Манометър на турбото, около 20 лв с монтажа
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Манометър на турбото, около 20 лв с монтажа
Като си махах катализатора си огледах и турбото. Добре изглежда, но диагностика не направих - цените започваха от 100 лв във Варна за проверка на разтоварващия клапан (максималното налягане на турбото).
Открих малки и хубави потенциометри на Wika. За 15 лв си взех един до 1 бар. От стара стоманена тръбичка от спирачната система с външен диаметър около 4,5 мм с поялника си направих тройник. Измъкнах тънкия край на гуменото съединение между тръбичката от турбото и коректора на порцията на ГНП - значи от страната на металната тръбичка. Имах подръка силиконов (от силикон, това е топлоустойчива и химически устойчива гума - познава се по това че не се топи) маркуч с вътрешен диаметър 4 мм и с него закачих едната страна на тройника, а другата напъхах в споменатото маркуче към ГНП.
Много трудно беше да намеря откъде да прекарам маркуча в купето без да правя свинщина. Пробих дупка в колата. Мястото с единична ламарина, което ми хареса, е на 1 см от болта на ЕКУ към средата на колата. Ползвах 12 мм сравнително дълго свредло. В дупката напъхах със усилие дебелостенен гумен маркучс външен диаметър 12,5 мм примерно с дължина 20 см. Задачата му е да се запъне хубаво с дупката и да не пропуска вода, прах и шум вътре, да предпази от прерязване в ръбовете на ламарината, и да води тънкия маркуч с налягането през джунглата от кабели и кутийки. Сега от горе напъхвам маркуче, отдолу си излиза без да се оплете в нещо и без да се нареже.
Манометъра ще натикам в мястото за индикация за отворени врати и изгорели крушки. Аз нямам тази екстра, и е свободно.
Имаше пулсации на налягането, от които манометъра влизаше в резонанс и ще се счупи. За да се избегнат трябва да се заглушител - едно тясно място някъде максимално близо до двигателя, и после известен обем - този на маркуча е достатъчен. Мислех да напъхам от най-тънките игли за спринцовки вътре в маркуча, но засега просто го вързах на възел и настроих със затягане и охлабване. При проблем с това нещо маркуча се пълни с течност и това решава въпроса - масло, антифриз.
За маркучи може да се ползват най-евтините налични. Единствено връзката на тройника има нужда да издържи на температура до 100 градуса максимално и да не се измъква, че е неудобно да се поправя непрекъснато. Маркучите за гориво или за аквариуми са чудесно за 1 бар налягане.
Ползата - премерих си кога отваря клапана, като се стремя да поддържам равномерно налягане ще имам някаква малка икономия на гориво. Ще мога да наблюдавам реакцията на двигателя на педала на газта.
Освен това покрай цялата работа се сетих да сложа един сериозен щуцер към 10 мм някъде между турбото и главата, през който да си помпя плажни дюшеци и надуваеми лодки.
Налягането при спокойно каране е между 0,4 и 0,5, максималното ми е 0,9. В режим помпене на топки при работа на място с леко газ при 1500 - 2000 оборота поддържа 0,2 бар колкото е класическото надуване с уста.
Между другото, май продавам манометър с вход от долу за налягане 1,6 бар. Оказа се че 1 бар е достатъчно и искам да си го сменя.
Открих малки и хубави потенциометри на Wika. За 15 лв си взех един до 1 бар. От стара стоманена тръбичка от спирачната система с външен диаметър около 4,5 мм с поялника си направих тройник. Измъкнах тънкия край на гуменото съединение между тръбичката от турбото и коректора на порцията на ГНП - значи от страната на металната тръбичка. Имах подръка силиконов (от силикон, това е топлоустойчива и химически устойчива гума - познава се по това че не се топи) маркуч с вътрешен диаметър 4 мм и с него закачих едната страна на тройника, а другата напъхах в споменатото маркуче към ГНП.
Много трудно беше да намеря откъде да прекарам маркуча в купето без да правя свинщина. Пробих дупка в колата. Мястото с единична ламарина, което ми хареса, е на 1 см от болта на ЕКУ към средата на колата. Ползвах 12 мм сравнително дълго свредло. В дупката напъхах със усилие дебелостенен гумен маркучс външен диаметър 12,5 мм примерно с дължина 20 см. Задачата му е да се запъне хубаво с дупката и да не пропуска вода, прах и шум вътре, да предпази от прерязване в ръбовете на ламарината, и да води тънкия маркуч с налягането през джунглата от кабели и кутийки. Сега от горе напъхвам маркуче, отдолу си излиза без да се оплете в нещо и без да се нареже.
Манометъра ще натикам в мястото за индикация за отворени врати и изгорели крушки. Аз нямам тази екстра, и е свободно.
Имаше пулсации на налягането, от които манометъра влизаше в резонанс и ще се счупи. За да се избегнат трябва да се заглушител - едно тясно място някъде максимално близо до двигателя, и после известен обем - този на маркуча е достатъчен. Мислех да напъхам от най-тънките игли за спринцовки вътре в маркуча, но засега просто го вързах на възел и настроих със затягане и охлабване. При проблем с това нещо маркуча се пълни с течност и това решава въпроса - масло, антифриз.
За маркучи може да се ползват най-евтините налични. Единствено връзката на тройника има нужда да издържи на температура до 100 градуса максимално и да не се измъква, че е неудобно да се поправя непрекъснато. Маркучите за гориво или за аквариуми са чудесно за 1 бар налягане.
Ползата - премерих си кога отваря клапана, като се стремя да поддържам равномерно налягане ще имам някаква малка икономия на гориво. Ще мога да наблюдавам реакцията на двигателя на педала на газта.
Освен това покрай цялата работа се сетих да сложа един сериозен щуцер към 10 мм някъде между турбото и главата, през който да си помпя плажни дюшеци и надуваеми лодки.
Налягането при спокойно каране е между 0,4 и 0,5, максималното ми е 0,9. В режим помпене на топки при работа на място с леко газ при 1500 - 2000 оборота поддържа 0,2 бар колкото е класическото надуване с уста.
Между другото, май продавам манометър с вход от долу за налягане 1,6 бар. Оказа се че 1 бар е достатъчно и искам да си го сменя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта