Зарядно устройство за акумулатор - колко и къде?
- roro
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 30 май 2006, 17:29
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Зарядно устройство за акумулатор - колко и къде?
Здравейте! Случва ми се вече няколко пътя акумулатора да няма достатъчно заряд за запалване на автомобила след като е престоял няколко дена без да се шофира. Въпроса ми е следният: Къде мога да си намеря зарядно и колко ще ми струва, ориентировъчно?
Only God can judge me 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Зарядно устройство за акумулатор - колко и къде?
В Практикер в Плевен съм виждал но ще те излъжа за цената. Около 50 лв. мисля, че бяха. Съответно имаше по ефтини и по скъпи но основно цената май се въртеше около тва колко мощен акумулатор можеше да зарежда.
Цената е колкото да си вземеш нов акумулатор но няма да е лошо човек да си има токова устройство.
На колко време ти е акумулатора ?
Колко често караш колата и на какви разстояния ?
Най-добре иди някъде да ти прегледат акумулатора и ако се уморил вече не се занимавай с него, дай ги тея пари за акумулатор.
Аз се мъчих с едни стари. Гъстота ОК, задържат ток, но последно един ден да престоят мултицета сочи, че има 12,8 волта но акумулатора няма сили да развърти мотора нормално.
В крайна сметка си купих акумулатор но мисля да си купя и зарядно да си имам, защото карам предимно градско и имам едно зарядно "направи си сам"
Цената е колкото да си вземеш нов акумулатор но няма да е лошо човек да си има токова устройство.

На колко време ти е акумулатора ?
Колко често караш колата и на какви разстояния ?
Най-добре иди някъде да ти прегледат акумулатора и ако се уморил вече не се занимавай с него, дай ги тея пари за акумулатор.
Аз се мъчих с едни стари. Гъстота ОК, задържат ток, но последно един ден да престоят мултицета сочи, че има 12,8 волта но акумулатора няма сили да развърти мотора нормално.
В крайна сметка си купих акумулатор но мисля да си купя и зарядно да си имам, защото карам предимно градско и имам едно зарядно "направи си сам"
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Пробвай да го разредиш до 10,2в и после да го заредиш няколко пъти -това са така наречените тренировки за акумолатора .Ако после пак не дава задоволителни резултати ,послушай съвета на Расi и си купи нов акумолатор . За пробата вземи зарядно от приятел. Иначе зарядно се прави лесно само да имаш желание и търпение.Ако се интересуваш питай .Здрав акумолатор не е за препоръчване да се зарежда на зарядно защото повечето пъти го презареждаме излишно и му съкращаваме живота.Зарежда се само ако по някаква причина сме го изтощили недопустимо (забравен консуматор примерно)и не може да завърти стартера .
Форд е колата на шампионите!!!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Па аз не съм казал, че както вчера съм си взел нов акумулатор ще ида утре да си купя зарядно да почна да го зареждам.
Тези зарядни за които говорех си гледат ко иска акумулатора и си му го дават или нищо не дават ако не се налага или дават толкова колкото да не е без хич и няма опастност ако се е заредил да го "претъпкаш".
Пък гледам разбираш от тоци така, чеее ...
Тва с тренировките дет викаш съм го правил едно време и уж даде някакъв резултат но сега не се получи.
Говорех, че мисля си взема зарядно защото карам предимно градско и на фарове на 4 км. МАХ до бачкане и обратно.
Акумулатора с който купих Фиестата лятото си слушаше и рекох да го проверя за зимата. Купих си уредче за гъстота на електролита и антифриза.
Почнах да го зареждам с това зарядно само траф и грец което е сметнато за около 55 ампера акумулатор и се развъртя една мътилка вътре и ареее ..... умре си.
Взех 2 акумулатора от познати които са ги свалили, че не стават. Заредиха се по всички показатели които имам възможност да измеря нооо ...
Разреждах ги преди това, уж спазих всички процедури освен това, че по време на зареждането температурата електорлита не трябва да превишава 40 градуса. В моя случай с това просто зарядно е трябвало да го гледам но не съм занел за този пиниз.
Тези зарядни за които говорех си гледат ко иска акумулатора и си му го дават или нищо не дават ако не се налага или дават толкова колкото да не е без хич и няма опастност ако се е заредил да го "претъпкаш".
Пък гледам разбираш от тоци така, чеее ...

Тва с тренировките дет викаш съм го правил едно време и уж даде някакъв резултат но сега не се получи.
Говорех, че мисля си взема зарядно защото карам предимно градско и на фарове на 4 км. МАХ до бачкане и обратно.
Акумулатора с който купих Фиестата лятото си слушаше и рекох да го проверя за зимата. Купих си уредче за гъстота на електролита и антифриза.
Почнах да го зареждам с това зарядно само траф и грец което е сметнато за около 55 ампера акумулатор и се развъртя една мътилка вътре и ареее ..... умре си.
Взех 2 акумулатора от познати които са ги свалили, че не стават. Заредиха се по всички показатели които имам възможност да измеря нооо ...
Разреждах ги преди това, уж спазих всички процедури освен това, че по време на зареждането температурата електорлита не трябва да превишава 40 градуса. В моя случай с това просто зарядно е трябвало да го гледам но не съм занел за този пиниз.
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Акумолатора най-добре се мери с натоварваща вилка защото поради някои причини кото го мериш без товар държи напрежение колкото трябва ,а като го натовариш изведнъж се срива . Между другото за избора на зарядно добре е да се знае че колкото по-малък е зарядния ток на акумулатора толкова повече се зарежда -това е доказано.Но не значи да го зареждате с 100мА а примерно 60Ан -в ,заряден ток 2-3А. За моя форд по каталог го дават 44Ан аз съм му сложил 2000г 60Ан и след вече почти 7г не съм го зареждал до сега със зарядното , а пък карам доста и то предимно в града.Четох из форума някъде че като се сложел по-голям акумулатор от колкото бил предписан се товарило много динамото и тем подобни-това не е вярно ,няма да се задълбочавам повече че стана цял ферман.
Форд е колата на шампионите!!!
- kolef
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 09 дек 2006, 09:49
- Модел на автомобила: совалка
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Преди години работех в складова база на една държавна институция и едно от задълженията ми беше поддръжка на акОмУлаторите за машините там (зил,уаз, прага
,агрегати.. ) които трябваше да могат във всеки един момент да запалят. Та какво се изискваше от мене там:На всеки три месеца (макар че трябваше ежемесечно) същите се разреждаха до нула с консуматор (крушка) в продължение на 20-24 часа (не шоково разреждане!!!), след което пак в теченеие на същия период се зареждаха със сила на тока ЕДНА ДЕСЕТА част от силата на акомулатора , тоест, ако акомулатора е 60а/ч ,се зарежда с ток 6A. ,ако е 80а/ч -със 8А ..Но там зарядните устр/ва бяха груби, тежки,с една дума-професионални, с регулатор на мощността и т.н. В упътването за грижи и експлоатация на същите пишеше:ако не се ползва редовно акомулатора, трябва да се разрежда и зарежда ВСЕКИ месец, ако пък ли се ползва, добре е ПОНЕ веднъж годишно да се извършва тази процедура! И трябва да ви кажа, че акомулатори по НАД 10 години (заредени с киселина и ток) работеха перфектно и палеха дори и зил (за зиловете бяха с мощност 82А/ч
), което пък се случваше веднъж в годината преди зимата..Когато ги бракуваха, качих един такъв на колата си (тогава жигули
) и го карах още 4 години.. така го и продадох
Сами разбирате че грижите за акомулатора могат да удължат живота му многократно ! Извинявам се за големината на поста, но дано е от полза за някой
[/b][/u]





- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Зарядни се продават по автомагазините и пазарите. Цените варират от 45-80 лв. в зависимост от производитиля и екстрите в него.
По-ефтините са Руски или Китайски, а има и немски от 78-80 лева.
Ако обичаш да си правиш електронни устройства можеш да си намериш някоя читава схемичка. Какво ще рече читава? По принцип изтощения акумулатор иска много ток и ако му га дадеш (използвайки трансформатор и грец без ограничител на тока) ще получиш обратен резултат - зареден акумулатор, но с разбито "здраве". Плочите започват да се разрушават, а изпадалия оловен прах на дъното след време ще ти даде на късо и по закона на Мърфи това ще стане точно, когато най-много ти трябва колата. Добрите зарядни имат вграден "Генератор на ток". Това е схема, която пуска нормално зарядно напрежение, но ограничава тока. С едно изречение - следи напрежението и тока към акумулатора, така че да са в оптималните граници и така го пази от презареждане и "завиране".
Ако не ползваш често колата можеш да направиш следната процедура, като вземеш на заем зарядно.
1. Включваш акумулатора на заряд за една нощ - от 20ч. до 8 ч.
2 Следващата вечер го разклащаш и изсипваш електролита в едно пластмасово легенче и го наливаш в бутилка(ки) като го филтрираш. Пълниш акумулатора с дестилирана вода и го включваш отново да се зарежда. Повтаряш процедурата два три пъти.
3. След горните манипулации го изпразваш и му наливаш електролита, а източената дестилирана вода използваш за доливане във времето. Ако това ти помогне може да изкараш още година две. Нормално западен акумулатор изкарва 7-8 години, а Български 4-5. Със съответните грижи може да се удължи до 30-40% живота им.
Преди година мисля в Метро имаши "Старт Кит" оформен като куфарче с акумулатор вътре, фенер, кабели за подаване на ток и зарядно. Много удобно нещо особено за зимата.
По-ефтините са Руски или Китайски, а има и немски от 78-80 лева.
Ако обичаш да си правиш електронни устройства можеш да си намериш някоя читава схемичка. Какво ще рече читава? По принцип изтощения акумулатор иска много ток и ако му га дадеш (използвайки трансформатор и грец без ограничител на тока) ще получиш обратен резултат - зареден акумулатор, но с разбито "здраве". Плочите започват да се разрушават, а изпадалия оловен прах на дъното след време ще ти даде на късо и по закона на Мърфи това ще стане точно, когато най-много ти трябва колата. Добрите зарядни имат вграден "Генератор на ток". Това е схема, която пуска нормално зарядно напрежение, но ограничава тока. С едно изречение - следи напрежението и тока към акумулатора, така че да са в оптималните граници и така го пази от презареждане и "завиране".
Ако не ползваш често колата можеш да направиш следната процедура, като вземеш на заем зарядно.
1. Включваш акумулатора на заряд за една нощ - от 20ч. до 8 ч.
2 Следващата вечер го разклащаш и изсипваш електролита в едно пластмасово легенче и го наливаш в бутилка(ки) като го филтрираш. Пълниш акумулатора с дестилирана вода и го включваш отново да се зарежда. Повтаряш процедурата два три пъти.
3. След горните манипулации го изпразваш и му наливаш електролита, а източената дестилирана вода използваш за доливане във времето. Ако това ти помогне може да изкараш още година две. Нормално западен акумулатор изкарва 7-8 години, а Български 4-5. Със съответните грижи може да се удължи до 30-40% живота им.
Преди година мисля в Метро имаши "Старт Кит" оформен като куфарче с акумулатор вътре, фенер, кабели за подаване на ток и зарядно. Много удобно нещо особено за зимата.
Последна промяна от nikolovvd на 12 яну 2007, 10:03, променено общо 1 път.
- kolef
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 09 дек 2006, 09:49
- Модел на автомобила: совалка
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
За това дали да е зареден или не, няма да споря щот не съм сигуренnikolovvd написа:Ако го направи без да го е заредил става още по лошо, и няма смисъл. Електолита се състои от киселина и вода. Водата се изпарява и гъстотата се повишава, а акум. спира да се зарежда.


- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Какво става в акумулатора?!
Когато черпим ток оловните атоми пътуват от едната плоча към другата и плътността на електолита намалява. Така се разрежда.
Зареждането е обратния процес - прехърляне на тези атоми обратно и затова плътността на електолита се увеличава.
Тези два процеса потичат между двете плочи, едната е от чисто олово, а другата от оловен окис.
За смесването на кисилина и вода правилото се прилага, когато се разрежда концентрирана (100%) киселина. Ако збъркаш започва да пръска и става много опасно.
Когато черпим ток оловните атоми пътуват от едната плоча към другата и плътността на електолита намалява. Така се разрежда.
Зареждането е обратния процес - прехърляне на тези атоми обратно и затова плътността на електолита се увеличава.
Тези два процеса потичат между двете плочи, едната е от чисто олово, а другата от оловен окис.
За смесването на кисилина и вода правилото се прилага, когато се разрежда концентрирана (100%) киселина. Ако збъркаш започва да пръска и става много опасно.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Re: Зарядно устройство за акумулатор - колко и къде?
КВото и зарядно да си вземеш ще ти върши работа (50-70лв)!roro написа:Здравейте! Случва ми се вече няколко пътя акумулатора да няма достатъчно заряд за запалване на автомобила след като е престоял няколко дена без да се шофира. Въпроса ми е следният: Къде мога да си намеря зарядно и колко ще ми струва, ориентировъчно?
Ако бат. ти е пътник - полза от зареждане няма - ще си купиш нова след 6м...1г.
Така че е по-добре си вземи нова бат. (цената на зарядното е ~ като на нова бат.). - ще ти стигне за следващите 5-7г
- roro
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 30 май 2006, 17:29
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодаря на всички, които се включиха в темата със своите мнения по въпроса, който ме тревожи. Научих доста неща за акумулатора от 11.01. до днес и предвид ситуацията ще направя това, което ме посъветва Mondeo18TDI96, а именно да си закупя нова акумулаторна батерия, което не означава че няма да си купя и зарядно. Смятам да си заредя старата батерия и да имам две
Днес се надявам да направя покупката и дано всичко да е ОК!
п.с. Помислих си, възможно ли е да не ми зарежда динамото (имам предвид да се е разкачил кабел или да има някакъв дефект по веригата)? Оказа се, че проблема е в акумулаторната батерия.
Отново Ви благодаря за помощта и Ви желая лек и ползотворен ден

п.с. Помислих си, възможно ли е да не ми зарежда динамото (имам предвид да се е разкачил кабел или да има някакъв дефект по веригата)? Оказа се, че проблема е в акумулаторната батерия.
Отново Ви благодаря за помощта и Ви желая лек и ползотворен ден

Only God can judge me 

-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Ако искаш да си наистина информиран за акУмУлатора и неговата подръжка непременно трябва внимателно да прочетеш тази статия! http://www.clubford.org/portal/content/view/32/95/1/0/" onclick="window.open(this.href);return false;
- kolef
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 09 дек 2006, 09:49
- Модел на автомобила: совалка
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
roro, вземи прескочи до някой майстор да ти премери заряда. В неделя 7.01 ми се случи следното: След едночасово пътуване на фарове се прибирам около 18 часа и оставям форделата на габарити пред блока за около 30-40 мин. ,след което се качвам, паля и тръгвам пак на фарове. На няма и километър спирам, (там бях на гости-ивановден). Към 3.30 сутринта решихме да си ходим, но хенрито отказа да запали-нямаше ток
Другите предложиха да ме дръпнат, но категорично се противопоставих (всички бяхме пияни като казаци) и се прибрахме пеша.. На следващия ден се оказа, че при включен консуматор (дълги светлини) релето ми зарежда под 13 волта
,а без консуматори-13.6.. Не съм го оправил още, но ще трябва.. та провери и ти тая джаджа 



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта