Страница 1 от 1

"Форд Фокус Еконетик" има разход под 4 на сто

Публикувано: 30 дек 2009, 22:39
от G_Lynx
Най-икономичният "Форд Фокус" ще носи добавката "Еконетик" (Econetic), ще се предлага на пазара от началото на следващата година, ще има разход от гориво 3.8 л/100 км в смесен цикъл и ще отделя 99 г въглероден двуокис на километър, стана ясно на представянето на модела в Ница наскоро. Това се постига с въвеждането на "Старт-Стоп" система, която ще се предлага като опция, използването на гуми с намалено съпротивление при търкаляне, преобразуване на отделената при спирането кинетична енергия в ток, снижаването на клиренса и оптимизиране на аеродинамиката и работата на познатия 1.6-литров дизелов мотор с мощност 109 к.с.
Старт-стоп системата се монтира за пръв път в модел от европейската гама на "Форд" и гаси двигателя, когато автомобилът е в покой и на свободна предавка. Моторът се рестартира при натискане на съединителя.
Системата може да намали разхода на гориво и СО2 емисии до 5% при комбиниран цикъл на работа. В градски условия и в натоварен трафик с чести спирания икономията може дори да е 10 на сто.
В модела "Фокус Еконетик" познатият 1.6-литров дизел на "Форд" е с нови инжектори, преработена всмукателна и изпускателна система, добавен филтър за твърди частици и промени в софтуера за управление на мотора.
Използването на нисковискозитетното масло в двигателя също се отразява добре на икономията на гориво. Работата на петстепенната механична скоростна кутия пък е оптимизирана, като тя вече има по-голямо предавателно число за трета, четвърта и пета скорост.
Сред данните на бордовия компютър на модела се появяват три маргаритки, част от системата Eco Mode, която оценява правилното (от гледна точка на екологията) превключване на предавките, плавността на шофиране и карането с оптимална скорост извън града. Не липсва и индикатор за смяна на скоростите.
За подобряване на аеродинамиката "Фокус Еконетик" е по-нисък с 10 мм отпред и 8 мм в задната част, като долната част на радиаторната решетка е с по-малко отвори. Икономичната версия на "Фокус" ще се предлага само за варианта с пет врати.
За клиентите с мисъл за екологията, но с по-малко средства, "Фокус Еконетик" ще има и версия без старт-стоп система, която ще се оборудва с два дизелови двигателя - 1.6 TDCi с мощности 90 и 109 к.с. Филтърът за твърди частици тук е част от стандартното оборудване, а разходът на гориво е 4 на сто при 104 г/км СО2.
От тези версии ще се предлагат и модификации комби, като оскъпяването ще е с около 500 евро спрямо съответния обикновен модел.
Към момента "Еконетик" гамата на "Форд" включва версии на "Фиеста", "Мондео" и "Транзит". На тях се падат 3-5% от продажбите на компанията в Германия, като очакванията са те да нараснат до 10-15%.
Как се представи "Форд Фокус Еконетик" на пътя и какъв разход даде в ръцете на журналистите - четете скоро в "Дневник"

http://www.dnevnik.bg/skorost/2009/12/3 ... _4_na_sto/" onclick="window.open(this.href);return false;