Истински краш-тест
Публикувано: 01 ное 2010, 15:37

http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/is ... -test.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Експертите от немският автомобилен клуб ADAC продължават да ни изненадват. Този път с нестандартна проверка на безопасността на два популярни модела Ford Fiesta и Peugeot 308. Методите им обаче са доста различни от тези на EuroNCAP и според тях са далеч по-достоверни.
Принципно и двата автомобила, участващи в теста имат от EuroNCAP максималните пет звезди за сигурност. Сега обаче те не се блъскат в неподвижна стена със скорост от 64 км/ч, а се диважт един срещу друг със скорост 54 км/ч. Така сблъсъкът по между им, който е почти челен, се осъществява със сумарна скорост от 112 км/ч.
Друга интересна подробност е, че двата автомобила не са от един и същ клас и съответно зоните за деформация са на различни нива. На практика този тест е много по-близък до реалните катастрофи на пътя, а най-лошото е, че резултатите от него са плачевни.
След краш-теста специалистите са на мнение, че шансовете на пасажерите да останат живи и в двата автомобила са нищожни, което от своя страна подлага на сериозно съмнение методиката на най-реномираната агенция в Европа EuroNCAP.
За да получат максимален брой звезди, конструкторите на отделните марки се стремят автомобила да е устойчив основно на ударите, предвидени в методиката на EuroNCAP, но както става ясно те са далеч от колизиите в реални условия.
Според немските специалисти подобни проблеми не са характерни само за тези два модела, а въобще за всички съвременни превозни средства. Решението според тях е само едно - да се стандартизират зоните на деформация при всички марки автомобили. Единствено тогава може да се говори за ефективна безопасност на пътя.