Страница 1 от 1

оригинална италианска уредба - как работи

Публикувано: 06 окт 2008, 09:09
от diesel1.6
Искам да си купя един ескорт с монтирано газово в италия. Какво представляват тези уредби, които имат някакво електромеханична врътка на мястото на болта на маркуча за газ към двигателя? И как се управлява това нещо?
Някой беше попитал преди време за това, но не мога д анамеря темата. На него пише нещо като атенюатор, или някаква такава дума. Явно е по-технологичен "болт". Искам да знам дали ще мога сам да си коригирам настройките в зависимост от поведението на колата.

Re: кола, внесена с газово - как работи

Публикувано: 06 окт 2008, 09:14
от Edinuser
Това вероятно е ламбда контрол ...
Настройва се сам (предполагам) като взема сигнал от ламбда сондата и поддържа горивната смес в оптимално отношение.
Някои имат възможност за задаване на нормално/спортно/икономично регулиране на газ-та.

Re: кола, внесена с газово - как работи

Публикувано: 06 окт 2008, 09:22
от diesel1.6
Edinuser написа:Това вероятно е ламбда контрол ...
Настройва се сам (предполагам) като взема сигнал от ламбда сондата и поддържа горивната смес в оптимално отношение.
Някои имат възможност за задаване на нормално/спортно/икономично регулиране на газ-та.
Има много кабели, изглежда плащещо и неизвестно :)
Значи е добра идея, нещо като хибрид между инжекцион и обикновена уредба?
Ако купя колата ще разровя за софтуер. Знаеш ли как се казва този изпълнителния механизъм - да го намеря с търсачката и да чета?
Благодаря за отговора

Re: оригинална италианска уредба - как работи

Публикувано: 06 окт 2008, 09:47
от The seven
Актуатор, стъпков мотор, може и под друго име да го видиш. Стандартно както е казал и колегата се взима сигнал от ламбда сондата и според този сигнал се командва колко да отвори или затвори въпросното стъпково моторче, което в съшността си е шибър.

Re: оригинална италианска уредба - как работи

Публикувано: 06 окт 2008, 09:55
от Edinuser
Ами това се води точно "Ламбда контрол" за АГУ.
Трябва да се види производителя и модела - това сигурно го пише на кутийката с електрониката.
Това ел.механичното е електромагнитен вентил и от него кабелите трябва да отиват в кутийката с електрониката, това си е компютър и е по-добре отколкото само с обикновена АГУ.
Ламбда контрола може да се монтира на автомобил със обикновена АГУ ( моята няма, но мисля да си сложа скоро време), твърди се че намалява разхода с 0.5- 2 л/100 при запазване на динамичните характеристики.Може да се направи следната аналогия - обикн. АГУ е все едно карбуратор, с ЛК става като моноинжекцион и ГИ( газов инжекцион) си е пълен инжекцион.

Re: оригинална италианска уредба - как работи

Публикувано: 07 окт 2008, 13:00
от diesel1.6
Къде слагат такива уредби, с "актуатор", ламбда контрол и т.н.? Аз съм от варна и тук всички отказват да монтират нещо различно от вносен газов инжекцион - на цена от 1300 лв нагоре.

Re: оригинална италианска уредба - как работи

Публикувано: 07 окт 2008, 13:47
от The seven
diesel1.6 написа:Къде слагат такива уредби, с "актуатор", ламбда контрол и т.н.? Аз съм от варна и тук всички отказват да монтират нещо различно от вносен газов инжекцион - на цена от 1300 лв нагоре.
:) Вероятно аз не съм ти разбрал въпроса добре и съм писал за актуатор-а, той си е част от "Ламбда контрол системата". Така че това което ти трябва е газова с ламбда контрол система.

http://stargas-bg.com/contacts" onclick="window.open(this.href);return false; - ето тези имат представител във Варна. Ако съм запомнил ти искаш да слагаш газова на ескорт 1,6 16 клапанов. Много важно е да се проверят кабели и свещи и ако е нужно да се сменят. Мой роднина сложи обикновенно агу , без обаче да провери кабелите и свещите и се почна с гърмежите. След смяната вече доста километри /2 години/ си е ОК.