Страница 1 от 1
Castrol GTX 15w40
Публикувано: 20 юли 2007, 14:49
от menemenema
Колеги,влезнах в този сайт в опит да систематизирам знанията си а то какво стана още повече се обърках. Питам: карам с масло Castrol GTX high mileage 15w40, сгрешил ли съм при избора? Бяха ми препоръчали mobile 10w 30,но аз предпочетох кастрола. Мотора ми е Zetec 16V DOHC 1,6 90 hp. Гледам препоръчват разни синтетики и полусинтетики,обаче колицата ми си хапва масълце приблизително 50гр. на 1000км и то след като съм сменил гумички на клапани. Едва ли го губи през гарнитури,омаслен е само ръба на капака на главата. Какво следва,замерване на компресия и яко набутване ли?
Публикувано: 20 юли 2007, 15:24
от Любо
Именно защото е омаслен ръба на капака на главата, следва че е въпросната гарнитура виновна за загубите ти на масло...
Мисля, че това масло, което ползваш е гъсто за този двигател. Нищо няма да му стане разбира се, но все пак така мисля. Според мен 10W40 трябва да му сипеш следващия път като сменяш масло... за марката... каквато ти предпочиташ. Има колеги дето си сипват и масло на Приста, пък никой не се е оплакал.
Публикувано: 20 юли 2007, 17:00
от menemenema
Всъщност избрах кастрола точно зара ди вискозитета му. Бяха ме уплашили с цени за смяна на гумички. В крайна сметка смяната на гумичките заедно с труда - 85 лв. Еми ще си карам с гъсталака, следващия път полусинтетика,ама то е така по сервизите е пълно с "майстори" които не могат и не знаят. Благодарско за отзивчивоста!
Публикувано: 10 дек 2007, 12:24
от Full_Speed
Колега menemenema и аз съм със същия двигател и мисля до 2дни да си сменям маслото.Предното беше 15W40 нещо не съм доволен.Чудя се при тази смяна дали да му сипя 10W40

какво е вашето мнение колеги?Колата ми е 95'
Публикувано: 10 дек 2007, 12:53
от mrdds
предишния автомобил( ескорт 1.6 16V) го бях налял с 10в40 и се държеше добре,като за 6000км не мръдна грам нивото.
Сега мондеото е с 5в30,обаче на студено тракат повдигачите,та не се трае.Иначе е на 209 000км,но още 1000км не съм минал с него за да отчета разлика в нивото

.За сега няма спад в нивото,па да видим.Някой майстори като кажат "щом е на 200 000км,задължително гъсто масло-15,20в40" дрън дрън
Колкото по рядко е маслото ,толкова по добре за вдигателя.Ако е износен и го хаби,тогава се прибягва до по гъсто масло,но вече всеки си знае колко му е износен двигателя.
Публикувано: 10 дек 2007, 18:10
от Full_Speed
Колеги преди няколко часа ми смениха маслото вече.

И на много добра цена мисля

Маслото е MOTOREX швейцарско 10W40.Със всичко смяна,филтър ми излезна 55лв.Екстра много съм доволен а знам,че маслото грешка няма.

Публикувано: 10 дек 2007, 19:03
от isoiso
menemenema написа:Всъщност избрах кастрола точно зара ди вискозитета му.
Аз не знам някоя фирма да не прави масла с вискозитет 15W40. Иначе за твоята кола е 10W40 също няма фирма да не го произвежда . . .
mrdds написа:
Колкото по рядко е маслото ,толкова по добре за вдигателя.
Маслото е каквото е предписал производителя

Ако беше така всички щяха да карат с 0W30.
Публикувано: 13 дек 2007, 23:10
от TURBOTO
Така и аз мисля че маслото което е най-подходящо в случая е 10W40 моето мондео си го карам с такова и не ми го пипа грам(знам че звучи изтъркано но е така поне при мен пу-пу да не му е уроки) колата е на 205000.Сега вече за марката всеки си избира въпрос на личен избор карал съм с доста масла Елф,Кастрол,Валволин(попаднах на някакво уникално менте изхвърлих го на 4000 км),но единственото масло след наливането на което имаше разлика и то усезаема в работата на мотора беше френското YACCO очарован съм от него!
Публикувано: 15 дек 2007, 01:47
от Aicken
И аз подкрепям 10в40 и по специално мобил1 супер С много добре и тихичко работи с него
