Страница 1 от 2

Червен или син антифриз?

Публикувано: 08 ное 2008, 20:47
от dydo
Не помня миналата година какъв антифриз налях, а и цвета сега не се вижда, защото принципно той с времето си почервенява от ръждата. Има няма ми се губи течността и съм доливал вода. За една година сигурно бая се е разредил, та сега мисля да сипя концентрат, но не знам дали ако е бил например червен, сега смело да сложа син..............уж бил по-добър.
Има ли някакво значение и може ли нещо да се повреди, ако сега сипя син, а преди съм налял червен?

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 08 ное 2008, 21:21
от TURBOTO
Червеният антифриз е по-добър от синия,доколкото знам е за по-нови коли и имал някакви антикорозионни свойства или нещо подобно

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 08 ное 2008, 22:00
от S_C
Червения е по-читав...ама ако ти губи течност,не е опция.Поне миналата година червения беше с 40-50% по-скъп от синия.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 09 ное 2008, 12:11
от dydo
Да де, ама въпросът бе дали мога да ги омешам или ще трябва да източвам, преди да сложа който и да било.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 09 ное 2008, 12:21
от samsung_bg
Аз миналата зима ги омесих.
Бях с жълт и долях син концентрат. Никакви промени или проблеми.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 09 ное 2008, 12:34
от TURBOTO
За жълт и син съм сигурен,че могат да се мешат,но за червения по-добре попитай,въпреки,че не би трябвало да има проблем

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 09 ное 2008, 16:11
от Svetlix
Разликата межу синия и червения е ... тоест няма прилика. Червеният е с органичен състав и не се меша с друг вид антифризи. По-новите автомобили се карат само с органичен антифриз. Има и стари автомобили, кото работят с него, има и такива които му се цупят. Голямо предимство на органичния антифриз пред неорганичния е фактът, че има по-добри мазителни свойства, както и по-дългите интервали на смяна. Неорганичният се сменя на 2-3 години, докато органичния издържа 4-5 годинки.

Моят съвет е да източиш стария си антифриз, да промиеш системата и да си налееш, това което се препоръчва от Форд. Избягвай руските произведения на "изкуството". Може да правят хубава водка но за антифризите им не съм сигурен!

Синият и жълтият са идентични.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 09 ное 2008, 18:45
от bodurov
Здравейте колеги,моят е червен и е чистичък но искам малко да долея защото при студен двигател наближава минимума да ми препоръчате някаква марка за бенз-фокусче,благодаря.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 10 ное 2008, 09:06
от HACKO
S_C написа:Червения е по-читав...ама ако ти губи течност,не е опция.Поне миналата година червения беше с 40-50% по-скъп от синия.
Естествено БСП са на власт. *00930*

Единствените продукти на Приста, на които се доверявам са антифриза и спирачната течност, добри са. От антифриза се иска да не замръзва при ниски температури, другите неща са странични явления. Като искате мазане, сложете нафта, въпреки че не виждам какво точно трябва да маже охладителната течност.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 10 ное 2008, 10:36
от ewgeny
Svetlix написа:Разликата межу синия и червения е ... тоест няма прилика. Червеният е с органичен състав и не се меша с друг вид антифризи. По-новите автомобили се карат само с органичен антифриз. Има и стари автомобили, кото работят с него, има и такива които му се цупят. Голямо предимство на органичния антифриз пред неорганичния е фактът, че има по-добри мазителни свойства, както и по-дългите интервали на смяна. Неорганичният се сменя на 2-3 години, докато органичния издържа 4-5 годинки.

Моят съвет е да източиш стария си антифриз, да промиеш системата и да си налееш, това което се препоръчва от Форд. Избягвай руските произведения на "изкуството". Може да правят хубава водка но за антифризите им не съм сигурен!

Синият и жълтият са идентични.
Какво имаш предвид под издържа?

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 10 ное 2008, 11:33
от paci
ewgeny написа:Какво имаш предвид под издържа?
Губят му се качествата и се образуват едни сополи, които се сещаш че могат да запушат нещо.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 10 ное 2008, 13:31
от dydo
Има и нещо друго. Основната функция на антифриза всъщност е да охлажда. Това, че е пригоден да не замръзва при колкото се може по-ниски температури е второто му изискване. Много хора изпускат този момент и се оказа, че на пазара по едно време имаше антифризи, които имаха доста ниска температура на кипене. Някои малко повече от 60 градуса. Та това също е важен елемент.
А по въпроса нещата вече са ясни. Ще го омешам със син и това е. Сега си спомням, че когато го наливаха бе синкав, в най-лошия случай жълтеникав. Червен не е бил, защото предишната течност бе почервеняла от ръждата и когато го смених, се радвах колко бистра и не червена е течността............т.е. мога да проследявам във времето, дали отново ще почервенее от ръждата-както и стана.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 10 ное 2008, 19:34
от HACKO
Водата има по-добри охлаждащи качества, обаче замръзва и предизвиква корозия(ръжда). Затова към водата се прибавят химикали които да спрат корозията и да намалят точката на замръзване, което влошава охлаждащите качества ама какво да се прави в автомобила почти всичко е компромис.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 11 ное 2008, 21:41
от Svetlix
ewgeny написа:Какво имаш предвид под издържа?
Ами с течение на времето антифриза си губи свойствата. Това си е консуматив. Органичният в случая е по-устойчив!
От антифриза се иска да не замръзва при ниски температури, другите неща са странични явления. Като искате мазане, сложете нафта, въпреки че не виждам какво точно трябва да маже охладителната течност.
Ако мазането на водната помпа ти се струва странично явление и имаш кинти за нова (70 лева ... баси цифрата) антифриз не ти трябва даже. Не случайно доста от производителите изришно са упоменали да се кара САМО с антифриз. Така, че мазането в никакъв случай не е на втори план! Щом на архивния Форд Ескорт на дядо (1985 г. 1.1 бенз) имаше лепенка да се кара само с антифриз ... сигурно има нужда от мазане.

bodurov, въпрос на личен избор щом ще е за доливане. Първо го замери и виж как е и ако ти показва нещо от рода на -30 съвсем спокойно можеш да долееш съвсем малко дестилирана вода, която струва левче-кефче.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 11 ное 2008, 22:41
от HACKO
Единствените части на водната помпа които са в допир с Антифриза са турбинката и фибъра, който служи да предпази лагерите от проникване на антифриз до тях. Самите лагери са капсуловани и имат вложена смазка (по-старите имаха и гресьорка през която се мажеха и издържаха повече), при експлоатацията вследствие на износването на лагерите се получава радиално биене на вала, което разбива фибъра и течноста протича. Така че с антифриз или вода помпата издържа определени километри (часове).
Препоръчва се антифриз именно заради ръждата и замръзването. Ръждата е пагубна за термостата.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 12 ное 2008, 10:35
от vladislav
HACKO написа: Препоръчва се антифриз именно заради ръждата и замръзването. Ръждата е пагубна за термостата.
А и варовика, ако се кара с обикновена вода.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 12 ное 2008, 17:56
от isoiso
Абе с вода не се кара това го знае всяко хлапе ....... :arrow: :D:

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 13 ное 2008, 20:44
от fiestazetec
За цвета не мога да кажа кой е най-добрия, според мен е този, който замръзва поне под -25 градуса...И да не предизвиква корозия...
Важно е да се провери капачката и уплътнението на казанчето, в което наливаме антифриза...
Лично аз карам с яркожълт, без да е смесен с вода, доста коли гледам тук карат със яркозелен...За червен- не съм виждал никога. Не са толкова ниски температурите тук, рядко падат под +5градуса...Даже под +10 е рядкост.
Някои консумативи просто не трябва да се прежалват...Но всичко си зависи от предишния собственик/собственици на колата, която караме.
Ето аз не пестя от консумативите, почна да ми се развалят основни части по колата, които струват в пъти повече от някакъв антифриз или масло...

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 13 ное 2008, 22:34
от Peet
dydo написа:Ще го омешам със син и това е.
Точно по този въпрос говорих наскоро с един майстор. Той ми каза,че не трябва да се смесва син и червен антифриз-образувало се голямо количество пяна и сместа губи качествата си. На всички автомобили изрично е указано да се долива само еднакъв по цвят антифриз.
Ако няма да го сменяш целия купи едно шише син антифриз(че е по-евтин ;): ), извади с една спринцовка малко антифриз от колата и го смеси с малко то синия в някакъв съд. Мисля,меу веднага ще стане ясно може ли да се смесват или не.

Re: Червен или син антифриз?

Публикувано: 16 ное 2008, 00:30
от Invader
Миналата година сложих син антифриз на ИГАТ,след което се получи теч почти отвсякъде, който много трудно спрях с ето тази добавка Холц
Изображение Изображение
Изображение Изображение

Не бих сложил отново син антифриз на стар радиатор, защото го прави на решето, но пък за сметка на това специално този бил с добри смазочни свойства. Ако ти е здрав радиатора слагай смело какъвто решиш, но непременно си източи стария антифриз.