Кака се спира притокът на газ при катастрофа?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Кака се спира притокът на газ при катастрофа?

Мнение от red » 09 фев 2007, 12:06

Не съм запазнат. Хипотеза - челен удар всичко става на салата отпред. Клапананът, който спира газта също е отпред... какво се случва ако има изтичане преди него?

и в тази връзка какво мислите за идеята да се върже ел. клапан и веднага след бутилката?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 09 фев 2007, 12:13

Доколкото съм запознат клапана който пропуска газта към ДВГ е електрически, нормално затворен. Той отваря когато има напрежение и ако изпълнението на газовата и монтажа й са направени като хората, трябва това напрежение да се появи след запалването на двигателя. При такава катастрофа за каквато говориш колата изгасва, което води до обезточване на клапана и той затваря.

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 09 фев 2007, 12:14

На самата бутилка има врътки за спиране на газта - две, за входящата тръбичка и за към двг. Намират се на свръзката между бутилката и тръбичките ;)

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 09 фев 2007, 12:15

По принцип там, където е сондата на бутилката има "скоростен клапан", който е предвиден точно за такива случаи.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 09 фев 2007, 14:48

В АГУ-тата, които отговарят на Евро нормите, освен ел. клапан отпред в моторния отсек, има и ел.клапан непосредствено на самата сонда на бутилката, който работи паралелно на първия. В такъв случай няма проблем, освен ако не се счупи самата бутилка.
:idea: НО в БГ сигурно едва 5% от сложените тук газови са с такъв клапан - нали се сещата, по-скъпо е.
Сега ще погледна и за снимки, за да онагледя двата варианта :wink:

:twisted:
Прикачени файлове
A_class.jpg
B_class.jpg
ECE R 67-01.jpg
EU_LPG.jpg

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 09 фев 2007, 15:36

Благодря, колега БРОК, значи съм прав - трябва втори електрически клапан.

За останалите - обясявам - да клапанът в моторни отсек е елекрически, но при удар МАРКУЧЪТ с газ може да се прекъсне ПРЕДИ него. Врътката на бутилката няма да ти е от полза, защото ако можеш да излезеш от колата ти дреме на.....дали тя ще изгори, но ака си вътре......

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valerko1 » 09 фев 2007, 16:43

Яяяя, мойта прилича като последната снимка. Значи съм the best ли?

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 09 фев 2007, 17:46

RED, не се притеснявай хората са помислили за всичко, при челен удар проблема ти ще е от съвсем друго естество, не дай си боже :!:

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 10 фев 2007, 01:26

isoiso написа:RED, не се притеснявай хората са помислили за всичко, при челен удар проблема ти ще е от съвсем друго естество, не дай си боже :!:
Не съм докрай съгласен - предната кола замина точно при челен удар Тя беше за боклука, а всички вътре бяха почти здрави.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 10 фев 2007, 07:16

Както каза и друг колега има клапан (отсечен) по разход. Това е една сачма с пружинка. Може да има и други изпълнения, но идеята е еднаква. При нормален разхода на газ тази пружинка държи сачмата в такова положения, че газът от бутилката който е в течна фаза преминава свободно към изпарителя. При повишен разхода на газ пружинката се свива и сачмата "отсича" притока на газ. Това цялото устройство май може и да се регулира, но не съм се занимавал сериозно с проблема. Знам само, че ми се бяха оплаквали, че колата започвала да сече при 180 км/ч като е на газ и проблемът беше в този клапан. Маркучът към смукателния колектор на двигателя и да се скъса няма страшно. От там газ ще протече само ако се свърже към обем с подналягане.

Та карай и не се бой. Ако искаш пробвай си дали клапанът ти отсича. Затвори изходния кран на бутилката. Отвий щуцера към изпарителя в двигателния отсек и отвори крана. След определен момент на отваряне газът трябва да спре.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта