Страница 1 от 1

Ламбда контрол система - цена!

Публикувано: 07 май 2006, 11:50
от runtavguz
След като задълбочих интереса си към темата за АГУ и неговите допълнителни системи попаднах на сайта на една Старозагорска фирма http://runel-tech.com/
...Там пуснах запитване за цената на Ламбда контрол ситсема...И ето какъв отговор получих на следващия ден:
----------------------------------------------
"здравейте,
благодаря Ви за проявения интерес към ламбда контрол системата.В момента тя се експлоатират на автомобили с различна кубатура и се анализира ефективноста.Получените резултати са много добри и конкурентни на предлаганите подобни системи.

Контролера е самоадабтивен и се настройва без външна с-ма .Монтажа е лесен и ако имате техническа култура може сам да си го монтирате и настроите ползвайки инструкциите за монтаж.
-цена на контролер-80лв.
-цена на стъпков мотор -30лв./втора употреба рециклиран и тестван /
гаранция 12м
поздрави
Р.Низорков "
--------------------------------------------------
Надявам се да бъда полезен с тази ценова информация. Цената е 110 лв общо...за сравнение на сайта на АГУ сервиза Горна Баня е обявена цена 200лв

P.S: "Контрола е самоадаптивен и се настройва без външна система."...Това предполагам значи, че може да бъде монтиран и на автомобили без компютър.

Публикувано: 07 май 2006, 12:05
от runtavguz
Лично мнение/разсъждение:
Вместо да се изхвърля човек с АГУ Ловато(със съмнителен произход) за 400лв
...Бих си сложил АГУ Волтран(ако не се лъжа са турски) с ел. изпарител за обявената цена 300лв (http://www.eurogas.hit.bg/web/index.htm) + една такава система за контрол...Сигурен съм, че ще спестява поне по 1л на 100км, а при градски цикъл на каране вероятно малко повече. (Все пак при седене в задръстване на ниски обороти хвърчи газ като за 2500-3000)

А вие как смятате?!

Публикувано: 07 май 2006, 13:48
от NIKJAMa
Не харчи като за 3000 оборота.
Харчи през цялото време все едно караш кола с карбуратор защото принципа на нормалната газова е както на карбуратора. Ламбда контрола ти дава възможност сместа да се саморегулира за да не ти е сместа нито бедна нито богата т.е. определя оптимално съотношение между газ и въздух. Ефект има, но в повечето случаи не се монтира порадибавната възвръщаемост на тази инвестиция.
Инаме има и други ползи оптималната смес позволява да не се скапва ламбда сензора което се случва при неоптимална смес и отделно пази катализатора, който бързо се запушва при каране на газ.

Публикувано: 09 май 2006, 14:34
от red
интрересно колко бързо се запушва катализатора при каране на газ - моята е карана над 130 хил км на газ и на катализатора нищо му няма

Публикувано: 09 май 2006, 17:07
от acj
red написа: интрересно колко бързо се запушва катализатора при каране на газ - моята е карана над 130 хил км на газ и на катализатора нищо му няма
Пояснение:
Катализатора се запушва ускорено, само когато има неизгоряла газ в изходящите газове, т.е. по-богата входяща смес газ/въздух спрямо оптималната.

В този смисъл ламбда контрол системата осигурява не само по-добрата работа на двигателя, но и липсата на вторичен ефект на ускорено запушване на катализатора.

Катализатора няма да се запушва и когато на обикновена АГУ се направи настройката така, че да работи с по-бедна смес. Тогава колата е и по-икономично, но загубата на мощност и оттам динамиката при ниски обороти е по-осезателна. В този смисъл ламбда контрол системата осигурява по-добра динамика, спрямо "прищипаните" настройки с цел икономичност.

Публикувано: 10 май 2006, 18:22
от red
ACJ, много коректно!

На колегата, който иска да си слага ламбда контрол следва да обърнем внимание и на факта, че в цента следва да включи и стойността на изправна ламбда сонда :D