Страница 1 от 2
Ацетон в горивото?
Публикувано: 02 юли 2007, 16:19
от john3v
След като прочетох тази
статия и гледах този
клип, нещо в мен се обади с предложение за намаляне на разходите /особено при тия зверски цени на бензина/

.
Ако някой е пробвал и има добри спомени - да се изкаже, т.е. да сподели.
Само едно ме вълбува най-много: че ще гори много добре - така ще е, че ще отделя повечко черни сажди - спор няма, но дали няма да разяде пласмасовите детайли по пътя до цилиндъра? Ами горивния филтър?
Публикувано: 02 юли 2007, 16:25
от Brock
Публикувано: 02 юли 2007, 22:59
от HACKO
Не разбирам Английски затова питам, колко ацетон трябва да се сложи и как ще падне разхода на половина при положение че цената на Ацетона е поне два пъти по-голяма от тази на Бензина.
Публикувано: 03 юли 2007, 00:17
от liampy
В статията пише-от 8 до 27 милилитра на 10 литра бензин

Публикувано: 03 юли 2007, 09:08
от john3v
Цената на чистия, технически ацетон е около 2.5пъти цената на бензина, но просто съотношението е, както каза колегата по-горе различно

С тази добавка се повишава процента на "изгаряемост" и възпламеняемост на горивото, (мисля, че и октановото число). В съставките на бензиновото гориво има и част ацетон (от общо над 250-те му съставки), но е в много малки количества, отново може би и заради стойността на литър течност, а според мен и заради разяждащото действие на разтворителя.
Не мога да намеря други, освен във форума на ауди, които да са опитвали и да имат позитивно мнение (не само в/у разхода).
Публикувано: 07 юли 2007, 18:45
от liampy
а някой да знае от къде може да се купи чист ацетон,че съм решил да го пробвам този номер?
Публикувано: 07 юли 2007, 18:57
от Любо
Един въпрос от човек който неразбира материята - А тези черни сажди дето се отделят в повече при тоз процес... няма ли да доведат до по-бързото сапушване (скапване) на катализатора?
Ако е така къде Киро на Кирия?
Re: Ацетон в горивото?
Публикувано: 03 окт 2007, 09:25
от dan_koloff
john3v написа:След като прочетох тази
статия и гледах този
клип, нещо в мен се обади с предложение за намаляне на разходите /особено при тия зверски цени на бензина/

.
Ако някой е пробвал и има добри спомени - да се изкаже, т.е. да сподели.
Само едно ме вълбува най-много: че ще гори много добре - така ще е, че ще отделя повечко черни сажди - спор няма, но дали няма да разяде пласмасовите детайли по пътя до цилиндъра? Ами горивния филтър?
Сипвай ацетон, ако искаш да правиш основен ремонт после... Преди време карах един мотор само с ацетон издържа неколко метра иначе вървеше страшно... но после основен ремонт на ДВГ...

Публикувано: 03 окт 2007, 17:51
от fiestazetec
Резултати и количества на "добавки" към гориво А95 (преди А92 имаше и към него е пробвано)
Етилов алкохол, чист, технически 99%- 1 литър на 10 литра А95- резултат: леко повишаване на консумацията на гориво, някъде с 1 литър повече ядеше, намалена мощност.
Метанол, чист, технически: 1 литър на 10 литра А92 (когато го имаше)- резултат: намаляване на консумацията на гориво, по- чисто изгаряне (със сигурност), нямаляне на количеството на вода в горивото, мощността се усещаше повече.
Толуен (толуол)-чист, технически: 1 литър на 20 литра А92- резултат: изяждане на някои гумени уплътнения на помпата, някои от гумираните маркучи, през които минава горивото не издържаха.
Ацетон, чист, технически: 1 литър на А95- повишаване на консумацията на гориво, с около литър и половина, усещаше се повече мощност обаче.
Газ за горене (лилава, смърди гадно)- 1 литър на 10 литра А95- резултат- без промяна в мощността, повишаване на консумацията на гориво.
Смес метанол:толуен: 1:1- 1 литър на 30 литра А92- резултат: подобряване на мощността, намаляване на консумацията на гориво с около литър на 100км, няма изяждане на гумени уплътнения и маркучи, но само ако предварително се смесят толуена и метанола и престоят в затворена бутилка около час-два. Ако се сипят отделно и директно- изяждат се пак гумичките и уплътненията.
Смес: етилов алкохол, метанол, толуен, етер (пропилов етер, ако е метилов ще се отбележат буталата на капака и вероятно ще се взриви двигателя)- в съотношения: 20:60:15:5 (в %)- 1 литър на 30 литра А92- резултат- много по-добро изгаряне на горивната смес, намален разход с около литър, литър и половина, без опасност за уплътнения и маркучи.
Цитирано от гарантиран и надежден източник, с голям достъп до изброените химикали.Препоръчително е да не се пробват.
Евентуално може: 1/2 литър метанол в 20 литра 95, веднъж на 3 месеца.
Надявам се да съм бил полезен.
Публикувано: 03 окт 2007, 23:15
от paci
fiestazetec написа:Надявам се да съм бил полезен.
Незнам за другите но аз се уплаших.
От незнание де.
Тия "добавки" които изреди по-ефтини ли са от бензина ?
Дали ни правят такива компоти и ние незнаем?
Кой знае какво си сипваме в резервоарите

Особенно онези със спада в мощността,повишаването на разхода и изяждането на гумичките.
Публикувано: 03 окт 2007, 23:31
от fiestazetec
Не е толкова страшно, в нафтата има и може да има повече работи, защото до 31% е смесима с вода, тоест е по-блага за кръщаване.
Иначе като химик и малко занимавал се с горива (защото всъщност съм по полимерите) мога да кажа, че е нормално до 1% да се вкарват примеси, най-честият е метанолът, доста добре се свързва с остатъчната вода в бензина (не в дизела) и сместа става както се казва "по-блага" за двигателя. Лично съм пробвал само литър метанол на 10 литра А95, по-добре е.
Цените:
ацетон, чист- 1 литър: 4 лева
метанол, чист- 4 лева/л
толуен, чист- 4 лева/л
етилов алкохол, денатуриран (не може да се пие, затова е денатуриран): 14.50 лева/л
пропилов етер: 35 лева/л
Според спеца по "добавките" може и леко ксилол да се добави, не повече от 50 мл/10 литра гориво. Цената не ми е известна.
Ако кажете, ще ви покажа и какво съдържат бензина и дизела.
Само не пробвайте, някой сипват по 40 литра нафта, и после литър керосин за вертолети, самолети, и после плачат. Върви като пушка и после лекинко си заминава двигателя. По 50 мл керосин на 40 литра нафта, да, става, но цял литър избушва двигателя.
Публикувано: 04 окт 2007, 08:36
от cocoff
Мисля, че производството на горива е достатъчно печеливш бизнес за да поддържа цели институти, които се занимават с въпросите на добавките. Ако има нещо. което подобрява качеството на бензина и е по-евтино от самия бензин, те отдавна са го набутали вътре в най-голямото възможно количество, което не скапва машинките. От тук нататък всяка добавка е или вредна за ДВГ, или доста по-скъпа от самия бензин.
Публикувано: 04 окт 2007, 09:16
от venom4o
прочетете статията надолу и ще видите ,че самия автор каза ,че е изпробвал номера с ацетона ,но това е съсипало дюзите и горивната помпа на хондата муслед 2-3 резервоара..
Публикувано: 04 окт 2007, 11:48
от cocoff
С други думи авторът е открил колелото и топлата вода наведнъж...
Публикувано: 04 окт 2007, 13:14
от nikolovvd
Химията е доста опасна наука и не е за всеки!
Само за експеримент смесете ...... - продават се в аптеките и малко от утайката прецедете през салфетка.
Гледайте образувалото се петно да не е по-голямо от 5 стотинкова монета.
Оставете да изсъхне и след това драснете с нокът върху нея.
Ако сте живи и има с какво да пишете - пишете за резултата!
Публикувано: 04 окт 2007, 15:41
от HACKO
Ти друга работа нямаш ли си та даваш идеи

, утре по медиите ще гръмне: Във форума на Форд се подвизават терористи от Алкайда.

Публикувано: 04 окт 2007, 21:34
от cocoff
Бе, май видях оня ден Nikolovvd да говори с някакви араби...
Публикувано: 04 окт 2007, 22:51
от borko 30
Аз вече 10 зареждания по 10 литра слагам по 20мл ацетон да видя кво ще стане!Не знам дали ми се струва но мисля че харчи по-малко резачката

Публикувано: 05 окт 2007, 13:01
от fiestazetec
20мл ацетон не са нищо, по-добре на 10л бензин 200 мл метанол. Ще се усети разликата. Преди години във F1 караха само на метанол, но тъй като пламъкът му е безцветен и след няколко нещастни случая се отказаха, иначе в нашите коли 200мл метанол на 10 литра А95 са прилично добре, но не всеки път. Примерно на 5 зареждания 1 път.
Публикувано: 10 окт 2007, 22:24
от Трол
добре де, аз слушах в едно предаване за горивата как приместие влияят на "границата на кипене" т.е. повишават я, което е пагубно за сегменти и клапани...
някой нещо да знае по въпроса?
това го каза един "дядо" професор ли доцент ли, който бил отговарял именно за контрола на горивата.
иначе за вдигане на пауъра начини много

за икономии пак много...