Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
Започвам темата, за да се запознае по-широк кръг от колеги с тази възможност. Идеята е антифриза да се затопля допълнително от подгревни свещи, които се взимат за по-лесно от донор като фокус 1 или мондео 3 дизел. Ефекта който се търси е особено през студените месеци, двигателя да загрява по-бързо и от там да имаме по-бързо парно, по-малък разход на гориво(бензин или газ) и в крайна сметка да спестим пари от бюджета. Особено полезна ще бъде тази допълнителна екстра за колегите, които като мен имат ГИ и експлоатират автомобила предимно в градски условия на кратки дистанции през големи интервали от време, което увеличава разхода на бензин за сметка на газта.
Необходими части: корпус с подгревни свещи, релета, проводници, бутон за пускане и спиране от купето.......
Тук вече всеки може да импровизира как да реализира системата и какви допълнителни екстри да съдържа тя. Аз мисля да използвам реле за време от подгрева на задното стъкло, което е с 10 минутен таймер, както и такъв бутон от някой модел с форма по избор и при активиране на системата посредством натискане на бутона, той да има светлинен индикатор, който да показва че системата работи. Може да се подведе и сигнал до лампата на арматурното табло, която е за подгрев при моделите с дизелов двигател и тя също да свети докато е включен подгрева.
Нека който желае да развием този проект и да го реализираме на практика да се чувства поканен да пише в темата. Така с общи усилия ще стигнем до оптималния вариант на изпълнение, което в крайна сметка ще бъде полезно за всички, които ще пожелаят да имат тази зимна екстра под ръка.
Необходими части: корпус с подгревни свещи, релета, проводници, бутон за пускане и спиране от купето.......
Тук вече всеки може да импровизира как да реализира системата и какви допълнителни екстри да съдържа тя. Аз мисля да използвам реле за време от подгрева на задното стъкло, което е с 10 минутен таймер, както и такъв бутон от някой модел с форма по избор и при активиране на системата посредством натискане на бутона, той да има светлинен индикатор, който да показва че системата работи. Може да се подведе и сигнал до лампата на арматурното табло, която е за подгрев при моделите с дизелов двигател и тя също да свети докато е включен подгрева.
Нека който желае да развием този проект и да го реализираме на практика да се чувства поканен да пише в темата. Така с общи усилия ще стигнем до оптималния вариант на изпълнение, което в крайна сметка ще бъде полезно за всички, които ще пожелаят да имат тази зимна екстра под ръка.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
Не одобрявам идеята, но това не е важно.
За изключване на подгрева препоръчвам да се ползва датчик за температура. По магазините за елекроника, като Елимекс например, има голям избор от миниатюрни термовключватели. Достатъчно е да се завие някъде около маркуч, тръба или част на двигателя според идеите и да се свърже да управлява някое реленце.
За газовите коли е ясно - като ще се топли антифриз, поне трябва да е в изпарителя. Дори може да се затваря тръбата до загряване над 10 градуса или нещо такова, с помощта на който и да е електрически клапан-термостат, наличен във вторични суровини за стотинки или нов за търпима сума пари. След затопляне на двигателя, термостатът се отваря, подгревът спира.
За изключване на подгрева препоръчвам да се ползва датчик за температура. По магазините за елекроника, като Елимекс например, има голям избор от миниатюрни термовключватели. Достатъчно е да се завие някъде около маркуч, тръба или част на двигателя според идеите и да се свърже да управлява някое реленце.
За газовите коли е ясно - като ще се топли антифриз, поне трябва да е в изпарителя. Дори може да се затваря тръбата до загряване над 10 градуса или нещо такова, с помощта на който и да е електрически клапан-термостат, наличен във вторични суровини за стотинки или нов за търпима сума пари. След затопляне на двигателя, термостатът се отваря, подгревът спира.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
Аз пък бих го направил на друг принцип, без да слагам допълнителни термостати и разни такива за да се усложнява допълнително, ползва се реле което ще вземе плюс от бензиновата помпа, или от плюса на алтернатора, идеята е да няма постоянно захранване на релето, това реле да се управлява от друго реле с нормално затворен контакт което е свързано към газовия клапан, по този начин когато температурата стигне до настройката на превключване на газ системата ще спре, така мисля че се получава напълно автоматизира система, която няма как да остане включена и да ни изненада някой ден.

-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
А кой ще "върти" антифриза?Защото ако се подгрява едно определено количество антифриз,след стартиране на двиг.ефекта от затоплянето на охл. течност ще клони към нула.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
Идеята е да се тръгва на газ. Затова се подгрява само изпарителя, а се ползва термостат за да няма циркулация на останалия студен антифриз през него. Със 100 вата свещи няма голям смисъл да се подгрява целия двигател за да се подобри икономията при каране на къси разстояния. А изпарителят ще се стопли успешно и ще може да се кара на газ. В подобна тема се писа за това наскоро.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
Искам да се разгранича от идеята за подгрев само на изпарителя! Тук става дума за система, която е заводски вградена при дизеловите двигатели, точно защото заради високото си КПД отделят твърде малко топлина за да може да имате парно през зимата, когато използвате автомобила след студен старт в рамките на 5-10 минути да отидете на работа например.
Разликата е че системата ще се пуска по желание от шофьора, а не автоматично от компютъра. И да отбележа, че тя работи само при вече стартиран двигател, така че водната помпа извършва циркулацията на антифриза в малкия кръг, като по този начин подгревните свещи помагат на бензиновия двигател да стопли по-бързо и така по-бързо да се достигне работната температура при която ГИ да превключи на газ. Не забравяйте, че при включване на парното голяма част от топлината на охладителната течност отива за затопляне на интериора и ГИ не работи при оптимална температура, което при много студено време се усеща като придърпване при ускорение! В този ред на мисли за по-бързо прехвърляне на газ след стартиране на двигателя, не се пуска парното докато не прехвърли на газ, а след това се започва от минималната възможна температура при мондео е 18 градуса и постепенно се увеличава. Така с тази допълнителна зимна екстра ще направим икономия на бензин, а след това и на газ(тъй като разхода е оптимален само при оптимална работна температура) и ще имаме по-добро парно. Тук да подчертая и другата разлика спрямо идеите на другите колеги - подгрева не се изключва след като преминем на газ, а продължава да работи до достигане на оптимална работна температура на двигателя, освен ако дистанцията и времето за нейното преминаване не са твърде кратки за това!
Разликата е че системата ще се пуска по желание от шофьора, а не автоматично от компютъра. И да отбележа, че тя работи само при вече стартиран двигател, така че водната помпа извършва циркулацията на антифриза в малкия кръг, като по този начин подгревните свещи помагат на бензиновия двигател да стопли по-бързо и така по-бързо да се достигне работната температура при която ГИ да превключи на газ. Не забравяйте, че при включване на парното голяма част от топлината на охладителната течност отива за затопляне на интериора и ГИ не работи при оптимална температура, което при много студено време се усеща като придърпване при ускорение! В този ред на мисли за по-бързо прехвърляне на газ след стартиране на двигателя, не се пуска парното докато не прехвърли на газ, а след това се започва от минималната възможна температура при мондео е 18 градуса и постепенно се увеличава. Така с тази допълнителна зимна екстра ще направим икономия на бензин, а след това и на газ(тъй като разхода е оптимален само при оптимална работна температура) и ще имаме по-добро парно. Тук да подчертая и другата разлика спрямо идеите на другите колеги - подгрева не се изключва след като преминем на газ, а продължава да работи до достигане на оптимална работна температура на двигателя, освен ако дистанцията и времето за нейното преминаване не са твърде кратки за това!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
Но щом основната цел да се стопли двигателя по време на кратък преход от няколко километра, електрическият нагревател няма да има време да повлияе. Сметките показват затопляне с един градус за няколко минути. Ще спечелим няколко градуса затопляне в края на краткото пътуване - много скромен резултат.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
Забравих да допълня, че за по-голяма икономичност се чака двигателя да работи на празен ход на място, докато прехвърлим на газ и чак тогава потегляме, което в повечето случаи при температура около нулата отнема до 5 минути при студен двигател. Ако пътуването е още 10 минути, общо стават 15 минути за които мощните подгревни свещи ще имат възможност да помогнат на двигателя да загрее по-бързо.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
Най-ефективно ще е горелка на газ, запалвана с електрическа искра с просто електронно устройство, след сигнал с дистанционно или от часовник. Печката можеш да си направиш и сам, защото газта няма нужда от вентилатор и катализатор като при онези с течни горива. Топлообменник от навита тръба, най-лесно е медна, циркулацията на водата по естествен път като се нагласи топлата вода да си върви свободно нагоре, а отнякъде по-долу да влиза студена. Печката ще е по-ефективна от двигателя на празен ход, при който само 10-20% от горивото отива за правене на топло, останалото излиза навън.
Трябват дебела стоманена тръба за тяло - от ауспух, тънка и дълга за серпентина, още някаква за комин, газов клапан 12 В, тръбичка за газ, дюза за газ (може да е фабрична горелка от железарията), редуцир вентил от бутилка, или ще се ползва изпарителя на колата, електронната запалка - лесно се прави, може да се вземе запалване и от кола с малко преработка, свещ за запалването - от кола или два електрода от някаква тел с изолатори от тефлон или керамика, и маркучи и щуцери или тройници за присъединяване към охладителната система на колата.
Газта си излиза естествено под неголямо налягане, достатъчно за работата на горелката. В пламъка и след него е навита серпентината, тя от своя страна е свързана с маркучите. В горивната камерка (горелката) са електродите за искрата. Изгорелите газове след като преминат през серпентината, излизат на подходящо място в коша на двигателя и топлят допълнително. Например около изпускателния колектор и без това са се погрижили да няма нищо чувствително на температури до 200 - 300 градуса.
Електрическият подгрев е 100 - 200 вата, някой беше дал схемата, и това е много недостатъчно.
Лично аз бих се насочил към осигуряване на правилна работа на двигателя докато е студен.
Трябват дебела стоманена тръба за тяло - от ауспух, тънка и дълга за серпентина, още някаква за комин, газов клапан 12 В, тръбичка за газ, дюза за газ (може да е фабрична горелка от железарията), редуцир вентил от бутилка, или ще се ползва изпарителя на колата, електронната запалка - лесно се прави, може да се вземе запалване и от кола с малко преработка, свещ за запалването - от кола или два електрода от някаква тел с изолатори от тефлон или керамика, и маркучи и щуцери или тройници за присъединяване към охладителната система на колата.
Газта си излиза естествено под неголямо налягане, достатъчно за работата на горелката. В пламъка и след него е навита серпентината, тя от своя страна е свързана с маркучите. В горивната камерка (горелката) са електродите за искрата. Изгорелите газове след като преминат през серпентината, излизат на подходящо място в коша на двигателя и топлят допълнително. Например около изпускателния колектор и без това са се погрижили да няма нищо чувствително на температури до 200 - 300 градуса.
Електрическият подгрев е 100 - 200 вата, някой беше дал схемата, и това е много недостатъчно.
Лично аз бих се насочил към осигуряване на правилна работа на двигателя докато е студен.
- boby
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
- Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
- Местоположение: СО
- Status: Извън линия
Re: Проект подгряване на антифриза при мондео 2 бензин
А мислил ли си за нагревател на 220 директно в блока, engine block heater използва се в Канада и др северни страни за предварително подгряване на антифриза.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта