Страница 1 от 1

Кака се спира притокът на газ при катастрофа?

Публикувано: 09 фев 2007, 12:06
от red
Не съм запазнат. Хипотеза - челен удар всичко става на салата отпред. Клапананът, който спира газта също е отпред... какво се случва ако има изтичане преди него?

и в тази връзка какво мислите за идеята да се върже ел. клапан и веднага след бутилката?

Публикувано: 09 фев 2007, 12:13
от Любо
Доколкото съм запознат клапана който пропуска газта към ДВГ е електрически, нормално затворен. Той отваря когато има напрежение и ако изпълнението на газовата и монтажа й са направени като хората, трябва това напрежение да се появи след запалването на двигателя. При такава катастрофа за каквато говориш колата изгасва, което води до обезточване на клапана и той затваря.

Публикувано: 09 фев 2007, 12:14
от carrot
На самата бутилка има врътки за спиране на газта - две, за входящата тръбичка и за към двг. Намират се на свръзката между бутилката и тръбичките ;)

Публикувано: 09 фев 2007, 12:15
от Атанас
По принцип там, където е сондата на бутилката има "скоростен клапан", който е предвиден точно за такива случаи.

Публикувано: 09 фев 2007, 14:48
от Brock
В АГУ-тата, които отговарят на Евро нормите, освен ел. клапан отпред в моторния отсек, има и ел.клапан непосредствено на самата сонда на бутилката, който работи паралелно на първия. В такъв случай няма проблем, освен ако не се счупи самата бутилка.
:idea: НО в БГ сигурно едва 5% от сложените тук газови са с такъв клапан - нали се сещата, по-скъпо е.
Сега ще погледна и за снимки, за да онагледя двата варианта :wink:

:twisted:

Публикувано: 09 фев 2007, 15:36
от red
Благодря, колега БРОК, значи съм прав - трябва втори електрически клапан.

За останалите - обясявам - да клапанът в моторни отсек е елекрически, но при удар МАРКУЧЪТ с газ може да се прекъсне ПРЕДИ него. Врътката на бутилката няма да ти е от полза, защото ако можеш да излезеш от колата ти дреме на.....дали тя ще изгори, но ака си вътре......

Публикувано: 09 фев 2007, 16:43
от valerko1
Яяяя, мойта прилича като последната снимка. Значи съм the best ли?

Публикувано: 09 фев 2007, 17:46
от isoiso
RED, не се притеснявай хората са помислили за всичко, при челен удар проблема ти ще е от съвсем друго естество, не дай си боже :!:

Публикувано: 10 фев 2007, 01:26
от red
isoiso написа:RED, не се притеснявай хората са помислили за всичко, при челен удар проблема ти ще е от съвсем друго естество, не дай си боже :!:
Не съм докрай съгласен - предната кола замина точно при челен удар Тя беше за боклука, а всички вътре бяха почти здрави.

Публикувано: 10 фев 2007, 07:16
от Vaklin
Както каза и друг колега има клапан (отсечен) по разход. Това е една сачма с пружинка. Може да има и други изпълнения, но идеята е еднаква. При нормален разхода на газ тази пружинка държи сачмата в такова положения, че газът от бутилката който е в течна фаза преминава свободно към изпарителя. При повишен разхода на газ пружинката се свива и сачмата "отсича" притока на газ. Това цялото устройство май може и да се регулира, но не съм се занимавал сериозно с проблема. Знам само, че ми се бяха оплаквали, че колата започвала да сече при 180 км/ч като е на газ и проблемът беше в този клапан. Маркучът към смукателния колектор на двигателя и да се скъса няма страшно. От там газ ще протече само ако се свърже към обем с подналягане.

Та карай и не се бой. Ако искаш пробвай си дали клапанът ти отсича. Затвори изходния кран на бутилката. Отвий щуцера към изпарителя в двигателния отсек и отвори крана. След определен момент на отваряне газът трябва да спре.