Механизъм на врата (оправи си сам)
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Механизъм на врата (оправи си сам)
От доста време се каня да пусна тази тема. Днес се опитвам да уча по нещо, но не ми идва музата и реших да оползотворя малко време.
Зимата имах проблеми с вратите, нито се отварят, нито се затварят, нито се заключват... абе ужасна работа. Вместо да се занимавам със спрейчета, се изнервих и разглобих всичко. Вече го бях правил, понеже единия от двата механизма се беше счупил преди, та си слагах нов.
Реших да споделя малко know-how, за да не правите глупостите, които аз правих.
Такаа... сваляте механизма... Как.
Сваляте кората на вратата (говорим за пасажерската в случая).
Отлепвате половината от дунапреновата изолация по усет. Аз отлепвах по диагонал започвайки от горен десен ъгъл.
Прозореца трябва да е вдигнат.
Развиват се трите големи болта, които се виждат като вратата е отворена. Развивате болтчето на самия механизъм на дръжката от вътрешната страна, за да се освободи със жилото. Има малко трикче при свалянето, но ще го усетите, няма философия.
При външна ключалка под бравата се освобождава патрона първо (което е важно). Държи се с едно метално чопче от вътрешната страна на вратата. На напипване има малко ъгълче под 90 градуса, което се издърпва с палец и патрона се избутва навън. Ако не можете да освободите жилото на вътрешната брава, не го правете. Пружинковия пин (както се вижда на снимката) е доста чуплив и рискувате много. В моя случай излизаше спокойно.
Има метално капаче разлика между двете снимки, което се вдига от горния ляв ъгъл на снимката и се издърпва, то пази механизма от кочина.
На снимката със зелените стрелки.
1. е палецът, който натиска външната дръжка, за да отвори вратата.
2. е палецът, който патрона с ключа върти.
3. е един капак, който не може да бъде свален напълно за жалост. Повдига се леко с отверка, колкото да щракне и да се надигне над металното колче, което го държи. Вижда се на снимката малко вдясно и нагоре от стрелката.
Какво направих:
Разглобих го до този стадии и повдигнах с отверка както е обяснено по-горе. Вътре има една пружинка, която не може да се загуби лесно, но внимавайте все пак. Като се вдигне леко капачето, гумичката (която се намира в продълговат прозорец в горния десен ъгъл на пластмаската, посочена от стрелка 3) пада и си остава надолу. Тя обира вибрациите при тряскането на вратата. Като сглобявате я вдигнете в същото положение с отверка. Иначе ще разглобявате 2 пъти като мен с псуване.
Целия този механизъм както е го потопих във вана с коресилин за около 2 часа, раздвижвайки от време на време частите, за да се разтвори затлаченото и почиствайки с четчица. Предпочетох коресилина пред другите опции по лична преценка, така ми се стори правилно. Някак не ми се струваше че бензин би свършил работа, а спирта от опит не прави нищо.
След като се уверите (или си мислите просто така), че механизма е в движение, започвайте смазването. Аз си капнах малко масълце дори и в патрона и в жилото на бравата. Не използвайте грес. Аз използвах за шофьорската, но зимата, заради температурите не може да се затваря хубаво и иска да се тряска. При първа възможност, ще поправя грешката.
Идва гадната част.
Нали повдигнахме пластмаската с отверка.
Сега трябва да се намести пружинката.
От едната страна е с вертикално колче, което се вкарва в механизма отдолу (има само една дупчица, не може да се сбърка)
От горната страна се застопорява в прорез на пластмасата (затова не е хубаво да се чупи)
Накрая почнах да го сглобявам за около 30 сек, но в началото беше много псуване.
Повдигам го с палец и с пинсетка го намествам, после се щраква и дупката на пружинката, за да може да се затвори.
И сглобявате.
Резултата е невероятен. Все едно колата е чисто нова.
Като капак си напаснах накъсаните изолации със жигулски за 8 лв 4 метра. Стана перфектно, намазах ги с парафин... просто ме е яд, заради глупостта с греста, че шофьорския механизъм не се затваря добре, като е студено. При първа възможност, ще отделя 2-3 часа да поправя грешките.
Ако имате централно, моторчето се сваля с 2 болта много много много внимателно. Няма нужда да разглобявате самото моторче, защото първо е трудно да го сглобите после, и второ, защото след 16 години на пътя, вътре беше без трошичка мръсотия и перфектно смазано. Просто не си докарвайте излишни главоболия.
Сглобяването на моторчето с механизма на вратата е малко кофти. Поиграйте си с позициите. При мен и двете трябваше да са в горно крайно положение. Няма нужда от сила, идеята е да си пасне гладко, за да може да се завинти. Просто иска деликатно отношение и малко нерви. Не е трудно.
И внимателно, защото ако счупите нещо ще гледате тъжно като котето и ще тичате до моргата с 30лв в ръка за нов механизъм, което не е нужно.
Поздрави и успех!
Зимата имах проблеми с вратите, нито се отварят, нито се затварят, нито се заключват... абе ужасна работа. Вместо да се занимавам със спрейчета, се изнервих и разглобих всичко. Вече го бях правил, понеже единия от двата механизма се беше счупил преди, та си слагах нов.
Реших да споделя малко know-how, за да не правите глупостите, които аз правих.
Такаа... сваляте механизма... Как.
Сваляте кората на вратата (говорим за пасажерската в случая).
Отлепвате половината от дунапреновата изолация по усет. Аз отлепвах по диагонал започвайки от горен десен ъгъл.
Прозореца трябва да е вдигнат.
Развиват се трите големи болта, които се виждат като вратата е отворена. Развивате болтчето на самия механизъм на дръжката от вътрешната страна, за да се освободи със жилото. Има малко трикче при свалянето, но ще го усетите, няма философия.
При външна ключалка под бравата се освобождава патрона първо (което е важно). Държи се с едно метално чопче от вътрешната страна на вратата. На напипване има малко ъгълче под 90 градуса, което се издърпва с палец и патрона се избутва навън. Ако не можете да освободите жилото на вътрешната брава, не го правете. Пружинковия пин (както се вижда на снимката) е доста чуплив и рискувате много. В моя случай излизаше спокойно.
Има метално капаче разлика между двете снимки, което се вдига от горния ляв ъгъл на снимката и се издърпва, то пази механизма от кочина.
На снимката със зелените стрелки.
1. е палецът, който натиска външната дръжка, за да отвори вратата.
2. е палецът, който патрона с ключа върти.
3. е един капак, който не може да бъде свален напълно за жалост. Повдига се леко с отверка, колкото да щракне и да се надигне над металното колче, което го държи. Вижда се на снимката малко вдясно и нагоре от стрелката.
Какво направих:
Разглобих го до този стадии и повдигнах с отверка както е обяснено по-горе. Вътре има една пружинка, която не може да се загуби лесно, но внимавайте все пак. Като се вдигне леко капачето, гумичката (която се намира в продълговат прозорец в горния десен ъгъл на пластмаската, посочена от стрелка 3) пада и си остава надолу. Тя обира вибрациите при тряскането на вратата. Като сглобявате я вдигнете в същото положение с отверка. Иначе ще разглобявате 2 пъти като мен с псуване.
Целия този механизъм както е го потопих във вана с коресилин за около 2 часа, раздвижвайки от време на време частите, за да се разтвори затлаченото и почиствайки с четчица. Предпочетох коресилина пред другите опции по лична преценка, така ми се стори правилно. Някак не ми се струваше че бензин би свършил работа, а спирта от опит не прави нищо.
След като се уверите (или си мислите просто така), че механизма е в движение, започвайте смазването. Аз си капнах малко масълце дори и в патрона и в жилото на бравата. Не използвайте грес. Аз използвах за шофьорската, но зимата, заради температурите не може да се затваря хубаво и иска да се тряска. При първа възможност, ще поправя грешката.
Идва гадната част.
Нали повдигнахме пластмаската с отверка.
Сега трябва да се намести пружинката.
От едната страна е с вертикално колче, което се вкарва в механизма отдолу (има само една дупчица, не може да се сбърка)
От горната страна се застопорява в прорез на пластмасата (затова не е хубаво да се чупи)
Накрая почнах да го сглобявам за около 30 сек, но в началото беше много псуване.
Повдигам го с палец и с пинсетка го намествам, после се щраква и дупката на пружинката, за да може да се затвори.
И сглобявате.
Резултата е невероятен. Все едно колата е чисто нова.
Като капак си напаснах накъсаните изолации със жигулски за 8 лв 4 метра. Стана перфектно, намазах ги с парафин... просто ме е яд, заради глупостта с греста, че шофьорския механизъм не се затваря добре, като е студено. При първа възможност, ще отделя 2-3 часа да поправя грешките.
Ако имате централно, моторчето се сваля с 2 болта много много много внимателно. Няма нужда да разглобявате самото моторче, защото първо е трудно да го сглобите после, и второ, защото след 16 години на пътя, вътре беше без трошичка мръсотия и перфектно смазано. Просто не си докарвайте излишни главоболия.
Сглобяването на моторчето с механизма на вратата е малко кофти. Поиграйте си с позициите. При мен и двете трябваше да са в горно крайно положение. Няма нужда от сила, идеята е да си пасне гладко, за да може да се завинти. Просто иска деликатно отношение и малко нерви. Не е трудно.
И внимателно, защото ако счупите нещо ще гледате тъжно като котето и ще тичате до моргата с 30лв в ръка за нов механизъм, което не е нужно.
Поздрави и успех!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 16 дек 2007, 15:03
- Модел на автомобила: fiesta 96g 1.25zetec
- Местоположение: троян
- Status: Извън линия
колега аз искам малко да се отклоня от темата ти с едно питане, иначе е перфектно описано голямо мерси от името на всички! та моито питане е това с парафина може ли да ми свърши работа понеже аз съм с фиеста 2врати и от задните стъкла ми влиза вода а те са от тези дето се открехват по малко? дали ще ги оправя така и от къде да си закупя парафина и какъв е течен ли как се води? уплътненията са видимо здрави но са твърди явно и други колеги ми казаха че имали такъв проблем?
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Виж ТАЗИ ТЕМА.
Течен парафин.
Продава се в аптеките, на мен едно шишенце ми стигна за цялата кола, даже остана малко да си понамажа и някоя скрита пластмаска и да си напоя ръкавиците.
Аз като го правих това, колата беше абсолютно чиста и престояла цяла нощ в топъл гараж. Преди да почна да ги напоявам, бях насочил един калорифер към колата (със съвсем друга цел). Но ако твоите уплътнения на хрилете на фиестата са толкова съсухрени, пробвай със сешоар на закрито и доста парафин, понеже попива.
Аз бях гледал едно Рено 19... можеха да се притягат хрилете, но определно парафина си струва усилието.
Течен парафин.
Продава се в аптеките, на мен едно шишенце ми стигна за цялата кола, даже остана малко да си понамажа и някоя скрита пластмаска и да си напоя ръкавиците.
Аз като го правих това, колата беше абсолютно чиста и престояла цяла нощ в топъл гараж. Преди да почна да ги напоявам, бях насочил един калорифер към колата (със съвсем друга цел). Но ако твоите уплътнения на хрилете на фиестата са толкова съсухрени, пробвай със сешоар на закрито и доста парафин, понеже попива.
Аз бях гледал едно Рено 19... можеха да се притягат хрилете, но определно парафина си струва усилието.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта