Ford S-max Неработещ климатроник/повредена перка-решение
Публикувано: 21 юли 2014, 17:25
Ако ви се случи климатроника да духа за малко студено,след което започва да духа само топъл въздух,тава е в следствие ,че кагато компресорът се включи и почне да вдига налягане в системата трябва да се включи и перката за охлаждане на първа степен.Но при мене се оказа ,че перката "дала фира" и като не се включи защитата изключва веднага компресора.Това го разбрах от колегите от сбирките във Варна,за което съм им много благодарен
Ходих в два сервиза кадето не можаха да открият причината през компютъра докато не им казах ,че перката не се включва.Тогава и в двата ми потвърдиха ,че перката е за смяна.
Решенията са следните:
Първото е Мото Пфое,тъй като перката няма алтернативни производители и се предлага само от Форд за скромните 740 лв.
+ труд още 100лв.,ако имате карта 4+,може да се спазарите за 700лв. с трудъ.
Второто решение е да вземете втора употреба на собствен риск.Цена от 100 до 250лв.
Но ако познавате точните хора има трети по-сигурен и най-евтин вариант......да си я ремонтирате ,защото се оказа,че проблема не е много сложен.
Трябва да се сменят четките поради износване.
Все пак доверете се на компетентен автоелтехник да ви разглоби перката,както направих и Аз.
Стъпките са следните накратко:
Сваляте целия пластмасов дифузор с перката и модула за управление.След това сваляте перката от дифузора и трябва да я разкапсуловате внимателно.

Изважда се плочката с четките и ако имате възможност почиствате с компресор перката от вътре.
Сменяте четките с нови-7/8мм.

Това не са оригиналните четки понеже забравих да ги снема ,но изглеждат по същия начин.
След това сглобявате и капсуловате перката и я монтирате по обратният ред.Ремонта ще ви излезе максимум 50лв.
Сега перката и климатроника работят без грешка.

Ходих в два сервиза кадето не можаха да открият причината през компютъра докато не им казах ,че перката не се включва.Тогава и в двата ми потвърдиха ,че перката е за смяна.
Решенията са следните:
Първото е Мото Пфое,тъй като перката няма алтернативни производители и се предлага само от Форд за скромните 740 лв.


Второто решение е да вземете втора употреба на собствен риск.Цена от 100 до 250лв.
Но ако познавате точните хора има трети по-сигурен и най-евтин вариант......да си я ремонтирате ,защото се оказа,че проблема не е много сложен.
Трябва да се сменят четките поради износване.
Все пак доверете се на компетентен автоелтехник да ви разглоби перката,както направих и Аз.
Стъпките са следните накратко:
Сваляте целия пластмасов дифузор с перката и модула за управление.След това сваляте перката от дифузора и трябва да я разкапсуловате внимателно.

Изважда се плочката с четките и ако имате възможност почиствате с компресор перката от вътре.
Сменяте четките с нови-7/8мм.

Това не са оригиналните четки понеже забравих да ги снема ,но изглеждат по същия начин.
След това сглобявате и капсуловате перката и я монтирате по обратният ред.Ремонта ще ви излезе максимум 50лв.
Сега перката и климатроника работят без грешка.
