Страница 1 от 1

Не преминава на газ и на копчето мига горната светлина в червено.

Публикувано: 21 юни 2025, 20:11
от vargala81
Здравейте, наскоро закупих Ford Focus mk2.5 с фабрична БРЦ газова 2.0 Duratec HE.
Когато я взех не работеше както трябва на газ а леко тресеше. Ходих в БРЦ Пловдив, направиха диагностика и се оказа, че от инжектора на 2-ри цилиндър изпуска газ, но не към колектора а от буксата. Смениха дефектния инжектор, филтъра и една от буксите на инжекторите, че кабела беше тамън да се скъса. Направиха настройка и тест в движение, като първо беше казал, че платната на изпарителя са здрави, а като наблюдаваше данните в движение каза, че изпарителя губил налягане и след време ще започне да прави проблеми. Колата иначе заработи добре и оборотите на празен ход паднаха малко под чертичката преди 1000 оборота, където са и на бензин. Това при изключен климатроник, при включен са малко по-високи.
Още на другия ден отказа да мине на газ, като най-горната лампа мига в червено а останалите 4 мигат в зелено. През това време копчето и пищи. Превключвам на бензин, карам известно време, като през това време мига само червената лампа. След няколко минути спира да мига и тогава мога да мина на газ без проблем. На следващия ден пак го направи. После заредих на друга бензиностанция (за сега зареждам от Шел) и 3 дена не ми направи този проблем. В петък пак заредих от Шел, но от този, който зареждах преди това и ми направи впечатление, че пистолета не изключва сам, а започва да зарежда много бавно и бензинджията го изключва. След това ми направи този номер 2-3 пъти. Първия път успях да прочета грешка p1131, но сега нещо не ми работи китайската букса или OBD 2 куплунга и не мога да проверя за грешки в момента. Чека свети при контакт, но не ми е светвал в движение.

Re: Не преминава на газ и на копчето мига горната светлина в червено.

Публикувано: 21 юни 2025, 22:12
от ivchotr
Както го описваш, изглежда да ти се е скапал инерционният клапан в сондата на бутилката. Ограничава подаването на газ към системата и затова изпарителят "губи" налягане. Затова и пистолетът на колонката не изключва от раз, а пълни бавно, бавно... Съответно и двигателят записва грешка р1131, защото ламбда сондата засича бедна горивна смес - по-малкото газ води до бедна смес. Моята беше започнала да прави същите номера, като в допълнение прехвърляше автоматично на бензин при по-сериозно натоварване на двигателя, ако преди това съм успял да я обърна на газ. Все едно свършва газта, при положение, че бутилката е пълна догоре. В крайна сметка смених цялата сонда комплект. Смених и изпарителя, щото се скъса единия от трите винта, които стягат капачката на филтъра му, а не ми се занимаваше да се правя на шлосер. Пък и той през последните 10 години не е обслужван, а преди това кой знае още колко е изкарал и мембраните му със сигурност са се поодървили.

Та с две думи, ако не можеш да се справиш сам с бутилката, върви пак при газаджиите и им кажи да проверят инерционния клапан в сондата. Ролята му по принцип е да спира газта, ако се скъса тръбата от бутилката към изпарителя. Поврежда се периодично. Ако караш колата с бедна смес, температурата в цилиндрите се увеличава над нормата, което влияе зле на клапаните и буталата. Първо се предават клапаните и/или леглата им. И главата става за ремонт. И т.н. Ако съм прав и въпросният клапан е за смяна, направо сменяй сондата в комплект. Струва около 70 лв.

Re: Не преминава на газ и на копчето мига горната светлина в червено.

Публикувано: 22 юни 2025, 05:37
от vargala81
Благодаря! Говорих с един комшия, който работи на бензиностанция и той каза същото.
Освен това в един друг форум , на друга марка, прочетох, че в ръководството на БРЦ пише, че ако мигат 4-те лампи, това означава, че сондата или клапана (не помня) засичали препълнена бутилка. А моите мигат постоянно от както съм я купил.

Re: Не преминава на газ и на копчето мига горната светлина в червено.

Публикувано: 22 юни 2025, 12:10
от ivchotr
Не знам какви функции има ключът на БРЦ. Но бавното дозареждане без ясно изразено изключване на сондата, говори за проблем в нея. Най-малкото поплавъкът и той се е окучил. Аз затова по-горе ти препоръчах да смениш цялата сонда. Но нека все пак специалистите на място да си кажат мнението. Премахването на инерционния клапан ще даде ясна представа какво се случва. Ако изчезне наблюдавания в момента проблем, значи съм бил прав. Но не е добре да ползваш бутилката без този клапан, защото неговата задача е да те пази.