Страница 1 от 1

Перката за охлаждане включва рано

Публикувано: 23 фев 2011, 13:46
от autobg
Привет колеги,

Искам да се допитам до вашето мнение по един казус с ранното (според мен) включване на перката на радиатора.

Случаят е следния: При изкачване на Витоша, колата си загрява нормално, парно си има, всичко е "ток и жици". След това, при спускане, късно вечер, няма натоварване на двигателя, стрелката за температурата едва помръдва, парното си е топличко, но не горещо. До тук добре.

Следват 2 километра от околовръстното до вкъщи и в момента, в който паркирам колата пред гаража, докато отворя вратата - при работещ двигател, перката на радиатора се включва за около 30 секунди и върти сякаш колата е мега загряла. Поглеждам стрелката -- пак едва-едва е отлепила.

Къде може да е проблема? Термостат, датчик, или съм прекалено параноичен?

Поздрави

Алекс

Re: Перката за охлаждане включва рано

Публикувано: 23 фев 2011, 14:19
от kilikanzer
Спокойно и при моя е така,даже и след само 500м. шофиране.

Re: Перката за охлаждане включва рано

Публикувано: 23 фев 2011, 14:33
от Doin
Като начало си провери датчика за включване на перката, може да е дал фира. За уточнение - стрелката на температурата е свързана с друг датчик на самия двигател. Също така ако климатика е включен при мен втората перка работи независимо от температурата на двигателя. И последно - топлото от парното поне в началото не се дължи толкоз на загрелия двигател, отколкото би трябвало ( а и явно ги имаш) на подгревните свещи на антифриза преди радиатора на парното.