Катализатор-рециклирай сам???

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Катализатор-рециклирай сам???

Мнение от cocoff » 02 яну 2007, 17:57

Такааа... Стигнах до къртене на кат.
Гледам го аз много старателно онзи как маа яко с едно шило.
Ръсят се парчета, гледам срещу слънцето - свети, чисти санким.
Така дор три пъти...обясни ми пича, че били три питите.
Първата (най-близката до двг) беше черна и запушена със сажди, но ганьовския ми ген ме чопли отвътре, и аз зачоплих парчетията. Ми то цялата пита около 5 см дебела , а затлачени не повече от 1-2 см
Нещо недоизмислено има...и 10 пити да са, какъв е смисълът, щом запушването на първата е с ефекта на банан в ауспуха...дига се темп., заминава ламбдата, пада мощността и пр.
Та се чудя дали рециклирането на кат. не се състои в едно яко продухване (в обратна на работната посока)
Ако пък можеше да се обърне гърненцето дали няма да му се удвои живота...?

Дано не ме пита някой защо пиша всичко това....не знам!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 03 яну 2007, 10:50

Цялата работа се състои в това че материала от ката е много скъп! Спокойно можеш да го продадеш за 50 лв, а от там на татък колко му се вдига цената, направо не ми се мисли! И защото наще майстори, най-после се усетиха че това са пари които ще ти извадят от колата при въпроса: "Бе майсторе, колата нещо не върви", отговора е категоричен и ясен (Че и се правят на компетентни :wink: :P ): "Катализатора!!!!!" И докато се усъзнаеш вече е премахнат окончателно! Даже и да има противоречие по въпроса, щи каже, че така или инуче е по-добре да се махне, щото колата става по-мощна и харчи по-малко! Е, да 2-3 кончета, и 0,05 л/ 100 км Ако някой им усети разликата, евала!! :P А и това го казвам от личен опит щото вече ми е писнало да ги слушам такива образи! Ама да ви кажа досега не съм видял и 1 запушен като хората кат. Мойта гореше 0,5 л МАСЛО на 200 км, и е на 200 000 км. При махането на ката, разбрахме че е чист като бебешко дупе! Кво да говоря повече! Не си давайте ката току-така! Това си е обезчестяване на возилото!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 03 яну 2007, 11:44

При сваляне на катализатора без да се сложи ограничтел на разхода на отработени газова налягането в изпускателния колектор пада и ламбда сондата започва да мери грешно и или колата не ходи или гори много. Грънците след катализатора също има значение какво съпротивление оказват, но това е вече за маниаци.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 03 яну 2007, 15:27

Аз моя катализатор периодично го свалям (става на канала за 5мин.), нося го в най-близката автомивка и там с водоструйката и с малко химия го правят като нов. Проверката дали е запушен се прави като го подложиш на чешмата и пуснеш водата докрай- трябва да изтича свободно през кат-а без да прелива отгоре.
НЕ ИМ ДАВАЙТЕ НА МОШЕНИЦИТЕ ДА ПИПАТ КАТАЛИЗАТОРА!

01
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 07 фев 2005, 07:04
Модел на автомобила: София
Местоположение: ФОРД ТРАНЗИТ
Status: Извън линия

Мнение от 01 » 03 яну 2007, 20:44

escorttd написа:Аз моя катализатор периодично го свалям (става на канала за 5мин.), нося го в най-близката автомивка и там с водоструйката и с малко химия го правят като нов. Проверката дали е запушен се прави като го подложиш на чешмата и пуснеш водата докрай- трябва да изтича свободно през кат-а без да прелива отгоре.
НЕ ИМ ДАВАЙТЕ НА МОШЕНИЦИТЕ ДА ПИПАТ КАТАЛИЗАТОРА!
Това е половин свършена работа, която помага донякъде, но не винаги.
Когато катализатора е каран с оловен бензин, се образуват оловни съединеиня, които облепват питата и са много трудни за чистене.
Там възстановямане няма.
В други случаи , катализаторът е увреден механично, начупен и дори задръстил последващите гърнета.
Има случаи, в които е много задръстен и не подлежи на рециклиране.
Определено тези от Европа, не са се сблъквали с явлението "българин", който се направи 330 опита и гяволии за да излезе от ситуация. :D :D :D
И аз правя опити , за частичен рециклаж и трупам опит, засега.
Миенето на катализатор с перилни препарати не се препъръчва.
Аз опитвам на киселинна основа и търся алтернативи.
Ако имаш натрупан опит, моля да го споделим:
http://emk-33.com/www/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Има клиенти , които само като чуят за рециклация отказват такава.
Трябва ми само матричен принтер, за да принтя резултати и да ги класирам във времето и да може да се анализира дейността.
Статистиката ще покаже!

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от camaro » 05 яну 2007, 20:41

Ама да ви кажа досега не съм видял и 1 запушен като хората кат

ето малко снимков материал от мен, само да кажа че това е част от монолита на катализатор от форд ескорт купен от мотофое на реални 170000км :!: а пак на колегата с водоструиката му свалям шапка направо :shock:
сорка за качеството на снимките ама са от телефон :!:
Последна промяна от camaro на 12 юли 2007, 00:48, променено общо 1 път.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 05 яну 2007, 21:51

Жалко, че нямах апарат в себе си та да видите що е то запечатан кат на 90000 км. Ама какво да говориме, ей ви ги на снимките...стопени пити(май), това става от 1000 градуса нагоре... Мисля, че 2-3 резервоара добре етилиран безин и чао на ката...
На белия човек, дето произвежда таз стока, му е бедна фантазията какви безини имаме тука...кофти центровки, преобогатена смес, кратки студени преходи и куп още фактори, които скапват ката мнооого преди каталожния му живот.

Но да гледаме положително... :P
Последна промяна от cocoff на 06 яну 2007, 08:06, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

z

Мнение от camaro » 05 яну 2007, 23:25

колега повярваи ми това е само малка част от това което сам виждал :!: една ц класа като я вдигнахме на подемника кат и светеше като калорифер :shock: , виждал сам запалена кола от запушен кат.виждал сам меки връзки цъфна ли като маиски рози пак от запушен кат :idea: смятаи за какво става на вапрос :!: така че мнението ми е ако имате някаккви самнения относно катализатора го проверете и ако е запушен го махнете или сменете с нов :idea:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 06 яну 2007, 08:02

Vaklin написа:При сваляне на катализатора без да се сложи ограничтел на разхода на отработени газова налягането в изпускателния колектор пада и ламбда сондата започва да мери грешно
Не ни плаши, бе, колега... :) Налягането пада и аз на тва разчитам да му олекне на двг. Какво общо има налягането с работата на ламбдата?

Колкото до момента за смяна на кат, мисля си, че е редно да се тества не само механичното му задръстване но и доколко са запазени основните му функции, да редуцира NO до N и O , и да окислява СО до СО2. А как се отрзяват всичките перилни препарати, киселини и пр. на таз му дейност...кой знае? :)

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 06 яну 2007, 14:48

cocoff написа:
Vaklin написа:При сваляне на катализатора без да се сложи ограничтел на разхода на отработени газова налягането в изпускателния колектор пада и ламбда сондата започва да мери грешно
Не ни плаши, бе, колега... :) Налягането пада и аз на тва разчитам да му олекне на двг. Какво общо има налягането с работата на ламбдата?

Колкото до момента за смяна на кат, мисля си, че е редно да се тества не само механичното му задръстване но и доколко са запазени основните му функции, да редуцира NO до N и O , и да окислява СО до СО2. А как се отрзяват всичките перилни препарати, киселини и пр. на таз му дейност...кой знае? :)
ааааа, не така мой човек! Как така какво значение има налягането
pV=mRT
p - налягане на газовете
V - Обем
m - маса
R - газова константа на всеки един газ по отделно
T - температура

Когато падне налягането се променя масата за единица обем на всеки газ по отделно, което е зависимо от газовата константа на всеки газ в отработените газове. Следователно и масовия дял на кислорода (който измерва ламбда датчика и е много важен) се променя. Ако някой иска да го дообясня този процес, нека да каже, няма проблем. Просто не искам да ставам досаден, но поне от това разбирам.
Обощено - има значение налягането!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 06 яну 2007, 18:14

ewgеny,
ако идеше реч за идеални газове и измервания с газов хроматограф, прав си 100% :)
Със сигурност ще досадим на аудиторията, но сещаш ли се в момента каква е чувствителността на една ламбда сонда от марката "Куче" да речем...и оше, кое ще ти скапе двг и сондата по-бързо, липсата на кат, или запушен такъв :P
_________________________________________________
Бойл, Чарлз и Авогадро сигурно се въртят в момента :D

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 06 яну 2007, 20:40

Правени са проби и разлика има. Не ми се навлиза в подробности. Просто го приемете като факт. Куче или не куче марка, прагът на сработване е един. Говоря за теснолентовите сонди. На кучето животът е по-кратък и ако има нагревател гори по-бързо от обичайното и/или очакваното.

Сондата (когато е една) е преди катализтора. Естествено няма да се скапе от липсата му. Единствено няма да мери вярно :(
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

01
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 07 фев 2005, 07:04
Модел на автомобила: София
Местоположение: ФОРД ТРАНЗИТ
Status: Извън линия

Мнение от 01 » 06 яну 2007, 21:55

cocoff написа:ewgеny,
ако идеше реч за идеални газове и измервания с газов хроматограф, прав си 100% :)
Със сигурност ще досадим на аудиторията, но сещаш ли се в момента каква е чувствителността на една ламбда сонда от марката "Куче" да речем...и оше, кое ще ти скапе двг и сондата по-бързо, липсата на кат, или запушен такъв :P
_________________________________________________
Бойл, Чарлз и Авогадро сигурно се въртят в момента :D
В крайна сметка, нещата се свеждат до нивото на вредност изгорелите газове и до разхода на гориво.
Един задръстен катализатор увеличава разхода на гориво и това не е за подценяване, защото в парично изражение, загубите от преразход са на стойност много пъти по висока от стойността на катализатора.
В многото случаи,никой не знае какво е състоянието на катализатора и не си прави анализ на разхода на колата.
Един запушен катализатор, е в състояние да побърка "диагностици", защото не е характерна и масово известна повреда.
Колко пъти ми се е случвало, да изслушвам оплаквания от "диагностици", които просто не са отчели именно това, че катализатора е запушен и колата няма начин да работи икономично.
В желанието си да реализират печалба, на много места в сервизите се унищожават все още годни катализатори.
Ей тук е част от проблема, да знаеш какво е състоянието на катализатора, а това се вижда само на газ анализатор.
Ако данните са добри, шапка на тояга, проблем няма.
Ако обаче не са добри, тогава е налице проблем.
Истина е , че част от катализаторите могат да бъдат промивани и нретирани с хемикали, като по този начин се удължава дейността им.
Но ако този катализатор изглежда така, като са снимките, какво може да се стори!
Ето така , в хода на подобни размисли се роди идеята за пункт за изпитване на катализаторите,която намери реализация при нас.
Както и идеята за оборотни катализатори,за тези, които ще продават колите си и не искат да правят инвестиции в нов катализатор.
Рано или късно, нещата ще влязат в рамките на това, което е вдругите страни и ето ви, публикация в тази насока:
http://emk-33.com/viewtopic.php?t=9958& ... 0%F3%EF%E8" onclick="window.open(this.href);return false;
Дотогава, кой както може и както иска!

Интересен е и момента за качеството на това, което се предлага на пазара като катализатори.
Няма методика за оценка и контрол.
Неспособността на сервизите да контролират качеството на монтираните от тях катализатори ще е очевадна.
Като се замисля, не виждам решение, защото ако се създаде психоза,
няма вносител и сервиз, които да биха понесли товара от тази дейност.
Вчера монтирали 7 катализатора за един ден и това е началото.

Въпросът с катализаторите си стои , до своето решение!

http://emk-33.com/viewtopic.php?t=9887& ... 0%F3%EF%E8" onclick="window.open(this.href);return false;

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 07 яну 2007, 08:18

Боже, Боже, на кво замязахме...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 20 яну 2007, 00:20

ewgeny написа: ааааа, не така мой човек! Как така какво значение има налягането
pV=mRT
p - налягане на газовете
V - Обем
m - маса
R - газова константа на всеки един газ по отделно
T - температура

Когато падне налягането се променя масата за единица обем на всеки газ по отделно, което е зависимо от газовата константа на всеки газ в отработените газове. Следователно и масовия дял на кислорода (който измерва ламбда датчика и е много важен) се променя. Ако някой иска да го дообясня този процес, нека да каже, няма проблем. Просто не искам да ставам досаден, но поне от това разбирам.
Обощено - има значение налягането!
я обясни... може в друга тема. как така работи сондата, че и пречи по-ниското налягане?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 20 яну 2007, 20:27

diesel1.6 написа:
я обясни... може в друга тема. как така работи сондата, че и пречи по-ниското налягане?
Ама да обясни какво става когато едновременно паднат и налягането и температурата (вследствие отстраняването на ката) :) :)

Потребителски аватар
Sound`of`GB
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 22 сеп 2006, 23:53
Модел на автомобила: ford escort 1,8d 92/escort 1.8 115hp 97"/Peogeot 306 1,9d 98"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от Sound`of`GB » 16 мар 2007, 21:39

какво мислите
за това
http://www.snimka.bg/profile.php?edit_p ... id=2412610" onclick="window.open(this.href);return false;
в книжката пише така
серийно се монтират на ескорт/орион след 90 година
та и моя форд е дизел възможно ли е да ми е преебан катализатора щото наблюдавам разни аномалии в поведението му :?
''Gabrovo Audio Team"

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 мар 2007, 18:13

То ще е чудо за 15 год. да не се е прецакал :) Има из форума разни рецепти за домашно рециклиране( разбирай миене)...Колко му е да опиташ
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... C%E1%E4%E0" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

нещо свързано с темата

Мнение от ivocsim » 22 мар 2007, 12:52

Колеги а ако ламбда сондата не работи и по точно как да разберем?

01
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 07 фев 2005, 07:04
Модел на автомобила: София
Местоположение: ФОРД ТРАНЗИТ
Status: Извън линия

Re: нещо свързано с темата

Мнение от 01 » 23 мар 2007, 11:10

ivocsim написа:Колеги а ако ламбда сондата не работи и по точно как да разберем?
Когато сондата не работи, газ анализатра отчита това.
Стойността на коефициента "Ламбда" за работеща сонда се движи между 095-1,3, ако това ти говори нещо.

emk-33.com
електронен магазин за катализатори, ауспуси,автодобавки за нафта и масла
Последна промяна от 01 на 27 мар 2008, 07:56, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта