалното.