Страница 1 от 1

тестове на добре направени газови уредби

Публикувано: 08 апр 2007, 01:59
от diesel1.6
намерих резултати от старателно засичане на разхода на кола с газово. газовото не е поставяно в българия, което явно е много съществен фактор - кой и къде е направил колата.
икефих се на ей това изречение - Which means that the mileage on LPG is more or less equal to petrol. (казват, че колата е по-икономична на газ, и то после споменават че става дума за жцели 20%! )
нарочно пускам тази тема, за да се прекратят безмислени теоритични спорове за разходи, влияние на двигателите, мощност и други такива. не е в теориятя проблема, ами в това че не я знаем и не мислим и не четем.
ето и сайта с тестовете: http://www.iwemalpg.com/Matra_Murena22.htm - тук пише за 20-те % ефективност в повече, а тук са останалите тестове - http://www.iwemalpg.com/Tests.htm

вече ме мързи, но имаше и лабораторни данни за горивния процес в двигателя, включително и на газ - е когато е правилно регулирано газовото, температурата е по-НИСКА от колкото на бензин :D :D . за да са спокойно противниците на газовите уредби, ще кажа, че наистина има начин да прегреят клапани и сегменти - ами като си нагласиш газовото на прекалено бедна смес, с което разходът рязко нараства, а мощността пада...
p.s.: всъщност този сайт си е рекламен, но поне размерът на смесителите ми свърши чудесна работа - тъкмо тествах - стана идеален като го намалих.

Публикувано: 08 апр 2007, 08:58
от venom4o
Значи аз нямам точна позиция. НО поне моя мотор работи много по-меко на газ...
А тези графики.. на 2-рия линк имаше една 3 с линии едното е бензин.. другото е газ и 3-тата е газ с TAP ??? Какво е това ТАР?

Публикувано: 08 апр 2007, 09:33
от diesel1.6
venom4o написа:Значи аз нямам точна позиция. НО поне моя мотор работи много по-меко на газ...
А тези графики.. на 2-рия линк имаше една 3 с линии едното е бензин.. другото е газ и 3-тата е газ с TAP ??? Какво е това ТАР?
тап са нарекли тайминг адванс процесор-а, тяхно производство.
абе доста са си рекламни тези неща, но не лъжат. подвеждат вероятно с това, че колите, на които слагат газови не са нови и имат малко или много проблеми с горивната апаратура.
а ако наистина се постараят с смесителите, могат да се постигнат отлични тезултати. дори не е необходимо смедителя да е лъскав, красив и т.н - важното е да се разбира как се прави. за няколко часа експерименти става дума, стига да се прочете отгоре отгоре учебник за флуидите и динамиката им.

аз снощи си изработих един смесител от паста, направена от епоксидна смола и стърготини от паркета в къщи :D . -при тестовете в 4 сутринта беше добър, сега отивам да навъртя 4-500 км за точни резултати.

интересно е друго, което прочетох - колата НЕ трябва да е спъната много и най-вече не трябва да се кара продължително в този режим, в който не върви. обичайно това е от бедна смес, като се ускорява и причинява прегряване на клапаните, водачите, сегменти и бутала - и то явно в тежка форма. съкращава се живота особено на гумичките на клапаните, а маслото си вдига разхода. теоритични и разхода на газ се вдига, но понеже колата в крайна сметка просто не развива мощност, като цяло разходът е близък до опрималния, но е спъната. иначе, ако се сметне като разход на конска сила, излиза в повече от колкото ако си е нагласена да пердаши яко. това с спъването се явява средство срещу нервното шофиране, но само толкова - не е технически оправдано.
може би за в града е добре да се кара с по-малък дифузьор, а за извън града да се прдвижда малко по-голям. едно време с моя дифузьор извън града беше икономична, но вътре над 11. сега само в града карам и затова се заядох с въпроса.