Страница 1 от 1

Ел изпарител на карбураторен Двигател!

Публикувано: 30 юли 2007, 15:09
от TIN
Здр,
остана ми един изпарител LAndi Renzo, от предишната газова на мондеото, и ми се иска да го сложа на карбураторен двг ( двутактов вартбург), тъй като сегашния му ВМЗ не е никак добър....страшни проблеми с него...
Казаха ми че не можело...ел. новия а стария вакумен....( препоръчвало се за карбуратори)
Моля за съвет ?

Публикувано: 30 юли 2007, 15:18
от Любо
Много се извинявам за въпроса, че не е много по темата...
Как слагаш газова уредба на двутактова машина... така де слагаш АГУ-то, а маслото как ще го добавяш към горивото!??? Щото доколкото си спомням в резервоара на вартбурга (и на трабанта) се сипва двутактово масло + бензен, в някакво съотношение (на нашия вартбург го даваха 1:50). Та ти как си решил въпроса със смазването на двигателя?

Публикувано: 30 юли 2007, 15:24
от TIN
Любо написа:Много се извинявам за въпроса, че не е много по темата...
Как слагаш газова уредба на двутактова машина... така де слагаш АГУ-то, а маслото как ще го добавяш към горивото!??? Щото доколкото си спомням в резервоара на вартбурга (и на трабанта) се сипва двутактово масло + бензен, в някакво съотношение (на нашия вартбург го даваха 1:50). Та ти как си решил въпроса със смазването на двигателя?
Вакума на мотора смуче масло от отделен резервоар според оборотите което регулирам с кранче....т.е .нагласям на пушене...вярвай ми почти не излиза пушек...има и друг начин....слага се помпа от мотор напр MZ и се зацепва за генератора, която нагнетява масло спремо оборотите отново...

Публикувано: 30 юли 2007, 15:33
от Любо
Браво :D щом работи, значи няма проблем.
А какво му пречи като изпарителя е електрически, казаха ли? Защото аз под ел изпарител разбирам че има ел.клапани по газовия тракт и те се отварят в зависимост трябва ли да работи на гоз двигателя или не. Ако е така просто сигнала за отваряне на клапана(ите) трябва да се подава може ли ръчно от бутон.

Публикувано: 30 юли 2007, 15:37
от TIN
Любо написа:Браво :D щом работи, значи няма проблем.
А какво му пречи като изпарителя е електрически, казаха ли? Защото аз под ел изпарител разбирам че има ел.клапани по газовия тракт и те се отварят в зависимост трябва ли да работи на гоз двигателя или не. Ако е така просто сигнала за отваряне на клапана(ите) трябва да се подава може ли ръчно от бутон.
Не знам какво пречи!!!
Нам кво си смуквал двг-то като бил вакумен.....ама все си мисля да пробвам, но все пак да питам някой по опитен!

Публикувано: 30 юли 2007, 15:47
от Атанас
Въпрос на желание, всичко може да се направи. Разликата между двата изпарителя е само в управлението - при вакумния изпарителя започва да "пуска" газ, когато има вакум в смукателния колектор. При електрическия това става с помощта на ел.клапан. Електричския можеш да го включиш директно към +12V на бобината и всичко ще работи. Единствения неприятен момент е, че не трябва да дършиш колата на контакт без да работи двигателя. Малко по-сложен вариянт е да си направиш една схемичка, която да следи дали има импулси към бобината и когато има да включва клапана на изпарителя.

Публикувано: 30 юли 2007, 15:50
от ewgeny
От моите познания, знам че при запалване, разреждането в смукателните колектори, предизвиква "включване" на изпарителя. Нямам предвид газовия клапан.

Публикувано: 30 юли 2007, 16:10
от Атанас
ewgeny написа:...
Точно това искам да кажа, не визирам газовия клапан, който е на течната фаза преди изпарителя.
Вакумния работи само когато има вакум в смукателния колектор.
Тази система при електрическия е реализирана с ел.магнит.

Публикувано: 30 юли 2007, 16:12
от madboy
Лично съм виждал карбураторни автомобили с ел. изпарител.
Стандартно ел. изпарител си има клапан, който прекъсва подаването на газ, когато двигателя не работи- стига да е вързан както трябва.

Публикувано: 31 юли 2007, 10:48
от TIN
Електричския можеш да го включиш директно към +12V на бобината и всичко ще работи.


Бобината ?
Коя бобина ?
Не се ли подава захр анпрежение от ключа на запалването?
т.е. да се прекъсва през ключа.....

Публикувано: 31 юли 2007, 11:05
от Атанас
Предложих бобината, защото е при двигателя, можеш и от ключа :) , можеш и от захранването на газовия клапан. Идеалния вариянт е да сложиш логика, когато ключа ти е в положение "ГАЗ" да следи дали двигателя работи и тогава да подава захранване към изпарителя. Както споменах по-горе, неприятния момент е, че когато дадеш на контакт изпарителя се "включва" и започва да подава газ.

Инък от която искаш, Ханс имаше 3 бобини нали, или греша? :P

Публикувано: 31 юли 2007, 15:20
от TIN
Атанас написа:Предложих бобината, защото е при двигателя, можеш и от ключа :) , можеш и от захранването на газовия клапан. Идеалния вариянт е да сложиш логика, когато ключа ти е в положение "ГАЗ" да следи дали двигателя работи и тогава да подава захранване към изпарителя. Както споменах по-горе, неприятния момент е, че когато дадеш на контакт изпарителя се "включва" и започва да подава газ.

Инък от която искаш, Ханс имаше 3 бобини нали, или греша? :P
Има, има :)
Благодаря на всички за мненията!

Re: Ел изпарител на карбураторен Двигател!

Публикувано: 02 авг 2007, 09:24
от diesel1.6
TIN написа: Казаха ми че не можело...ел. новия а стария вакумен....( препоръчвало се за карбуратори)
Моля за съвет ?
Че всички тук си караме с електрически изпарители на карбураторите.. вакуумните са по-рядко срещани - който си купи нов, обикновено е електрически.
Не се занимавай с тези 'газаджии'

Публикувано: 02 авг 2007, 09:47
от tropper
На Жигулата бях с електрически и не съм имал проблеми. Управлението отваряше клапана като се даде на контакт и ако до няколко секунди не запали двигателя го спираше.

Публикувано: 26 яну 2008, 23:17
от mugurdi4
Еми то и аз май съм с ел изпарител...по това което разбрах като дам на контакт ми пуска газ...и не тр да я държа на контакт без да паля, че дави...значи може :P