Страница 1 от 1

Работи зле на бензин :(

Публикувано: 04 окт 2007, 21:08
от Scort
Здравейте!

Наследихме стар Форд Ескорт Комби 1982 година - карбуратор. Колата работи добре на газ, пали лесно на газ, но на бензин работи само докато е студен двигателя. После някак си почва да дави, придърпва.

Майстор ни каза, че капака на карбуратора (с автоматичен смукач) бил крив и влизало въздух. Да ама, като махнах филтъра и запуших отвора, двигателят веднага угасна - значи не е това...

Аз си мисля, че е вероятно да се е позапушил карбуратора от многото работа само на газ. Какво мислите вие и дали ще ми препоръчате някой, който да може да го разглоби, понакисне в кореселин и после успешно да го сглоби?

Публикувано: 04 окт 2007, 21:53
от dodi
колега явно колата е карана рядко на бензин това води до зацапване и пълнене на карбуратора с утаики ,запушват се жиглиорите ,моят съвет е да се вземе ремонтен комплект и да се изчисти карбуратора основно

Публикувано: 04 окт 2007, 23:12
от kEFi
Карбуратора е добре да се свали и почисти. Може и да се отремонтира с ремонтен кит (за модела). Смяна филтри (горивен, въздушен). Регулира се поплавъка (при работа на газ камерата му изсъхва). Освен това си провери и превключвателя за топъл/студен входящ въздух (този за карба). Опита ми с карбуратор се ограничава с този на първата ми кола - Лада 1500, така, че...

Re: Работи зле на бензин :(

Публикувано: 05 окт 2007, 00:08
от paci
А може и всичко да е от автоматичния смукач.
Стария ми Ескорт беше каран доста предимно на ГАЗ.
На бензин имаше едно за мен странно поведение.
Палиш на пълен смукач и полека лека почваш да го прибираш до средна позиция на която имаше нещо което фиксираше ръчката там.
Там установяваше стабилни бороти докъто загрее.
Малко след това още даже незагрял напълно трябва да го следиш и да прибереш смукача защото се давеше.
После разбрах, че всичко е било нормално с това поведение.
На Ладата (1500) не беше баш така и затва се спекох при Ескорта.
Ескорта имаше малко кофти поведение на бензин но като го покарах на безнин малко повечко и се нормализира.

Май ще трябва да си прегледаш смукача и евентуално да го замениш с ръчен за да ти е под контрол.

Сваляй целия карб недей го разглобява и кисни.
Не че съм правил тази процедура но ми се вижда безболезнено т.е. без кофти последствия :)

Публикувано: 07 окт 2007, 00:12
от Scort
Благодаря ви за мненията!

И аз смятам, че просто се е поскапал карбуратора от работата му на
газ... Обаче не съм съгласен, че трябва да го кисна, без да го разглобявам, защото вътре има разни гумички, пластмаси и т.н.

Явно ще трябва да се разглобява, аз съм си разглобявал карба на Шкодата, ама за нея имам всякаква литература, а за тоз Форд - не...

Публикувано: 07 окт 2007, 06:50
от ewgeny
Скапал се караба ......! Има едни мембрани които им викат платна и имат за цел да редуцират налягането на горивната смес. За да проверим това направете следния експеримент. Вкл. на бенз., палите и колата като и припомпвате, а колата работи като умряло куче - пуши, не влиза в ритъм и смърди. Докато припомпвате, изкючваш копчето за горивата на средно положение, и тогава колата за 2-3 сек, трябва да влезе в ритъм ама само докато свърши горивото. Ако е така един ремонтен комплект, един комплект ключове за ремонт, и един ремонтен отбор сийрджии.

Публикувано: 08 окт 2007, 15:44
от cotecna
А има и друг вариант, центровката да е направена на загрят двигател и на газ, за да може да пали направо на газ и да върви добре на газ, в този случай колата не ще да върви на бензин щото му дават друго предварение, едно време като слагаха газови на карбуратор така ставаше или караш на едното без проблеми или караш на другото средно положение няма...........

Публикувано: 08 окт 2007, 16:59
от ewgeny
cotecna написа:А има и друг вариант, центровката да е направена на загрят двигател и на газ, за да може да пали направо на газ и да върви добре на газ, в този случай колата не ще да върви на бензин щото му дават друго предварение, едно време като слагаха газови на карбуратор така ставаше или караш на едното без проблеми или караш на другото средно положение няма...........

Не е вярно, щото ако се бутне центровката, на газ: върви добре, но паленето голяма мъка.

Публикувано: 08 окт 2007, 17:13
от cotecna
Е хайде сега да не сядаме да спориме, ще ти дам пример тия платна дето ги пишеш се намират в бенз.помпа поради факта че е механична и ако клапана е сложен след помпата значи че тя не остава никога насухо, във тоя карбуратор от 82 има само една мембрана която е на ускорителната помпа всичко друго е уплътнения, ако платното на помпата е скъсано не засмуква бензин и съответно по смъртно не може да запали, а все пак се предполага, че колата се припалва на бензин и не върви добре както е описано, а не че въобще не пали??