Странности с клиематика

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Странности с клиематика

Мнение от PlamenJ » 25 май 2006, 15:50

Имам странен проблем с климатика... ако някой има идея за какво става дума нека да даде акъл!!!

Климатика си работи, духа студено и т.н. Като го включа усещам как компресора и перката на радиатора започват да бръмчат и тогава, 10-тина секунди след включването се чува един звук като от удар на голям камък някъде отдолу по коша или по окачването. :shock:
Не мога да определя точно от къде идва тоя звук, но ми се струва че е от шофьорската страна.
Удара е само един и освен това не се проявява винаги. Ако спра и пусна пак климатика няма да се чуе отново. Трябва да е минало известно време без климатика да работи и тогава се проявява.
Фреон съм пълнил миналото лято....
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 29 май 2006, 09:39

бре!
пълна липса на мнения. май ми е много странен проблема.

ОК, като се наканя ще ида на сервиз да го погледнат и после ще пиша та да се знае :)
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 29 май 2006, 10:24

Колега не съм много запознат с проблема, но ще се опитам да те насоча.
Ако чукането е там където е изпарителя или минават тръбите, много е вероятно в момента, в който налягането на газа (а той тогава е втечнен) тръгне по тръбите към изпарителя те да мърдат и да чуваш този удар. Това не е нормално, тъй като тръбите трябва да са езолирани с специални маншони от пореста гума. Възможно е от тези удари или от нещо друто тази изолация да се е скъсала, и което е още по лошо там да се образува лед.
Така че проследи си тръбите от компресора до изпаритела. Нормално са две. Едната по-тънката прекарва втечнения фреон, а другата с по-голям диаметър връща газа обратно към компресора. И двете трябва да са изолирани по цялата дължина много добре еначе удря по джоба в жегите.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Странности с клиематика

Мнение от 1.8d » 30 май 2006, 06:48

PlamenJ написа:Имам странен проблем с климатика... ако някой има идея за какво става дума нека да даде акъл!!!

Климатика си работи, духа студено и т.н. Като го включа усещам как компресора и перката на радиатора започват да бръмчат и тогава, 10-тина секунди след включването се чува един звук като от удар на голям камък някъде отдолу по коша или по окачването. :shock:
Не мога да определя точно от къде идва тоя звук, но ми се струва че е от шофьорската страна.
Удара е само един и освен това не се проявява винаги. Ако спра и пусна пак климатика няма да се чуе отново. Трябва да е минало известно време без климатика да работи и тогава се проявява.
Фреон съм пълнил миналото лято....
А ти климатика как го включваш??Нали знаеш че климатика се включва само на ниски обороти,ако го включваш по време на движение когато си на скорост познай вътре в компресора какво зацепване става.Той се зацепва от мини-съединител и ако изведнъж му се подадат към 2000 и нагоре оборота,много вероятно е този удар да идва от там.


Преди 2-3 години като пуснаха в Ст.Загора Калос-сите за таксита и на шофьорите провеждаха специално инструктаж - как се пуска и се работи с климатика
Последна промяна от 1.8d на 31 май 2006, 11:06, променено общо 1 път.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 30 май 2006, 09:50

nikolovvd, мерси за съвета! ще огледам да видя дали няма нещо не по реда си по тръбите.

А по отношение на въпроса ти , 1.8d, за включването - проблема става при свободен ход на двигателя. Може и да съм включвал климатика при по-високи обороти някой път, но това удряне се появи при градско каране в задръстванията по светофарите.
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 10 юни 2006, 22:05

Един въпрос. Споменатия съединител зацепва оста на климатика към шаибата с ремъка - това добре.Когато компресора достигне определено налягане изключва и съединителя освобождава оста. Е я ми обяснете тогава при кола на магистралата и обороти около 3000 данеби някой да следи кога се вкл. и изкл. компресора та да пуска газта.
Съединителя е електромагнитен от "приплъзващ тип" и работи еднакво добре и при високи и при ниски обороти. Съгласен съм, че при ниски приплъзва, и съответно се износва по-малко, но при нормална експлоатация на колата в повечето случай работи ( вкл. и изкл. компресора ) при високи обороти. Климатика е ефективен при обороти над 2500 - 3000. За да е сигурен съединителя е с доста мощен ел. магнит ( консумира до 10А).

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 10 юни 2006, 22:11

Jinxy написа:Един въпрос. Споменатия съединител зацепва оста.................
ИзображениеЕй тука се съгласих напълно с тебе колега.Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта