Страница 1 от 1

Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec

Публикувано: 12 мар 2013, 09:04
от Nebhotep
В един прекрасен момент започваме да чуваме най- различни плашещи звуци от обтяжната или паразитната ролка на пистовия ремък. Паразитната ролка се подменя и е сравнително евтина до 50 лв., но не така седи въпроса с обтяжната ролка. Самата ролка не се продава отделно, а в комплект с обтегача и това удоволствие придобива горчив привкус на цени от 200 лв. нагоре.
Ако все още не са настъпили непоправими вреди върху лагера може да се пробваме да го смажем с литиева грес, аз така успях да вдъхна нов живот на моя за около 30 000 км. Но ако вредите върху лагера са непоправими и не ни се дават 200 лв. не ни остава нищо друго, освен да се захванем с реставрация на самата ролка, което не е никак трудно.
Самата ролка е метална и са състои от две части, които за съжаление са нитовани фабрично, а за да достигнем до лагера трябва да разпробием нитовете. Лагерът се избива внимателно, за да не нарушим леглото му.

Това представлява ролката:
Изображение

Изображение


Купуваме си хубав лагер BCA, FAG, KOYO, NTN, SKF или TIMKEN за около 8-12 лева.
Обозначението на легера е: 6203 RS или 6203 2RS (с гумено уплътнение) 17mm x 40mm x 12mm
Не използвайте лагери 6203 ZZ или 6303 ZZ, те са легери са метални предпазители, но не са с уплътнения!!
Мръсотията бързо ще проникне вътре в лагера, а Вие ще се сдобиете набързо с шумна ролка.

Набавяме си три къси болтчета с гайки, които ще използваме за да съединим двете части на ролката. Болтчетата и гайките трябва да са с еднакви размери и тежина, за да не се разбалансира ролката!

Внимание: Болтчетата трябва да се достатъчно къси, за да не излизат извън външния ръб на ролката!

Сменяме лагера и съединяваме двете метални части на ролката.

Изображение

Фиксираме здраво с болтчетата и гайките и за да сме сигурни, че няма да се саморазвият при работата, капваме лепило за резби против развиване или правим фина заварка.

Когато приключим с фиксирането с фина шкурка за метал изчистваме абразивните налепи върху ролката, които са се натрупали от дългогодишната и работа.

Честито за по малко от 15 лева и малко личен принос имаме реставрирана обтяжна ролка за повече от 80 000 км.

Автор: Nebhotep!

Re: Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec

Публикувано: 12 мар 2013, 09:13
от essex
Колега защо тази ролка ми се струва че е същата като на опел астра 92 година :)

Re: Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec

Публикувано: 12 мар 2013, 09:38
от Nebhotep
Да снимките са от опел форума, защото нямах собствени под ръка, но ролките са едно към едно като размери, лично съм ги мерил!

Re: Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec

Публикувано: 12 мар 2013, 10:43
от radorecord
Има ролки които са "универсални".
Тази същата я има и във Фолксваген групата.
Имам две такива от Ауди А6. :D

Re: Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec

Публикувано: 12 мар 2013, 21:32
от S_C
2RS трябва да е този лагер...Иначе не го виждам колко ще изкара, като знам каква кочина е около тая ролка...

Re: Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec

Публикувано: 08 ное 2013, 17:38
от essex
Колеги и аз днес направих тази процедура с ролката :mrgreen: