Въпрос за автоматично превключване LPG <-> Бензин?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
lexus
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
Местоположение: Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Въпрос за автоматично превключване LPG <-> Бензин?

Мнение от lexus » 21 юли 2005, 01:30

1)Колко по-скъпо е автоматичното превключване от ръчното?

Доколкото разбрах в по-горна тема превключването може да става в зависимост от определени параметри - температура, обороти или налягане.
2)От какво се определя според кой от параметрите да се извършва превключването? От вида на автоматичния превключвател от желанието на клиента от майстора който поставя АГУ или от вида и броя на датчиците (незнам дали е точно датчици) който следят тези три параметъра?

3)Попринцип какви се слагат такива които следят температура, оборотите, налягането или комбинация на две от тях?

4)Ако параметъра за превключване е примерно оборотите то на колко оборота се прави превключването? Ако е температурата на колко градуса е превключването?

5)По какъв начин се определя на колко оборота/градуса да се извършва превключването - фабрично, чрез някакъв потенциометър или нещо друго?

6)Тези превключватели имат ли функция за превключване само на газ или само на бензин за да може през лятото когато температурите са високи и няма проблем с паленето да е само на газ или от това няма смисъл?

7)Какво е долу-горе съотношението на разход бензин:газ? 1:1, 1:3, 1:5 или 1:10?
Това предполагам зависи от много работи (по кой от параметрите се извършва превключването, температурата на ок. среда, разтоянито което се изминава и мн. др. сигурно), но мен ме интересува ориентироващо.

Много се съмнявам че някой ще седне да ми обяснява толкова много работи, но съм длъжен да пробвам :D
Ако несъм задал някой въпрос точно ще поясня :)
Интересува ме има ли смисъл от такъв превключвател на моята кола Fiesta 1.1 Mi 91 год.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 22 юли 2005, 10:28

Така - намерих малко време в последният ми работен ден преди отпуската - отивам на море *00133*

Сега ще се пробвам да ти отговоря на въпросчетата:

1. Разликата е минимална - към 10-20 лева

2-6. При обикновените газови - не газов инжекцион - информацията за превключване на газ се взима от оборотите на двигателя. Има ключове с програмирани обороти и такива с потенциометърче отзад, с помощта на което се наглася на колко оборота да превключва на газ. Повечето бутони са с 2 положения - само на бензин и автоматичен /пали на бензин и при достигане на хххх оборота минава на газ/. Има и такива /като моя/ с допълнително малко бутонче, което е за принудително палене на газ - даваш на контакт, ключа е на автоматичен режим и натискаш това бутонче и вече палиш на газ. Това бутонче може да се използва и за преминаване от автоматичен режим в режим газ при запален мотор, но без да са достигнати оборотите.

7. Обикновено колата харчи с 10% повече газ отколкото бензин, но при мене забелязах, че харчи 2 литра отгоре върху бензина - бензин 7 - газ 9 /100км.
Но аз съм с малък мотор за купето на мондеото. А бе различно е, но се движи в тези граници.


Дали има смисъл - ами според мене да, защото така щеш не щеш си палиш на бензин и колкото и да е се прочистват инжектора/ите. А и според газаджиите, най-голямата вероятност за детонация /гърмеж/ се получава при паленето на двигателя на газ, а това не е хубаво за сума ти датчици и като цяло за двигателя.

Тва е от мене - който иска нека да допълни

:twisted:

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 22 юли 2005, 21:03

Brock написа:Така - намерих малко време в последният ми работен ден преди отпуската - *00133*



:twisted:
офтопик:
тамън няма да се ядосваш от мненията в дир бг *00101*
приятна почивка *00140*

lexus
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
Местоположение: Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от lexus » 23 юли 2005, 15:56

Brock мерси за отговора. За точка 7 не си ме разбрал.
Brock написа: 7. Обикновено колата харчи с 10% повече газ отколкото бензин, но при мене забелязах, че харчи 2 литра отгоре върху бензина - бензин 7 - газ 9 /100км.
Но аз съм с малък мотор за купето на мондеото. А бе различно е, но се движи в тези граници.
Това което казваш ми е долу-горе ясно, въпроса ми беше като се кара заедно на газ и бензин каква част от разхода е газта и каква част е бензина.

Имам още един въпрос :)
Долу-горе на колко оборота се прави превключването на газ?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 23 юли 2005, 19:14

За съжаление brock не може да ти отговори, моля остави съобщение след сигнала :P А ако излезна от ролята на секретарка.... замина на море, след седмица ще пише пак ;)

lexus
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
Местоположение: Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от lexus » 23 юли 2005, 21:17

Може ли един съвет към модераторите? Може и да не може но аз ще си го кажа.
Мнения от рода на
За съжаление brock не може да ти отговори, моля остави съобщение след сигнала А ако излезна от ролята на секретарка.... замина на море, след седмица ще пише пак
или пък
офтопик:
тамън няма да се ядосваш от мненията в дир бг
приятна почивка
не са много присъщи за модератор и за член с доста репутация ако може така да се каже.
Защо ли? Защото си отварям форума си казвам а някой ми е отговорил на темата и бързам да видя отговора и какво да видя някой си е чатил в моята тема :(
Само да не си помислите че искам да кажа нещо против вас или против форума. Просто съвет. По удобно ще е и след време когато някой започне да чете темата.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 24 юли 2005, 13:12

Да имаш право, но в продължение на 1-2 седмици щеше да се чудиш защо никой не ти отговаря.... примерно. Ако искиаш мога да изтрия тези мнения от темата и ще се погрижа да няма повече такива, само кажи :)

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 26 юли 2005, 15:49

lexus написа: Това което казваш ми е долу-горе ясно, въпроса ми беше като се кара заедно на газ и бензин каква част от разхода е газта и каква част е бензина.

Имам още един въпрос :)
Долу-горе на колко оборота се прави превключването на газ?
Двигателя работи или на бензин или на газ. Ако се подават едновремено и 2-те горива ще се задави. Иначе бензина ти трябва за да запали колата и евентуално малко да позагрее.
оборотите на превключване са настроеваеми обикновенно към 2000 ги слагат.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 01 авг 2005, 16:36

NIKJAMa го е казал ясно и точно


:twisted:

Потребителски аватар
forzi
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 30 ное 2005, 10:32
Модел на автомобила: ford escort 1.6i 16V '96
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от forzi » 06 фев 2006, 16:06

Имам въпрос по същата тема ,само малко встрани L-): И за да не отварям нова, ще пиша тука,пък дано някои ме види.
Като ми монтираха газовата в Горна баня,маистора каза че автоматичните превключватели за газ-бензин много се повреждали,само проблеми създавали ,за тях не давали гаранция ,и затова ми сложи обикновен.Толкова обикновен ,та чак няма и индикатор да ми показва на какво карам в момента и да ме подсеща да мина на правилното гориво.И понеже винаги паля на бензин ,случва се от време на време да забравя да мина на газ.Баси *00124* *00101* Псувни.... остра болка в ляво.... но това е друга тема :D Та:
Знае ли някои как се монтира такъв превключвател,от къде мога да си купя читав такъв и може ли средно интелигентен човек сам да го инсталира?

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 06 фев 2006, 16:12

аман от мързеливи "майстори". Не знам с какво кола си ама компютърът при мен има навика да трупа грашки при ръчно превключване. за сметка на това автоматичното е вързано на обороти и температура и да чукам на дърво вече доста години не прави проблеми.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 07 фев 2006, 09:30

forzi написа:Знае ли някои как се монтира такъв превключвател,от къде мога да си купя читав такъв и може ли средно интелигентен човек сам да го инсталира?
Монтира се сравнително лесно - продават се във всеки магазин за АГУ и в повечето сервизчета. Монтажа на такъв ключ, зависи от производителя, но в повечето случаи са няколко кабелчета. Единия вариант е да отидеш при някой газаджия да ти го върже, а другия е да си намериш схема на ключа, който ще си купиш и да действаш сам.

:twisted:

Потребителски аватар
forzi
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 30 ное 2005, 10:32
Модел на автомобила: ford escort 1.6i 16V '96
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от forzi » 12 фев 2006, 19:52

Намалих си претенциите.Открих че в таблото ми има много места за крушки които не се използват,а крушките са си там.Смених си ключето ,пуснах един кабел към таблото,и сега като карам на бензин ми свети една оранжева лампичка с бензиноколонка на нея.Не е автомат ама и на това съм доволен.Абе тунинг отвсякъде. *00133*

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта