Зимни неволи с отоплението
Публикувано: 04 дек 2012, 23:13
Такааа..
Вчера застудя доволно, наизлязохме с колите по задръстването и след около час ми направи впечатление нещо, дето миналата година го нямаше.

Като се абстрахираме от белия цвят - най-левия инструмент за температурата на двигателя досега и зиме, и лете, винаги ми е стоял точно както е на снимката - почти до средата. Никога не е минавал по-надясно. Зимата миналата година виждаше малко зор докато загрее, но от един момент нататък в колата си беше топло, стрелката си беше на средата и всичко си беше ОК.
Да, ама.
Снощи за около 2 часа и днес тествах на околовръстното още 40-45 минути стрелката варираше от 1/4 от цялата скала до малко под половината, но САМО ако не пусках парното/климатика (запотяване пусто). В момента, в който врътнех топлото дори на пръва степен стрелката пак падаше до 1/4 показание, т.е. наполовина на това, което трябва да е по принцип. Резултатът - духа топло в купето, но осезаемо не е толкова топло, колкото съм свикнал да бъде. Според нищожния ми опит и разговори с няколко колеги двете най-тиражирани версии са проблем с термостата или въздушен джоб някъде (така и не разбрах за къде говори един познат). Някакви идеи на какво да обърна внимание?
И още нещо, пак зимно - мистериозно и подгряването на предното стъкло не ми работи. Тук вече съм бесен, вчера размразявах като олигофрен 30 минути.. Не ми се иска да сменям цялото стъкло, ама нито едно от реотанчетата не видях да топи каквото и да е. Отново се обръщам към хора, имали подобен проблем - какво е вероятно да се прецака за да спре подгряването?
С поздрави и пожелания за по-топли дни..
Вчера застудя доволно, наизлязохме с колите по задръстването и след около час ми направи впечатление нещо, дето миналата година го нямаше.

Като се абстрахираме от белия цвят - най-левия инструмент за температурата на двигателя досега и зиме, и лете, винаги ми е стоял точно както е на снимката - почти до средата. Никога не е минавал по-надясно. Зимата миналата година виждаше малко зор докато загрее, но от един момент нататък в колата си беше топло, стрелката си беше на средата и всичко си беше ОК.
Да, ама.
Снощи за около 2 часа и днес тествах на околовръстното още 40-45 минути стрелката варираше от 1/4 от цялата скала до малко под половината, но САМО ако не пусках парното/климатика (запотяване пусто). В момента, в който врътнех топлото дори на пръва степен стрелката пак падаше до 1/4 показание, т.е. наполовина на това, което трябва да е по принцип. Резултатът - духа топло в купето, но осезаемо не е толкова топло, колкото съм свикнал да бъде. Според нищожния ми опит и разговори с няколко колеги двете най-тиражирани версии са проблем с термостата или въздушен джоб някъде (така и не разбрах за къде говори един познат). Някакви идеи на какво да обърна внимание?
И още нещо, пак зимно - мистериозно и подгряването на предното стъкло не ми работи. Тук вече съм бесен, вчера размразявах като олигофрен 30 минути.. Не ми се иска да сменям цялото стъкло, ама нито едно от реотанчетата не видях да топи каквото и да е. Отново се обръщам към хора, имали подобен проблем - какво е вероятно да се прецака за да спре подгряването?
С поздрави и пожелания за по-топли дни..