Кои са факторите влияещи на разхода на гориво????

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 08 яну 2007, 15:51

mrdds написа:
Gate написа: Да речем мойта скоростна кутия не е препоръчително да се кара на 5 с по малко от 60 защото има предпоставки за пръсването и.....
би ли обяснил защо?
На мен ми е много странно защо при 1000об.ще се пръсне а при 8000 няма?? :shock:
Ами защото няма добро мазане...

:twisted:

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 08 яну 2007, 15:54

е как пък ше няма?
Почти половината от скоростната кутия е пълна с масло.Предполага се,че докато включиш на 5-та си минал през 1 2 3 4 и маслото сее развъртяло по осите,колелата и т.н

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 08 яну 2007, 16:08

Brock написа:
mrdds написа:
Gate написа: Да речем мойта скоростна кутия не е препоръчително да се кара на 5 с по малко от 60 защото има предпоставки за пръсването и.....
би ли обяснил защо?
На мен ми е много странно защо при 1000об.ще се пръсне а при 8000 няма?? :shock:
Ами защото няма добро мазане...

:twisted:
Може ли по-подробно обяснение по въпроса.
Мисля, че темата се получава много добра ( за новаци като мен поне де).
След още малко обяснения - ще е добре да се направи sticky. *00117*

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 08 яну 2007, 16:15

Ами при разликата в оборотите на двг.то и предавателният мост основното напрежение го обира съединителя ,а от там и скоростите!При пилене буксува съединителя,защото е голяма разликата в оборотите на двг.-то и моста и не може да се коменсира,но това е за кратък момент при здрав съединител,тук не е много сътресяващо за скоростите!При положение че се движиш с 50 на 5 при ускорението(с изправен съединител)понеже е плавно , се преодолява и тежеста на колата,а и предавателното число на 5 предавка е едва ли не директно,се получава голямо напрежение в скоростите!Значи не твърдя, че е така за всички автомобили но за мойте скоростни кутии го видях ,а и не само е мое мнение а и мнение на майстори!!А и пробвайте с някой натоварен камион или бус да го направите това с висока предавка,може и да успеете няколко пъти но накрая ще ви излезне солено!



ПП. Това си е мое мнение(лайк)бих се радвал някой с подходящо образование и познания да изкаже мнение,дали има нещо вярно в това! :wink:

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 08 яну 2007, 19:10

И за двигареля е по добре да работи на повече обороти ,маслената помпа дава по голямо налягане на маслото и компенсира големите трусове(детонации) получени при изгарянето на горивото.Знаем че лагерите в двг-то са плъзгащи и са зависими от маслениат клин получен от налягането на маслото м/у лагера и повърхноста с която лагерува.При ниски обороти на висока предавка се изгаря може би толкова гориво колкото и на по ниска с повече обороти ,но усилието в/у бутални болтове биелни и основни лагери е по голямо и има склонност към задиране.Това май е достатъчно.
Всяко двг е различно и от там начина му на експлоатация.

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

двигатели

Мнение от tata1971 » 08 яну 2007, 22:26

Колкото по-малки са номиналните обороти на един двигател толкова К.П.Д. му е по голямо.Та затова и корабните двигатели имат обороти 150-300 в мин.Но нашите автомобили са разчетени за други номинални /работни/ обороти.Според мои лични наблюдения икономичните обороти са от 2000 до 2500.Прекалено ниските обороти не осигоряват добро мазане/маслената помпа е щатна т.е. налягането което тя подава в маслената магистрала е право пропорционално на оборотите на двигателя/ а високите обороти не са икономични.
Е разбира се един изправно звено двигател-скоростна кутия-диференциал-ходова част ще има по-икономични разходи.
А много зависи и от устройството зад волана.
Последна промяна от tata1971 на 12 яну 2007, 08:45, променено общо 1 път.
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
technik
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от technik » 10 яну 2007, 07:24

Anton Tonchev написа:най-икономично се кара до 2200-2500no не по-малко от 1700!!!при колите с инжекция,компа спира подаването на гориво при пусната gas/спиране на скорост/над 1500 оборотаако сте имали възможност да карате автоматик/които са му наредскоростите/ще ви направи впечатление че при НОРМАЛНОускорение сменява на около 2000-2200 оборотаза, 5000куб.МБ дори и на 1800-2000,но там вече става въпрос за АВТОМОБИЛИ :)
*00143*
Е това вече ме разби :D В интерес на истината, че превключват автоматиците на около 1800-2000 оборота при нормално каране е вярно, но който е карал автоматик знае колко са не икономично. Защо ли?!? :) Превключването на тези обороти е конпромисно решение и не е най-икономичното. В заключение ще кажа - всеки знае че колкото по-малко настъпваш педала за гаста, толкова по-малко харчи колата. От много голямо значение е на какви обороти превключваме предавките и колко бързо става това.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 10 яну 2007, 10:08

mrdds написа:http://www.clubford.org/portal/content/view/82/95/
11 съвета как да пестим гориво....
Мисля че трябва да има и 12-ти съвет. Не е споменато нито в линка, нито в темата за редовна подмуна на въздушния филтър :!:

На мен ми направи 4л разлика. Преди смяната разхода беше стигнал до 15,2-15,5/100, след смяната само на този филтър 11,4/100.
Тези разходи които давам за за газ!

П.П. Май малко и се похвалих, покрай съвета :)

Потребителски аватар
technik
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от technik » 10 яну 2007, 16:18

Любо написа:
mrdds написа:http://www.clubford.org/portal/content/view/82/95/
11 съвета как да пестим гориво....
Мисля че трябва да има и 12-ти съвет. Не е споменато нито в линка, нито в темата за редовна подмуна на въздушния филтър :!:

На мен ми направи 4л разлика. Преди смяната разхода беше стигнал до 15,2-15,5/100, след смяната само на този филтър 11,4/100.
Тези разходи които давам за за газ!

П.П. Май малко и се похвалих, покрай съвета :)
Хаха колко тона пясак искара от тоя филтър? :)
По темата пак. Все си мисля, че при добро масло и достатъчно количество от него няма проблеми. А това че при ниски обороти може да се прецака скоростната кутия е апсурд. Двигателя при тези обороти няма толкова голяма мощност за да я строщи. Да, за извън градско е добре да се кара с 90км/ч, но за града (особено в центъра) се кара на възможно най-висока предавка на ниски обороти.

Anton Tonchev
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
Модел на автомобила: Нисан Примера
Status: Извън линия

Мнение от Anton Tonchev » 10 яну 2007, 20:52

не е препоръчитално защото:
1.Детонациите в цилиндъра са много големи ,при мноо ниски обороти на висока предавка/напр.1200-1300 на 5-та/
2.Ако се налага да ускоряваш трява да натискаш педала доста повечко време, а сегментите се чудят как да се здържат в канала на буталото
3. Карането на колегата с бързто ускорение до 4-та също не е препоръчително ,колата харчти когато я нитискаш да се ускорява
4.А за колегата със СЦОРПИОНА само не разбрах дали това е разхода на 50 км или скороста му е за ден?

ТОВА ПОСЛЕДНОТО В ГРАГА НА ШЕГАТА :)
=)): [-(: *00143*

Anton Tonchev
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
Модел на автомобила: Нисан Примера
Status: Извън линия

Мнение от Anton Tonchev » 10 яну 2007, 21:01

technik , ако може само да ми обясниш защо когато карам служебната кочинка/МБ 220 С 400ЦДИ в града ми harchi10,7-11,5 лт/100км дизел,а на колегата не му пада под 13/100./това са данни по борд компа/
има се впредвид че колегата се мисли за БЪРЗ И ЯРОСТЕН ::)

Anton Tonchev
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
Модел на автомобила: Нисан Примера
Status: Извън линия

Мнение от Anton Tonchev » 10 яну 2007, 21:10

за извънградското поне мойто мнение е следното;
колата се кара в тия обороти около въртящия момент/най-голямата сила на ДВГ + - 500оборота/разбирасе и ако ти стиска защо при някои коли с дълллллги предавки може скороста да е и над 120-130km/час

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 10 яну 2007, 21:46

Аз мисля, че темата за разхода е доста важна, но май доста започваме всички да се втеляваме.
Аз не карам със 90 извънградско, карам си 110 защото до Варна пътя е ОК. И съм доволен от разхода си. Ако карах с 90 всички щяха да ме изпреварват и да ми висят на опашката, което мен лично много повече ще ме натовари, вместо да си карам с тяхната скорост. Всички знаем, че такава е истината - особено на извънградско караме като тест-пилоти (нали сме фенове все пак:) ). Така че съвет от мен - да си караме колите, така че да изпитваме удоволствие от това - а не на всеки светофар да си мислим за няколкото грама бензин които си изгарят докато чакаме нали? :D
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Anton Tonchev
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
Модел на автомобила: Нисан Примера
Status: Извън линия

Мнение от Anton Tonchev » 11 яну 2007, 00:13

че да не си мислите мойта я гася на светофарите?:)
само за пробата я галех
колата е като жената :ТРЕА ДА СЕ РЪЧКА КАТО ЧУЖДА. НО И ТОГАВА СЪМ НА ОКОЛО 13/100 РАЗХОД

Потребителски аватар
technik
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от technik » 11 яну 2007, 10:20

Anton Tonchev написа:за извънградското поне мойто мнение е следното;
колата се кара в тия обороти около въртящия момент/най-голямата сила на ДВГ + - 500оборота/разбирасе и ако ти стиска защо при някои коли с дълллллги предавки може скороста да е и над 120-130km/час
Значи, попринцип по дебелите книжки хората са писали, че колата е най-икономична когато се кара при на 5-та (или 6-та ако има) предавка и обороти на двигателя малко преди оборотите при които има макс въртящ момент (при мен тези обороти по книжка са 2300). Като при повечео коли при тези обороти скороста е около 90км/ч. Над тази скорост колата започва да харчи повече и благодарение на още един фактор, въздушното съпротивление (но ако колата ви е спортна това не ви касае усобено много :) ) и един съвет от мен, винаги когато имате възможност пускайте колата да върви по инерция. :)

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

ДВА ПРИМЕРА

Мнение от naftova pechka » 05 юли 2007, 17:41

КАРАМ КРОТКО И ОБИЧАМ ДА ИЗКЛЮЧВАМ ОТ СКОРОСТ....ДВА ПРИМЕРА:
ДЕУ РЕЙСЪР НА 200 000 км. ХОДЕНЕ ДО МОРЕТО, НО НЕ ПО МАГИСТРАЛАТА, А ПО Т.Н ВТОРОКЛАСНИ ПЪТИЩА - 1500 КУБИКА ДАДЕ РАЗХОД 7.5 газ ПЕТА ВКЛЮЧВАМ КЪМ 85-90 И НЕ МИНАВАМ ПОВЕЧЕ ОТ 100

ВТОРИ ПРИМЕР ПЕЖО 404 ДИЗЕЛ 1971г. 1948 КУБИКА МИ ДАДЕ РАЗХОД 5.13 - СОФИЯ-ВРАЦА /ПРЕЗ БОТЕВГРАД/-КЛИСУРСКИ МАНАСТИР-ВРАЦА-СОФИЯ /ПРЕЗ ИСКЪРСКОТО ДЕФИЛЕ/

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ДВА ПРИМЕРА

Мнение от tropper » 12 юли 2007, 05:36

naftova pechka написа:КАРАМ КРОТКО И ОБИЧАМ ДА ИЗКЛЮЧВАМ ОТ СКОРОСТ....
Абе човек ще се убиеш с тая свободна, особено по завоите покрай Своге за едните няколко грама... :?

Аз пък честно казано мойто от половин година го карам и в града си правя експерименти - не мога да усетя особена разлика в разхода при каране на 2000 и на 3500 оборота. И напоследък си карам на 3000-3500.. За какво да го мъча двигателя на 1700, каквито предложения имаше?! И на тоя двигател му дават макс. въртящ момент на 5300 все пак. Не че ме кефи разхода градско да е 12/100... ама каквото и да правя все си е толкова :(

То верно че мойто е тежко Мондео с малък двигател, не е лек Ескорт с голям двигател....

Извънградско - независимо дали 90, дали 130 - движи се горе-долу около 8.5/100.

П.С. А не съм се опитвал да карам на 5-та с обороти близки до тези за въртящ момент щото при мен тва е над 170-180км/ч и по нашите "магистрали" завоите стават учудващо остри при тая скорост :wink:
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта