Въпрос за автоматично превключване LPG <-> Бензин?
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Въпрос за автоматично превключване LPG <-> Бензин?
1)Колко по-скъпо е автоматичното превключване от ръчното?
Доколкото разбрах в по-горна тема превключването може да става в зависимост от определени параметри - температура, обороти или налягане.
2)От какво се определя според кой от параметрите да се извършва превключването? От вида на автоматичния превключвател от желанието на клиента от майстора който поставя АГУ или от вида и броя на датчиците (незнам дали е точно датчици) който следят тези три параметъра?
3)Попринцип какви се слагат такива които следят температура, оборотите, налягането или комбинация на две от тях?
4)Ако параметъра за превключване е примерно оборотите то на колко оборота се прави превключването? Ако е температурата на колко градуса е превключването?
5)По какъв начин се определя на колко оборота/градуса да се извършва превключването - фабрично, чрез някакъв потенциометър или нещо друго?
6)Тези превключватели имат ли функция за превключване само на газ или само на бензин за да може през лятото когато температурите са високи и няма проблем с паленето да е само на газ или от това няма смисъл?
7)Какво е долу-горе съотношението на разход бензин:газ? 1:1, 1:3, 1:5 или 1:10?
Това предполагам зависи от много работи (по кой от параметрите се извършва превключването, температурата на ок. среда, разтоянито което се изминава и мн. др. сигурно), но мен ме интересува ориентироващо.
Много се съмнявам че някой ще седне да ми обяснява толкова много работи, но съм длъжен да пробвам
Ако несъм задал някой въпрос точно ще поясня
Интересува ме има ли смисъл от такъв превключвател на моята кола Fiesta 1.1 Mi 91 год.
Доколкото разбрах в по-горна тема превключването може да става в зависимост от определени параметри - температура, обороти или налягане.
2)От какво се определя според кой от параметрите да се извършва превключването? От вида на автоматичния превключвател от желанието на клиента от майстора който поставя АГУ или от вида и броя на датчиците (незнам дали е точно датчици) който следят тези три параметъра?
3)Попринцип какви се слагат такива които следят температура, оборотите, налягането или комбинация на две от тях?
4)Ако параметъра за превключване е примерно оборотите то на колко оборота се прави превключването? Ако е температурата на колко градуса е превключването?
5)По какъв начин се определя на колко оборота/градуса да се извършва превключването - фабрично, чрез някакъв потенциометър или нещо друго?
6)Тези превключватели имат ли функция за превключване само на газ или само на бензин за да може през лятото когато температурите са високи и няма проблем с паленето да е само на газ или от това няма смисъл?
7)Какво е долу-горе съотношението на разход бензин:газ? 1:1, 1:3, 1:5 или 1:10?
Това предполагам зависи от много работи (по кой от параметрите се извършва превключването, температурата на ок. среда, разтоянито което се изминава и мн. др. сигурно), но мен ме интересува ориентироващо.
Много се съмнявам че някой ще седне да ми обяснява толкова много работи, но съм длъжен да пробвам

Ако несъм задал някой въпрос точно ще поясня

Интересува ме има ли смисъл от такъв превключвател на моята кола Fiesta 1.1 Mi 91 год.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Така - намерих малко време в последният ми работен ден преди отпуската - отивам на море
Сега ще се пробвам да ти отговоря на въпросчетата:
1. Разликата е минимална - към 10-20 лева
2-6. При обикновените газови - не газов инжекцион - информацията за превключване на газ се взима от оборотите на двигателя. Има ключове с програмирани обороти и такива с потенциометърче отзад, с помощта на което се наглася на колко оборота да превключва на газ. Повечето бутони са с 2 положения - само на бензин и автоматичен /пали на бензин и при достигане на хххх оборота минава на газ/. Има и такива /като моя/ с допълнително малко бутонче, което е за принудително палене на газ - даваш на контакт, ключа е на автоматичен режим и натискаш това бутонче и вече палиш на газ. Това бутонче може да се използва и за преминаване от автоматичен режим в режим газ при запален мотор, но без да са достигнати оборотите.
7. Обикновено колата харчи с 10% повече газ отколкото бензин, но при мене забелязах, че харчи 2 литра отгоре върху бензина - бензин 7 - газ 9 /100км.
Но аз съм с малък мотор за купето на мондеото. А бе различно е, но се движи в тези граници.
Дали има смисъл - ами според мене да, защото така щеш не щеш си палиш на бензин и колкото и да е се прочистват инжектора/ите. А и според газаджиите, най-голямата вероятност за детонация /гърмеж/ се получава при паленето на двигателя на газ, а това не е хубаво за сума ти датчици и като цяло за двигателя.
Тва е от мене - който иска нека да допълни


Сега ще се пробвам да ти отговоря на въпросчетата:
1. Разликата е минимална - към 10-20 лева
2-6. При обикновените газови - не газов инжекцион - информацията за превключване на газ се взима от оборотите на двигателя. Има ключове с програмирани обороти и такива с потенциометърче отзад, с помощта на което се наглася на колко оборота да превключва на газ. Повечето бутони са с 2 положения - само на бензин и автоматичен /пали на бензин и при достигане на хххх оборота минава на газ/. Има и такива /като моя/ с допълнително малко бутонче, което е за принудително палене на газ - даваш на контакт, ключа е на автоматичен режим и натискаш това бутонче и вече палиш на газ. Това бутонче може да се използва и за преминаване от автоматичен режим в режим газ при запален мотор, но без да са достигнати оборотите.
7. Обикновено колата харчи с 10% повече газ отколкото бензин, но при мене забелязах, че харчи 2 литра отгоре върху бензина - бензин 7 - газ 9 /100км.
Но аз съм с малък мотор за купето на мондеото. А бе различно е, но се движи в тези граници.
Дали има смисъл - ами според мене да, защото така щеш не щеш си палиш на бензин и колкото и да е се прочистват инжектора/ите. А и според газаджиите, най-голямата вероятност за детонация /гърмеж/ се получава при паленето на двигателя на газ, а това не е хубаво за сума ти датчици и като цяло за двигателя.
Тва е от мене - който иска нека да допълни

-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Brock мерси за отговора. За точка 7 не си ме разбрал.
Имам още един въпрос
Долу-горе на колко оборота се прави превключването на газ?
Това което казваш ми е долу-горе ясно, въпроса ми беше като се кара заедно на газ и бензин каква част от разхода е газта и каква част е бензина.Brock написа: 7. Обикновено колата харчи с 10% повече газ отколкото бензин, но при мене забелязах, че харчи 2 литра отгоре върху бензина - бензин 7 - газ 9 /100км.
Но аз съм с малък мотор за купето на мондеото. А бе различно е, но се движи в тези граници.
Имам още един въпрос

Долу-горе на колко оборота се прави превключването на газ?
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Може ли един съвет към модераторите? Може и да не може но аз ще си го кажа.
Мнения от рода на
Защо ли? Защото си отварям форума си казвам а някой ми е отговорил на темата и бързам да видя отговора и какво да видя някой си е чатил в моята тема
Само да не си помислите че искам да кажа нещо против вас или против форума. Просто съвет. По удобно ще е и след време когато някой започне да чете темата.
Мнения от рода на
или пъкЗа съжаление brock не може да ти отговори, моля остави съобщение след сигнала А ако излезна от ролята на секретарка.... замина на море, след седмица ще пише пак
не са много присъщи за модератор и за член с доста репутация ако може така да се каже.офтопик:
тамън няма да се ядосваш от мненията в дир бг
приятна почивка
Защо ли? Защото си отварям форума си казвам а някой ми е отговорил на темата и бързам да видя отговора и какво да видя някой си е чатил в моята тема

Само да не си помислите че искам да кажа нещо против вас или против форума. Просто съвет. По удобно ще е и след време когато някой започне да чете темата.
-
- потребител
- Мнения: 675
- Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
- Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Двигателя работи или на бензин или на газ. Ако се подават едновремено и 2-те горива ще се задави. Иначе бензина ти трябва за да запали колата и евентуално малко да позагрее.lexus написа: Това което казваш ми е долу-горе ясно, въпроса ми беше като се кара заедно на газ и бензин каква част от разхода е газта и каква част е бензина.
Имам още един въпрос
Долу-горе на колко оборота се прави превключването на газ?
оборотите на превключване са настроеваеми обикновенно към 2000 ги слагат.
- forzi
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 30 ное 2005, 10:32
- Модел на автомобила: ford escort 1.6i 16V '96
- Местоположение: софия
- Контакти:
- Status: Извън линия
Имам въпрос по същата тема ,само малко встрани
И за да не отварям нова, ще пиша тука,пък дано някои ме види.
Като ми монтираха газовата в Горна баня,маистора каза че автоматичните превключватели за газ-бензин много се повреждали,само проблеми създавали ,за тях не давали гаранция ,и затова ми сложи обикновен.Толкова обикновен ,та чак няма и индикатор да ми показва на какво карам в момента и да ме подсеща да мина на правилното гориво.И понеже винаги паля на бензин ,случва се от време на време да забравя да мина на газ.Баси
Псувни.... остра болка в ляво.... но това е друга тема
Та:
Знае ли някои как се монтира такъв превключвател,от къде мога да си купя читав такъв и може ли средно интелигентен човек сам да го инсталира?

Като ми монтираха газовата в Горна баня,маистора каза че автоматичните превключватели за газ-бензин много се повреждали,само проблеми създавали ,за тях не давали гаранция ,и затова ми сложи обикновен.Толкова обикновен ,та чак няма и индикатор да ми показва на какво карам в момента и да ме подсеща да мина на правилното гориво.И понеже винаги паля на бензин ,случва се от време на време да забравя да мина на газ.Баси



Знае ли някои как се монтира такъв превключвател,от къде мога да си купя читав такъв и може ли средно интелигентен човек сам да го инсталира?
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Монтира се сравнително лесно - продават се във всеки магазин за АГУ и в повечето сервизчета. Монтажа на такъв ключ, зависи от производителя, но в повечето случаи са няколко кабелчета. Единия вариант е да отидеш при някой газаджия да ти го върже, а другия е да си намериш схема на ключа, който ще си купиш и да действаш сам.forzi написа:Знае ли някои как се монтира такъв превключвател,от къде мога да си купя читав такъв и може ли средно интелигентен човек сам да го инсталира?

- forzi
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 30 ное 2005, 10:32
- Модел на автомобила: ford escort 1.6i 16V '96
- Местоположение: софия
- Контакти:
- Status: Извън линия
Намалих си претенциите.Открих че в таблото ми има много места за крушки които не се използват,а крушките са си там.Смених си ключето ,пуснах един кабел към таблото,и сега като карам на бензин ми свети една оранжева лампичка с бензиноколонка на нея.Не е автомат ама и на това съм доволен.Абе тунинг отвсякъде. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта