Не преминава на газ и на копчето мига горната светлина в червено.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1344
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не преминава на газ и на копчето мига горната светлина в червено.
Здравейте, наскоро закупих Ford Focus mk2.5 с фабрична БРЦ газова 2.0 Duratec HE.
Когато я взех не работеше както трябва на газ а леко тресеше. Ходих в БРЦ Пловдив, направиха диагностика и се оказа, че от инжектора на 2-ри цилиндър изпуска газ, но не към колектора а от буксата. Смениха дефектния инжектор, филтъра и една от буксите на инжекторите, че кабела беше тамън да се скъса. Направиха настройка и тест в движение, като първо беше казал, че платната на изпарителя са здрави, а като наблюдаваше данните в движение каза, че изпарителя губил налягане и след време ще започне да прави проблеми. Колата иначе заработи добре и оборотите на празен ход паднаха малко под чертичката преди 1000 оборота, където са и на бензин. Това при изключен климатроник, при включен са малко по-високи.
Още на другия ден отказа да мине на газ, като най-горната лампа мига в червено а останалите 4 мигат в зелено. През това време копчето и пищи. Превключвам на бензин, карам известно време, като през това време мига само червената лампа. След няколко минути спира да мига и тогава мога да мина на газ без проблем. На следващия ден пак го направи. После заредих на друга бензиностанция (за сега зареждам от Шел) и 3 дена не ми направи този проблем. В петък пак заредих от Шел, но от този, който зареждах преди това и ми направи впечатление, че пистолета не изключва сам, а започва да зарежда много бавно и бензинджията го изключва. След това ми направи този номер 2-3 пъти. Първия път успях да прочета грешка p1131, но сега нещо не ми работи китайската букса или OBD 2 куплунга и не мога да проверя за грешки в момента. Чека свети при контакт, но не ми е светвал в движение.
Когато я взех не работеше както трябва на газ а леко тресеше. Ходих в БРЦ Пловдив, направиха диагностика и се оказа, че от инжектора на 2-ри цилиндър изпуска газ, но не към колектора а от буксата. Смениха дефектния инжектор, филтъра и една от буксите на инжекторите, че кабела беше тамън да се скъса. Направиха настройка и тест в движение, като първо беше казал, че платната на изпарителя са здрави, а като наблюдаваше данните в движение каза, че изпарителя губил налягане и след време ще започне да прави проблеми. Колата иначе заработи добре и оборотите на празен ход паднаха малко под чертичката преди 1000 оборота, където са и на бензин. Това при изключен климатроник, при включен са малко по-високи.
Още на другия ден отказа да мине на газ, като най-горната лампа мига в червено а останалите 4 мигат в зелено. През това време копчето и пищи. Превключвам на бензин, карам известно време, като през това време мига само червената лампа. След няколко минути спира да мига и тогава мога да мина на газ без проблем. На следващия ден пак го направи. После заредих на друга бензиностанция (за сега зареждам от Шел) и 3 дена не ми направи този проблем. В петък пак заредих от Шел, но от този, който зареждах преди това и ми направи впечатление, че пистолета не изключва сам, а започва да зарежда много бавно и бензинджията го изключва. След това ми направи този номер 2-3 пъти. Първия път успях да прочета грешка p1131, но сега нещо не ми работи китайската букса или OBD 2 куплунга и не мога да проверя за грешки в момента. Чека свети при контакт, но не ми е светвал в движение.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 945
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Не преминава на газ и на копчето мига горната светлина в червено.
Както го описваш, изглежда да ти се е скапал инерционният клапан в сондата на бутилката. Ограничава подаването на газ към системата и затова изпарителят "губи" налягане. Затова и пистолетът на колонката не изключва от раз, а пълни бавно, бавно... Съответно и двигателят записва грешка р1131, защото ламбда сондата засича бедна горивна смес - по-малкото газ води до бедна смес. Моята беше започнала да прави същите номера, като в допълнение прехвърляше автоматично на бензин при по-сериозно натоварване на двигателя, ако преди това съм успял да я обърна на газ. Все едно свършва газта, при положение, че бутилката е пълна догоре. В крайна сметка смених цялата сонда комплект. Смених и изпарителя, щото се скъса единия от трите винта, които стягат капачката на филтъра му, а не ми се занимаваше да се правя на шлосер. Пък и той през последните 10 години не е обслужван, а преди това кой знае още колко е изкарал и мембраните му със сигурност са се поодървили.
Та с две думи, ако не можеш да се справиш сам с бутилката, върви пак при газаджиите и им кажи да проверят инерционния клапан в сондата. Ролята му по принцип е да спира газта, ако се скъса тръбата от бутилката към изпарителя. Поврежда се периодично. Ако караш колата с бедна смес, температурата в цилиндрите се увеличава над нормата, което влияе зле на клапаните и буталата. Първо се предават клапаните и/или леглата им. И главата става за ремонт. И т.н. Ако съм прав и въпросният клапан е за смяна, направо сменяй сондата в комплект. Струва около 70 лв.
Та с две думи, ако не можеш да се справиш сам с бутилката, върви пак при газаджиите и им кажи да проверят инерционния клапан в сондата. Ролята му по принцип е да спира газта, ако се скъса тръбата от бутилката към изпарителя. Поврежда се периодично. Ако караш колата с бедна смес, температурата в цилиндрите се увеличава над нормата, което влияе зле на клапаните и буталата. Първо се предават клапаните и/или леглата им. И главата става за ремонт. И т.н. Ако съм прав и въпросният клапан е за смяна, направо сменяй сондата в комплект. Струва около 70 лв.
Знам всички вицове за Форд 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 181 госта