Странности с клиематика
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Странности с клиематика
Имам странен проблем с климатика... ако някой има идея за какво става дума нека да даде акъл!!!
Климатика си работи, духа студено и т.н. Като го включа усещам как компресора и перката на радиатора започват да бръмчат и тогава, 10-тина секунди след включването се чува един звук като от удар на голям камък някъде отдолу по коша или по окачването.
Не мога да определя точно от къде идва тоя звук, но ми се струва че е от шофьорската страна.
Удара е само един и освен това не се проявява винаги. Ако спра и пусна пак климатика няма да се чуе отново. Трябва да е минало известно време без климатика да работи и тогава се проявява.
Фреон съм пълнил миналото лято....
Климатика си работи, духа студено и т.н. Като го включа усещам как компресора и перката на радиатора започват да бръмчат и тогава, 10-тина секунди след включването се чува един звук като от удар на голям камък някъде отдолу по коша или по окачването.

Не мога да определя точно от къде идва тоя звук, но ми се струва че е от шофьорската страна.
Удара е само един и освен това не се проявява винаги. Ако спра и пусна пак климатика няма да се чуе отново. Трябва да е минало известно време без климатика да работи и тогава се проявява.
Фреон съм пълнил миналото лято....
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Колега не съм много запознат с проблема, но ще се опитам да те насоча.
Ако чукането е там където е изпарителя или минават тръбите, много е вероятно в момента, в който налягането на газа (а той тогава е втечнен) тръгне по тръбите към изпарителя те да мърдат и да чуваш този удар. Това не е нормално, тъй като тръбите трябва да са езолирани с специални маншони от пореста гума. Възможно е от тези удари или от нещо друто тази изолация да се е скъсала, и което е още по лошо там да се образува лед.
Така че проследи си тръбите от компресора до изпаритела. Нормално са две. Едната по-тънката прекарва втечнения фреон, а другата с по-голям диаметър връща газа обратно към компресора. И двете трябва да са изолирани по цялата дължина много добре еначе удря по джоба в жегите.
Ако чукането е там където е изпарителя или минават тръбите, много е вероятно в момента, в който налягането на газа (а той тогава е втечнен) тръгне по тръбите към изпарителя те да мърдат и да чуваш този удар. Това не е нормално, тъй като тръбите трябва да са езолирани с специални маншони от пореста гума. Възможно е от тези удари или от нещо друто тази изолация да се е скъсала, и което е още по лошо там да се образува лед.
Така че проследи си тръбите от компресора до изпаритела. Нормално са две. Едната по-тънката прекарва втечнения фреон, а другата с по-голям диаметър връща газа обратно към компресора. И двете трябва да са изолирани по цялата дължина много добре еначе удря по джоба в жегите.
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Странности с клиематика
А ти климатика как го включваш??Нали знаеш че климатика се включва само на ниски обороти,ако го включваш по време на движение когато си на скорост познай вътре в компресора какво зацепване става.Той се зацепва от мини-съединител и ако изведнъж му се подадат към 2000 и нагоре оборота,много вероятно е този удар да идва от там.PlamenJ написа:Имам странен проблем с климатика... ако някой има идея за какво става дума нека да даде акъл!!!
Климатика си работи, духа студено и т.н. Като го включа усещам как компресора и перката на радиатора започват да бръмчат и тогава, 10-тина секунди след включването се чува един звук като от удар на голям камък някъде отдолу по коша или по окачването.![]()
Не мога да определя точно от къде идва тоя звук, но ми се струва че е от шофьорската страна.
Удара е само един и освен това не се проявява винаги. Ако спра и пусна пак климатика няма да се чуе отново. Трябва да е минало известно време без климатика да работи и тогава се проявява.
Фреон съм пълнил миналото лято....
Преди 2-3 години като пуснаха в Ст.Загора Калос-сите за таксита и на шофьорите провеждаха специално инструктаж - как се пуска и се работи с климатика
Последна промяна от 1.8d на 31 май 2006, 11:06, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
nikolovvd, мерси за съвета! ще огледам да видя дали няма нещо не по реда си по тръбите.
А по отношение на въпроса ти , 1.8d, за включването - проблема става при свободен ход на двигателя. Може и да съм включвал климатика при по-високи обороти някой път, но това удряне се появи при градско каране в задръстванията по светофарите.
А по отношение на въпроса ти , 1.8d, за включването - проблема става при свободен ход на двигателя. Може и да съм включвал климатика при по-високи обороти някой път, но това удряне се появи при градско каране в задръстванията по светофарите.
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Един въпрос. Споменатия съединител зацепва оста на климатика към шаибата с ремъка - това добре.Когато компресора достигне определено налягане изключва и съединителя освобождава оста. Е я ми обяснете тогава при кола на магистралата и обороти около 3000 данеби някой да следи кога се вкл. и изкл. компресора та да пуска газта.
Съединителя е електромагнитен от "приплъзващ тип" и работи еднакво добре и при високи и при ниски обороти. Съгласен съм, че при ниски приплъзва, и съответно се износва по-малко, но при нормална експлоатация на колата в повечето случай работи ( вкл. и изкл. компресора ) при високи обороти. Климатика е ефективен при обороти над 2500 - 3000. За да е сигурен съединителя е с доста мощен ел. магнит ( консумира до 10А).
Съединителя е електромагнитен от "приплъзващ тип" и работи еднакво добре и при високи и при ниски обороти. Съгласен съм, че при ниски приплъзва, и съответно се износва по-малко, но при нормална експлоатация на колата в повечето случай работи ( вкл. и изкл. компресора ) при високи обороти. Климатика е ефективен при обороти над 2500 - 3000. За да е сигурен съединителя е с доста мощен ел. магнит ( консумира до 10А).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта