Кои са факторите влияещи на разхода на гориво????
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Може ли по-подробно обяснение по въпроса.Brock написа:Ами защото няма добро мазане...mrdds написа:би ли обяснил защо?Gate написа: Да речем мойта скоростна кутия не е препоръчително да се кара на 5 с по малко от 60 защото има предпоставки за пръсването и.....
На мен ми е много странно защо при 1000об.ще се пръсне а при 8000 няма??
Мисля, че темата се получава много добра ( за новаци като мен поне де).
След още малко обяснения - ще е добре да се направи sticky.

- Gate
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
- Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I; - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ами при разликата в оборотите на двг.то и предавателният мост основното напрежение го обира съединителя ,а от там и скоростите!При пилене буксува съединителя,защото е голяма разликата в оборотите на двг.-то и моста и не може да се коменсира,но това е за кратък момент при здрав съединител,тук не е много сътресяващо за скоростите!При положение че се движиш с 50 на 5 при ускорението(с изправен съединител)понеже е плавно , се преодолява и тежеста на колата,а и предавателното число на 5 предавка е едва ли не директно,се получава голямо напрежение в скоростите!Значи не твърдя, че е така за всички автомобили но за мойте скоростни кутии го видях ,а и не само е мое мнение а и мнение на майстори!!А и пробвайте с някой натоварен камион или бус да го направите това с висока предавка,може и да успеете няколко пъти но накрая ще ви излезне солено!
ПП. Това си е мое мнение(лайк)бих се радвал някой с подходящо образование и познания да изкаже мнение,дали има нещо вярно в това!
ПП. Това си е мое мнение(лайк)бих се радвал някой с подходящо образование и познания да изкаже мнение,дали има нещо вярно в това!

-
- потребител
- Мнения: 321
- Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
- Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
И за двигареля е по добре да работи на повече обороти ,маслената помпа дава по голямо налягане на маслото и компенсира големите трусове(детонации) получени при изгарянето на горивото.Знаем че лагерите в двг-то са плъзгащи и са зависими от маслениат клин получен от налягането на маслото м/у лагера и повърхноста с която лагерува.При ниски обороти на висока предавка се изгаря може би толкова гориво колкото и на по ниска с повече обороти ,но усилието в/у бутални болтове биелни и основни лагери е по голямо и има склонност към задиране.Това май е достатъчно.
Всяко двг е различно и от там начина му на експлоатация.
Всяко двг е различно и от там начина му на експлоатация.
- tata1971
- потребител
- Мнения: 243
- Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
двигатели
Колкото по-малки са номиналните обороти на един двигател толкова К.П.Д. му е по голямо.Та затова и корабните двигатели имат обороти 150-300 в мин.Но нашите автомобили са разчетени за други номинални /работни/ обороти.Според мои лични наблюдения икономичните обороти са от 2000 до 2500.Прекалено ниските обороти не осигоряват добро мазане/маслената помпа е щатна т.е. налягането което тя подава в маслената магистрала е право пропорционално на оборотите на двигателя/ а високите обороти не са икономични.
Е разбира се един изправно звено двигател-скоростна кутия-диференциал-ходова част ще има по-икономични разходи.
А много зависи и от устройството зад волана.
Е разбира се един изправно звено двигател-скоростна кутия-диференциал-ходова част ще има по-икономични разходи.
А много зависи и от устройството зад волана.
Последна промяна от tata1971 на 12 яну 2007, 08:45, променено общо 1 път.
Наесен с песен в К1.
- technik
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
- Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Е това вече ме разбиAnton Tonchev написа:най-икономично се кара до 2200-2500no не по-малко от 1700!!!при колите с инжекция,компа спира подаването на гориво при пусната gas/спиране на скорост/над 1500 оборотаако сте имали възможност да карате автоматик/които са му наредскоростите/ще ви направи впечатление че при НОРМАЛНОускорение сменява на около 2000-2200 оборотаза, 5000куб.МБ дори и на 1800-2000,но там вече става въпрос за АВТОМОБИЛИ


-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мисля че трябва да има и 12-ти съвет. Не е споменато нито в линка, нито в темата за редовна подмуна на въздушния филтърmrdds написа:http://www.clubford.org/portal/content/view/82/95/
11 съвета как да пестим гориво....

На мен ми направи 4л разлика. Преди смяната разхода беше стигнал до 15,2-15,5/100, след смяната само на този филтър 11,4/100.
Тези разходи които давам за за газ!
П.П. Май малко и се похвалих, покрай съвета

- technik
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
- Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Хаха колко тона пясак искара от тоя филтър?Любо написа:Мисля че трябва да има и 12-ти съвет. Не е споменато нито в линка, нито в темата за редовна подмуна на въздушния филтърmrdds написа:http://www.clubford.org/portal/content/view/82/95/
11 съвета как да пестим гориво....![]()
На мен ми направи 4л разлика. Преди смяната разхода беше стигнал до 15,2-15,5/100, след смяната само на този филтър 11,4/100.
Тези разходи които давам за за газ!
П.П. Май малко и се похвалих, покрай съвета

По темата пак. Все си мисля, че при добро масло и достатъчно количество от него няма проблеми. А това че при ниски обороти може да се прецака скоростната кутия е апсурд. Двигателя при тези обороти няма толкова голяма мощност за да я строщи. Да, за извън градско е добре да се кара с 90км/ч, но за града (особено в центъра) се кара на възможно най-висока предавка на ниски обороти.
-
- потребител
- Мнения: 65
- Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
- Модел на автомобила: Нисан Примера
- Status: Извън линия
не е препоръчитално защото:
1.Детонациите в цилиндъра са много големи ,при мноо ниски обороти на висока предавка/напр.1200-1300 на 5-та/
2.Ако се налага да ускоряваш трява да натискаш педала доста повечко време, а сегментите се чудят как да се здържат в канала на буталото
3. Карането на колегата с бързто ускорение до 4-та също не е препоръчително ,колата харчти когато я нитискаш да се ускорява
4.А за колегата със СЦОРПИОНА само не разбрах дали това е разхода на 50 км или скороста му е за ден?
ТОВА ПОСЛЕДНОТО В ГРАГА НА ШЕГАТА

1.Детонациите в цилиндъра са много големи ,при мноо ниски обороти на висока предавка/напр.1200-1300 на 5-та/
2.Ако се налага да ускоряваш трява да натискаш педала доста повечко време, а сегментите се чудят как да се здържат в канала на буталото
3. Карането на колегата с бързто ускорение до 4-та също не е препоръчително ,колата харчти когато я нитискаш да се ускорява
4.А за колегата със СЦОРПИОНА само не разбрах дали това е разхода на 50 км или скороста му е за ден?
ТОВА ПОСЛЕДНОТО В ГРАГА НА ШЕГАТА




-
- потребител
- Мнения: 65
- Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
- Модел на автомобила: Нисан Примера
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 65
- Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
- Модел на автомобила: Нисан Примера
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз мисля, че темата за разхода е доста важна, но май доста започваме всички да се втеляваме.
Аз не карам със 90 извънградско, карам си 110 защото до Варна пътя е ОК. И съм доволен от разхода си. Ако карах с 90 всички щяха да ме изпреварват и да ми висят на опашката, което мен лично много повече ще ме натовари, вместо да си карам с тяхната скорост. Всички знаем, че такава е истината - особено на извънградско караме като тест-пилоти (нали сме фенове все пак:) ). Така че съвет от мен - да си караме колите, така че да изпитваме удоволствие от това - а не на всеки светофар да си мислим за няколкото грама бензин които си изгарят докато чакаме нали?
Аз не карам със 90 извънградско, карам си 110 защото до Варна пътя е ОК. И съм доволен от разхода си. Ако карах с 90 всички щяха да ме изпреварват и да ми висят на опашката, което мен лично много повече ще ме натовари, вместо да си карам с тяхната скорост. Всички знаем, че такава е истината - особено на извънградско караме като тест-пилоти (нали сме фенове все пак:) ). Така че съвет от мен - да си караме колите, така че да изпитваме удоволствие от това - а не на всеки светофар да си мислим за няколкото грама бензин които си изгарят докато чакаме нали?

Не! Не съм пиян - аз така си карам!
-
- потребител
- Мнения: 65
- Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
- Модел на автомобила: Нисан Примера
- Status: Извън линия
- technik
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
- Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи, попринцип по дебелите книжки хората са писали, че колата е най-икономична когато се кара при на 5-та (или 6-та ако има) предавка и обороти на двигателя малко преди оборотите при които има макс въртящ момент (при мен тези обороти по книжка са 2300). Като при повечео коли при тези обороти скороста е около 90км/ч. Над тази скорост колата започва да харчи повече и благодарение на още един фактор, въздушното съпротивление (но ако колата ви е спортна това не ви касае усобено многоAnton Tonchev написа:за извънградското поне мойто мнение е следното;
колата се кара в тия обороти около въртящия момент/най-голямата сила на ДВГ + - 500оборота/разбирасе и ако ти стиска защо при някои коли с дълллллги предавки може скороста да е и над 120-130km/час


- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
ДВА ПРИМЕРА
КАРАМ КРОТКО И ОБИЧАМ ДА ИЗКЛЮЧВАМ ОТ СКОРОСТ....ДВА ПРИМЕРА:
ДЕУ РЕЙСЪР НА 200 000 км. ХОДЕНЕ ДО МОРЕТО, НО НЕ ПО МАГИСТРАЛАТА, А ПО Т.Н ВТОРОКЛАСНИ ПЪТИЩА - 1500 КУБИКА ДАДЕ РАЗХОД 7.5 газ ПЕТА ВКЛЮЧВАМ КЪМ 85-90 И НЕ МИНАВАМ ПОВЕЧЕ ОТ 100
ВТОРИ ПРИМЕР ПЕЖО 404 ДИЗЕЛ 1971г. 1948 КУБИКА МИ ДАДЕ РАЗХОД 5.13 - СОФИЯ-ВРАЦА /ПРЕЗ БОТЕВГРАД/-КЛИСУРСКИ МАНАСТИР-ВРАЦА-СОФИЯ /ПРЕЗ ИСКЪРСКОТО ДЕФИЛЕ/
ДЕУ РЕЙСЪР НА 200 000 км. ХОДЕНЕ ДО МОРЕТО, НО НЕ ПО МАГИСТРАЛАТА, А ПО Т.Н ВТОРОКЛАСНИ ПЪТИЩА - 1500 КУБИКА ДАДЕ РАЗХОД 7.5 газ ПЕТА ВКЛЮЧВАМ КЪМ 85-90 И НЕ МИНАВАМ ПОВЕЧЕ ОТ 100
ВТОРИ ПРИМЕР ПЕЖО 404 ДИЗЕЛ 1971г. 1948 КУБИКА МИ ДАДЕ РАЗХОД 5.13 - СОФИЯ-ВРАЦА /ПРЕЗ БОТЕВГРАД/-КЛИСУРСКИ МАНАСТИР-ВРАЦА-СОФИЯ /ПРЕЗ ИСКЪРСКОТО ДЕФИЛЕ/
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ДВА ПРИМЕРА
Абе човек ще се убиеш с тая свободна, особено по завоите покрай Своге за едните няколко грама...naftova pechka написа:КАРАМ КРОТКО И ОБИЧАМ ДА ИЗКЛЮЧВАМ ОТ СКОРОСТ....

Аз пък честно казано мойто от половин година го карам и в града си правя експерименти - не мога да усетя особена разлика в разхода при каране на 2000 и на 3500 оборота. И напоследък си карам на 3000-3500.. За какво да го мъча двигателя на 1700, каквито предложения имаше?! И на тоя двигател му дават макс. въртящ момент на 5300 все пак. Не че ме кефи разхода градско да е 12/100... ама каквото и да правя все си е толкова

То верно че мойто е тежко Мондео с малък двигател, не е лек Ескорт с голям двигател....
Извънградско - независимо дали 90, дали 130 - движи се горе-долу около 8.5/100.
П.С. А не съм се опитвал да карам на 5-та с обороти близки до тези за въртящ момент щото при мен тва е над 170-180км/ч и по нашите "магистрали" завоите стават учудващо остри при тая скорост

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта