Страница 1 от 1

Реставрация на филтъра на пулсационната система на Мондео

Публикувано: 25 мар 2013, 10:11
от Nebhotep
По материали от: http://mondeoclub.ru

Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!!!


Замяна на импулсния въздушен филтър.
Импулсния въздушен филтър се монтира на бензинови двигатели от предната страна на двигателя редом с изпускателните колектори. Той принадлежи към импулсната система, при която в изпускателните газове в различните фази на натоварване на двигателя, дозирано се подава свеж въздух. В резултата на това получаваме по добро изгаряне на горивната смес, а филтърът трябва регулярно да се почиства при силна запрашеност на пътищата (каквито за съжаление са и в България).

Изображение

Не е необходим специален инструмент, за да почистим филтъра!
Нужно е само следното нещо:
- Масло за овлажняване на филтъра (оригинално аерозолно масло на Ford)

Нужни инструменти:
- Торкс х 25 за развиване на капака заедно с тръбите
- торкс х20 за разглобяване на самия филтър
- ключ- 13
- WD 40
- удължител за торкса минимум 25 см.
- плоска отвертка
- електрод или парче дебела тел.

Визуализация на системата:

Изображение

1 - Импулсен въздушен филтър/корпус на клапана

Изображение

2 - Тръбичка за постъпване на свеж въздух в изпускателния колектор
3 - Импулсен въздушен филтър/корпус на клапана (поглед отдолу)

Изображение

4 - Клапан за регулиране на въздуха
5 - Вакумен маркуч към регулировъчния клапан
6 - Датчик за положението на коляновия вал/ позиция на двигателя
7 - Всмукване на свеж въздух

Системата отвътре:
Изображение

8 - Ламбда сонда
9 - Звукоизолатор
10 - Филтър от пенопласт

Изображение

11 - Алуминиев капак
12 - Корпус на импулсния въздушен филтър


Ремонтни дейности:


Сваляме резонатора, на удължителя слагаме торкс 25, отхлабваме два винта, отвъртаме болта с ключ 13. Развиваме до край двата торкса 25 и отдолу изваждаме корпуса на филтъра, разединявайки вакумния шланг. След това разглобяваме корпуса с торкс 20, изваждаме филтъра и го измиваме с бензин и след това го изсушаваме.
Не правете грешката да използвате разтворител вместо бензин, гумената гарнитура реагира остро на разтворителя!!!
Промиваме клапана и двете биметални пластини.
След изсъхване на филтъра го напръскваме обилно с аерозолното масло!!!
Хубаво е при сглобяване на корпуса да уплътним добре с черен силикон.
Надяваме хубаво вакумната тръбичка, след това сгъваме електрода или дебелата тел във форма на кука и с нея придържаме корпуса на филтъра, докато навиваме болта с ключ 13. Навиваме с удължителя и другите болтчета и сме готови. Даже не ни беше нужен крик за изпълнение на цялата работа.

Даже и да сте лаик няма да ви отнеме повече от 2-3 часа.

А ето вариант и за тези, при които реставрацията не е помогнала:


Взимаме болтото М16 със стъпка на резбата 1.5 мм.. Измерваме дължината на оригиналните втулки на тръбите, които сме премахнали от изпускателните колектори и отрязваме болтовете по тези размери. За херметизация използваме медни шайби с подходящ размер:

Изображение

Получените болтове- тапи ги шлайфаме на конус в долната част, за да не наранят изпускателния колектор ако случайно са по- дълги. Смазваме с графитна смазка.

Изображение

Така изглежда в завършен вид:

Изображение

Възможно е да има проблем с оборотите на празен ход първоначално, затова ресетваме компютъра!!!


Плюс на тази преработка e, че е възможно да се замерва с газанализатор всеки цилиндър по отделно!

ПРЕВОД И РЕДАКЦИЯ МОЯ МИЛОСТ: NEBHOTEP!

Re: Реставрация на филтъра на пулсационната система на Мондео

Публикувано: 25 мар 2013, 20:28
от HACKO
Съветвам всички директно да преминат към втория вариант и да не се занимават с глупости, тази система е ненужна за България.

Re: Реставрация на филтъра на пулсационната система на Мондео

Публикувано: 25 мар 2013, 20:50
от Didibao
HACKO написа:Съветвам всички директно да преминат към втория вариант и да не се занимават с глупости, тази система е ненужна за България.
Още преди години минах на варианта за изхвърляне.

Sent from my 3310I.

Re: Реставрация на филтъра на пулсационната система на Мондео

Публикувано: 25 мар 2013, 23:31
от S_C
Тази система наистина е без значение за работата на мотора в наши условия.С нея и без нея е все тая.Идеята на тая екология се върти около това, че в определени режими на работа, в колектора попада неизгоряла смес. Тази система подава въздух,за да се довърши окислението.Има голямо значение ако се кара с катализатор.Управлява се с ел клапан и вакуум.Ако се откачи вакуума,така и така ще спре да работи.Не знам обаче ако се откачи самото клапанче от кабелите, дали няма да отчете грешка.