Страница 1 от 1
ПРОБЛЕМ С АГУ ЗА FORD ESCORT 1.6 16V
Публикувано: 15 ное 2005, 10:25
от tromberair
Имам FORD ESCORT 1.6 16V инжекцион, от половин година го карам на газ с обикновена газова уредба без никакви проблеми. Отскоро започна да "гърми", отидох на Елкон и ми казаха да сменя свещите. Смених ги, но майстора им намали разтоянието. Гърмежите драстично намаляха, но ги има от време на време.
Най-важното - след това намаляване на разтоянието на свещите при първоначално стартиране на бензин, колата се форсира на 1900об. и обръща сама на газ. Как мога да увелича оборотите на превключване на газ /например 2500/ ?
Между другото кабелите бяха замерени и бе установено, че са ОК.
На какво друго може да се дължи гърменето?
Когато карам колата на бензин, оборотите задържат и не падат /напр.3000/ и чак след това изжеднъж падат, това се получи веднага след монтажа на газовата уредба. Има ли връзка?
Re: ПРОБЛЕМ С АГУ ЗА FORD ESCORT 1.6 16V
Публикувано: 15 ное 2005, 13:09
от kEFi
tromberair написа:Имам FORD ESCORT 1.6 16V инжекцион, от половин година го карам на газ с обикновена газова уредба без никакви проблеми. Отскоро започна да "гърми", отидох на Елкон и ми казаха да сменя свещите. Смених ги, но майстора им намали разтоянието. Гърмежите драстично намаляха, но ги има от време на време.
Добре са ти сменили свещите, но пък защо са им намалили разтоянието? А и какви си сложи? Този двигател си работи еднакво добре с оригиналната си свещ и на газ и на бенз. Щом гърмежите продължават - вероятно имаш и кабел/и за смяна. Проверяват се на много тъмно вечер - подаваш ръчно газ и гледашза бягащи по тях слаби светлинки.
Не си споменал - имаш ли емулатор ламбда сонда?
tromberair написа:Най-важното - след това намаляване на разтоянието на свещите при първоначално стартиране на бензин, колата се форсира на 1900об. и обръща сама на газ. Как мога да увелича оборотите на превключване на газ /например 2500/ ?
Между другото кабелите бяха замерени и бе установено, че са ОК.
На какво друго може да се дължи гърменето?
Когато карам колата на бензин, оборотите задържат и не падат /напр.3000/ и чак след това изжеднъж падат, това се получи веднага след монтажа на газовата уредба. Има ли връзка?
Това с оборотите си е съвсем друг проблем. За да не се повтарям - виш във вече дискутираните теми по този проблем.
За превключването на по високи обороти от сегашните - доавяш 2-4 намотки на усукания покрай кабелите ти за свещите допълнителен кабел.
Re: ПРОБЛЕМ С АГУ ЗА FORD ESCORT 1.6 16V
Публикувано: 15 ное 2005, 13:55
от tromberair
kEFi написа:tromberair написа:Имам FORD ESCORT 1.6 16V инжекцион, от половин година го карам на газ с обикновена газова уредба без никакви проблеми. Отскоро започна да "гърми", отидох на Елкон и ми казаха да сменя свещите. Смених ги, но майстора им намали разтоянието. Гърмежите драстично намаляха, но ги има от време на време.
Добре са ти сменили свещите, но пък защо са им намалили разтоянието? А и какви си сложи? Този двигател си работи еднакво добре с оригиналната си свещ и на газ и на бенз. Щом гърмежите продължават - вероятно имаш и кабел/и за смяна. Проверяват се на много тъмно вечер - подаваш ръчно газ и гледашза бягащи по тях слаби светлинки.
Не си споменал - имаш ли емулатор ламбда сонда?
Свещите са БОШ и аз не знам защо им намалилиха разтоянието, но "така трябвало". Нямам емулатор ламбда сонда, но ме убедиха , че за този мотор била излишна
Публикувано: 15 ное 2005, 14:05
от kEFi
Да ама не! Емулатор (поне) е задължителен! Предварението при инжекциона се управлява от компа и зависи в голяма степен от данните на ламбдата. В твоя случай караш на газ със предварение за бензин и...гърмиш. Затова е емулатора - при работа на газ лъже компа за показанията на ламбдата т.е. подава стойност (заложена за твоя модел) на основата на което компа увеличава предварението до необходимата стойност!
Публикувано: 15 ное 2005, 15:32
от tromberair
kEFi написа:Да ама не! Емулатор (поне) е задължителен! Предварението при инжекциона се управлява от компа и зависи в голяма степен от данните на ламбдата. В твоя случай караш на газ със предварение за бензин и...гърмиш. Затова е емулатора - при работа на газ лъже компа за показанията на ламбдата т.е. подава стойност (заложена за твоя модел) на основата на което компа увеличава предварението до необходимата стойност!
Извинявай, може вече да изнервям положението ама в магазина, при маистора и при Елкона ми казаха че за този мотор емулатор е излишен
Освен това 4 месеца нямаше никакъв проблем

Публикувано: 15 ное 2005, 16:09
от kEFi
tromberair написа:Извинявай, може вече да изнервям положението ама в магазина, при маистора и при Елкона ми казаха че за този мотор емулатор е излишен
Освен това 4 месеца нямаше никакъв проблем

Ами, след като това, за което пишеш не ти е проблем - продължавай така! Безпроблемно!
Публикувано: 15 ное 2005, 18:48
от Peter_CLX
Не знам какви са тези свещи бош които си сложил, но не е зле първо да пробваш с оригиналните фордовски свещи Моторкрафт, а също и кабелите им да смениш, пак фордовски (не са по-скъпи от повечето добри марки)! Обаче този път без никакви регулировки на луфта, без намаляване или увеличаване - така както са си!
Предполагам че с това проблемът ти ще се реши, вероятно дори без емулатор на ламбдата. Аз също имах интензивни гърмежи в началото но след смяна на кабели и свещи нещата се оправиха (около 4000 км оттогава)
.
Публикувано: 16 ное 2005, 11:45
от S>G>Bankov
следващия път като се мъчеш даскпеш ДВГ с обикновенна АГУ помисли за газов инжекцион малко е скъп ама нямаш и проблеми с него

Re: .
Публикувано: 16 ное 2005, 12:05
от tromberair
S>G>Bankov написа:следващия път като се мъчеш даскпеш ДВГ с обикновенна АГУ помисли за газов инжекцион малко е скъп ама нямаш и проблеми с него

Да бе ама днес като смятах разхода май работата с газта се обезсмисля...камо ли да наливам още пара

Re: .
Публикувано: 16 ное 2005, 12:51
от aaleks
tromberair написа:Да бе ама днес като смятах разхода май работата с газта се обезсмисля...камо ли да наливам още пара

Закаснял си със слагането на газ, напролет като падне цената "вади елката" и смятай на ново !
