Страница 1 от 2
Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 03 дек 2014, 11:44
от kocenino
Здравейте.Искам да опитам колко резби трябва да хващат гайките към шпилките на алуминиевите джанти на Форд Фокус 2007г.Гайките са с големия конус.Питам защото си купих алуминиеви джанти за Форд-а с размер 16 цола,5х108 , 7J ,70.1мм централен отвор , ЕТ 43 .Като ходих да ги слагат гайките ми хващаха около 5 и половина резби на шпилките, а гумаджията ми каза че на малко резби хваща гайката и ме посъветва да ги продам джантите и да си търся оригинални джанти с ЕТ 52,5.Незнам какво да правя и затова пиша тук,да се посъветвам с вас и тогава да решавам,дали да продавам или не.Мерси предварително.
Re: Съвет-Колко резби трябва да хваща гайка за болта на колелото
Публикувано: 03 дек 2014, 13:07
от dragonn2
Ми хубаво е цялата резба да се хване, че иначе положението става рисково.
Аз съм сигурен че има хора дето карат така, ама аз не бих си го причинил...
Потърси по-подходящи гайки ако трябва.
Re: Съвет-Колко резби трябва да хваща гайка за болта на колелото
Публикувано: 03 дек 2014, 13:24
от kocenino
Обиколил съм цял Бургас и съм събрал може би всички гайки които имаше възможност да взема и като ги пробвах,най-доброто беше 5 и половина резби.Гумаджията ми каза,че излизат малко шпилките защото ЕТ-то е 43.Ако е по-голямо примерно 48-50,шпилките ще излизат повече и ще има място да се навият гайките повече.
Re: Съвет-Колко резби трябва да хваща гайка за болта на колелото
Публикувано: 03 дек 2014, 13:25
от madboy
Добре е, шпилката да минава поне през половината гайка. Не знам колко резби се падат.
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 03 дек 2014, 14:54
от Любо
Ако толкова много си държиш на джантите можеш да смениш шпилките с по-дълги. Но трябва да имаш в предвид, че резбата на шпилките е накатена, а не е рязана. Освен това самия материал трябва да е с определени характеристики и става сложна изработката...
Нали си сложил втулка да уплътниш този централен отвор? Че се късат шпилките...
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 03 дек 2014, 15:19
от kocenino
Любо написа:Ако толкова много си държиш на джантите можеш да смениш шпилките с по-дълги. Но трябва да имаш в предвид, че резбата на шпилките е накатена, а не е рязана. Освен това самия материал трябва да е с определени характеристики и става сложна изработката...
Нали си сложил втулка да уплътниш този централен отвор? Че се късат шпилките...
Не държа толкова много на джантите,но дори и да взема други алуминиеви джанти с оригинално ЕТ от къде да съм сигурен че няма да доидат пак къси шпилките.До колкото знам,съцевината на алуминиевите джанти е по дебела от тази на металните джанти и може би шпилките ще бъдат пак къси.Имам втулки за централния отвор.Другия вариант които може да се направи е да се закарат джантите на стругар и да се разшири отвора на дупките където минават шпилките на 16,5 мм и да се навие гайка с удължение на конуса,като удължението да влезе между джантата и шпилката.Но удължението е към 2мм.Незнам колко ще спаси това.Има и трети вариант да се вземи от сърцевината на самата джанта с около 3-4 мм,но там е малко рисково според мен,защото може да се счупи джантата.
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 03 дек 2014, 16:05
от ЯЛТА
Просто шпилките са ти за стоманени джанти- къси. За алуминиеви джанти са по дълги, продават се, купи си, но оригинални, може и в ebay да потърсиш.
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 03 дек 2014, 17:59
от kocenino
ЯЛТА написа:Просто шпилките са ти за стоманени джанти- къси. За алуминиеви джанти са по дълги, продават се, купи си, но оригинални, може и в ebay да потърсиш.
Ако не са точно оригинални ами примерно са български от фирма ЕТЕ-Енчо Енчев?Няма ли пак да вършат работа?
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 03 дек 2014, 18:40
от ЯЛТА
Аз се доверявам само на оригинални части.
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 03 дек 2014, 20:47
от kocenino
ЯЛТА написа:Аз се доверявам само на оригинални части.
По принцип така е най-добре,да се вземат оригинални.За да ми изкарат номера на шпилките,ще трябва да дам номера на рамата,а по нея ще ми излезат най-вероятно шпилките със същата дължина каквито са в момента.Утре ще се завъртя към Мото-Пфое да видя каква цена ще ми кажат.Много ми е интересно как са сложили къси шпилки,а не стандартни които да стават и за двата вида джанти.
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 03 дек 2014, 21:40
от ЯЛТА
Виж сега, клиентите по света си купуват автомобилите от дилърите по спецификация, искал е стоманени джанти, естествено са монтирани и къси шпилки. Ей тук комшия-професор с Шевролет Авео, по същия начин си я поръчал със стоманени, и сега сложи лети джанти, обаче шпилките му късиии,- 2 мм. гайката е празна, ще ги снимам утре.
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 03 дек 2014, 23:44
от martin1977
Глупости. Къси шпилки, дълги шпилки? Няма такова нещо, всеки модел автомобил излиза от завода с едни и същи шпилки. Кажи на гумаджията да си смени професията. Джантите ако ще и ЕТ10 да са, шпилките излизат толкова, колкото и на джанта ЕТ52, просто леглата на джантата са по-дълбоки и гайката влиза по-навътре. По вашата логика, ако сложа джанта ЕТ10, трябва да си купя 1 метър шпилка

Или зима-лято като сменям джанти и гуми, да сменям и шпилки. Зимните метални са ЕТ52, а летните алуминиеви ЕТ35 .. и какво правим сега с тази голяма разлика от 17мм? Освен ако не си попаднал на джанти "специална разработка", което е 6-ца от тотото. Продават за всеки автомобил шпилки с различни дължини, но това не е заради ЕТ-то на джантата, а ги ползват когато слагат фланци между диска и джантата и според дебелината на фланеца е и дължината на шпилката. Ако колата е фабрично с 80мм. шпилка и ти сложиш 20мм. фланец, тогава сменяш шпилката с такава с дължина 100мм.
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 04 дек 2014, 08:44
от kocenino
Днес ще отскоча до Мото-Пфое да поразпитам майсторите там и ще видя какво ще ми кажат.Ако е така както е описал колегата 'martin 1977' , ще пристъпя към други вариянти:1)Да си взема гайки с удължен конус и да разширя при стругар малко дупките на джантите за да мине конуса и да хване по навътре гайката.
2)Да продам тези джанти и да си взема оригинални за Форд.
3)Да отида на стругар и да ми направи конуса по дълбок на джантата или да ми вземе няколко мм в задната част.(но с този вариант ме е страх да не се изкривят джантите илипукнат)
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 04 дек 2014, 11:54
от Любо
Ама ти с гайките от стоманените джанти ли ги хващаш? Ако е така гумаджията ти е за бой, дето не ти е казал да си смениш и гайките.
Ето с такива гайки трябва да се оборудваш
Може и отворени, въпросът е в конуса.
А за стоманени джанти са тези гайки

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 04 дек 2014, 13:40
от kocenino
Любо написа:Ама ти с гайките от стоманените джанти ли ги хващаш? Ако е така гумаджията ти е за бой, дето не ти е казал да си смениш и гайките.
Ето с такива гайки трябва да се оборудваш
Може и отворени, въпросът е в конуса.
А за стоманени джанти са тези гайки
Любо написа:Ама ти с гайките от стоманените джанти ли ги хващаш? Ако е така гумаджията ти е за бой, дето не ти е казал да си смениш и гайките.
Ето с такива гайки трябва да се оборудваш
Може и отворени, въпросът е в конуса.
А за стоманени джанти са тези гайки

Любо написа:Ама ти с гайките от стоманените джанти ли ги хващаш? Ако е така гумаджията ти е за бой, дето не ти е казал да си смениш и гайките.
Ето с такива гайки трябва да се оборудваш
Може и отворени, въпросът е в конуса.
А за стоманени джанти са тези гайки

Не ги хващам с гайките от железните джанти,взех си други.Има обаче 2 вида конуси,едните са с голям конус(такива са тези с въртящите глави) и има и с по-малък конус.С големия конус са за оригинални(стокови)алуминиеви джанти,а с малкия конус са за другите алуминиеви джанти(тези които не са оригинални за Форд,но са със същото между болтово разстояние).Ходих при един стругар да види джантите и ми каза,че може да издълбае конуса още навътре,защото сърцевината на джантата била много дебела и затова не излиза достатъчно шпилката.Най-вероятно така ще направя.
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 04 дек 2014, 14:07
от ieiei
Не "дълбай" джантите ,а вземи гайки с подходящ конус.
За Форд и Мицубиши(може и др.да стават) има няколко конуса ,все оригинални.
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 04 дек 2014, 14:22
от kocenino
ieiei написа:Не "дълбай" джантите ,а вземи гайки с подходящ конус.
За Форд и Мицубиши(може и др.да стават) има няколко конуса ,все оригинални.
Пробвах всички възможни конуси,които можах да намеря(големи,малки,удължени гайки и т.н).Всичките гайки се навиват 5 резби и половина максимум 6 като се затегне добре,а е хубаво да са поне 8 резби
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 04 дек 2014, 14:29
от martin1977
Колега, ако можеш качи снимки да видим за какво точно говориш, защото това с моделирането на джантите не ми харесва. Как така ще "дълбаете" джантата? Или аз не мога да разбера правилно, или се готвите за тотално "извращение". За ал. джанти са гайки с конус, желателно подвижен. Ако съм разбрал, шпилката се показва от джантата, но не може да влезе гайката в отвора на джантата, защото е дебела? Но да не гадаем, ще те помоля да сложиш снимки и да опишеш по-подробно проблема.
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 04 дек 2014, 15:03
от HACKO
Не бе, шпилките са му къси за съответните джанти и вместо да смени шпилките с подходящи, се опитва да прави маймунджилъци. Колко резби трябвало да хване гайката? Гайката трябва да се навие цялата и болта да се покаже от другия край (сега не ми се търси с колко), другото е компромис със себе си. Като изхвръкнат в града може да се разминеш с потрошено окачване ама ако се случи на магистралата....?
http://www.etebg.com/autospares/hub-ford.html
Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.
Публикувано: 04 дек 2014, 15:32
от martin1977
HACKO написа:Не бе, шпилките са му къси за съответните джанти и вместо да смени шпилките с подходящи, се опитва да прави маймунджилъци. Колко резби трябвало да хване гайката? Гайката трябва да се навие цялата и болта да се покаже от другия край
Насе, малко наизуст говориш! Няма такъв закон - шпилката да се покаже. Мойте гайки са без отвор, какво правим? Ако следвам логиката - разпробивам отзад гайките и купувам 20-30 см. шпилка, за да се покаже. Не съм мерил с колко резби хващат, но 5-6 са достатъчни. Даже късите гайки за метални джанти имат толкова резби. А те са "заводски".