Експлоатацията - Препоръки

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
legato
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 11 мар 2005, 15:30
Модел на автомобила: Mondeo 94', 2000, 136hp
Контакти:
Status: Извън линия

Експлоатацията - Препоръки

Мнение от legato » 18 мар 2005, 16:33

Ако може в този топик да обсъдим на колко км или години е добре да се сменят най-важните неща на един автомобил (форд в случая :D ):

1. Антифриз (доколкото знам на всеки 2 години)
2. Масло + филтър
3. Ангренажен ремък + ролки
4. Спирачна течност (май и тя беше на 2 години?)
5. Хидравлична течност

и всичко още каквото се сетите.
Благодаря

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Да споделя...

Мнение от kEFi » 18 мар 2005, 16:43

1. Антифриз - зависи от самия него, може на 2, 4 и повече години;
2. Масло и филтър - на всеки 10 000км;
3. Ангренажен ремък и ролки - на 50 000кн.;
4. Спирачна течност - според зависи....
5. Хидравличната течност също.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Re: Експлоатацията - Препоръки

Мнение от demiro » 25 мар 2005, 00:24

[quote="legato"]Ако може в този топик да обсъдим на колко км или години е добре да се сменят най-важните неща на един автомобил (форд в случая :D ):

1. Антифриз (доколкото знам на всеки 2 години)
2. Масло + филтър
3. Ангренажен ремък + ролки
4. Спирачна течност (май и тя беше на 2 години?)
5. Хидравлична течност

Колега не забравяй за нашите машини и горивен филтър на всеки 90 000 км.,въздушен филтър и този на салона на 30 000,както и свещи на около 30-40 000-между другото ти с какви си?Зъбен ремък най-много на 150 000 км. А и на всеки 3 год. проверка налягането на компресора на климатика ако има де :) Клапаните при нас не се проверяват за хлабини нали са хидравлични,затова пък ако не си с хубаво масло тракат на студен двигател.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 26 мар 2005, 11:43

Масло + филтър= като има пари :lol:
Ангренажен + ролки= ако има пари :?
Антифриз=ако случайно има излишък от пари :oops:
спирачна течност= ама тя сменя ли се???! :shock:
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bilder » 27 мар 2005, 21:51

ewgeny написа:Масло + филтър= като има пари :lol:
Ангренажен + ролки= ако има пари :?
Антифриз=ако случайно има излишък от пари :oops:
спирачна течност= ама тя сменя ли се???! :shock:
Давай така и ремонта не ти мърда :? И дано да има пари :wink:

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 28 мар 2005, 12:01

1.Антифриз-При мен специално "Super Plus-Premium" в съотношение 50-50 с вода го дават смяна на 10г., само доливаш око има нужда.Ще пробвам и като мине срока ще пиша за резултатите :lol:
2.Масло и филтър-макс.20 000 км. или 1г.-което дойде първо.
3.Спирачна течност-30-40 000км. или 2г.-което е първо, заедно с накладките ако са за смяна.
Поне така са ми ги дали спецовете-иначе сбогом на гаранцията :cry: .За другите нямам инфо.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 28 мар 2005, 19:21

Разбира се, че си правя майтап. Дори имам претенциите, че съм много прецизен в подръжката на МПС-то - нещо да се чува и веднага търся какво е. А това което написах беше чиста проба ирония на безкрайните разходи за подръжката на автомобил. Дано не сте ме разбрали погрешно
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

kenanoff
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 24 ное 2005, 12:26
Модел на автомобила: Focus 1, 2005, 1.4
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kenanoff » 24 ное 2005, 15:18

vlad написа:1.Антифриз-При мен специално "Super Plus-Premium" в съотношение 50-50 с вода го дават смяна на 10г., само доливаш око има нужда.Ще пробвам и като мине срока ще пиша за резултатите :lol:
2.Масло и филтър-макс.20 000 км. или 1г.-което дойде първо.
3.Спирачна течност-30-40 000км. или 2г.-което е първо, заедно с накладките ако са за смяна.
Поне така са ми ги дали спецовете-иначе сбогом на гаранцията :cry: .За другите нямам инфо.
Това явно е взето направо от устата на сервиза в Младост. Разпитвах ги подробно, защото моя Фокус ми е първа кола и съм неопитен. Не знам обаче дали за по-стари коли е така или има някакви разлики. Добавиха и на 2 год. да си преглеждам климатичната инсталация (ако има нужда от течност), възд. филтър и въздухопроводите

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 24 ное 2005, 15:29

и поне веднъж на 5-6 години се сменя...целия автомобил :D

с по-нов форд, разбира се. *00143*

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Филтър за купето...

Мнение от Peter_CLX » 24 ное 2005, 18:58

Като стана дума някъде по-горе за филтър за купе, да попитам колегите, които карат ескорти набор до 95, имат ли такъв филтър? Щото нито в Хайнес, нито в Микрокат-а например не видях такъв филтър на щат във въпросния модел на Форд. А като почнат да хвърчат сухи листа и прахоляци в купето като пусна вентилацията... не се живее.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 24 ное 2005, 20:35

Няма такъв филтър за съжаление :cry: Но във форума има тема за направи си сам такъв филтър пусни един сърч :lol:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 27 ное 2005, 00:28

_SLiThER_ написа:Няма такъв филтър за съжаление :cry: Но във форума има тема за направи си сам такъв филтър пусни един сърч :lol:
мисля си, че ако има климатик трябва и филтър да име...тези без климатик със сигурност нямат

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 28 ное 2005, 10:06

racer11 написа:мисля си, че ако има климатик трябва и филтър да име...тези без климатик със сигурност нямат
Грешно мислиш!
Ескорта, както и фиестата нямат. Само най-новите фиести имат не/поленов фиртър

:twisted:

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 11 окт 2006, 13:12

Всичко си смених и ми е чистоново! остана само въдушния!
Масло на 300 км ми е ! филтър и той
Ангренаж на 20 км
Свещи- чистонови, кабели нови, палец,-нов, дистрибуторна капачка-нова!
Антифриз НЯМАМ защото НЯМАМ радиатор :lol: :lol: :lol: тече здраво сега ще го сменям!
спирачна течност - нова , пробки на апаратите и едно задно цилиндърче нови
Накладки чисто нови всичките!
чисто нов разпределителен вал, кобилици, гумички на клапаните, семеринги, гарнитури .. АБЕ КОЛАТА Е ЧИСТО НОВА нищо ,че е на 18 години!

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта