Страница 1 от 1

Въпрос за климатик и температура - Мондео МК2

Публикувано: 16 авг 2010, 16:16
от Void
Здравейте, колеги!

Забелязах нещо странно. Онзи следобед в най-големите жеги пътувах по магистралата с доста натоварена кола и включен на 3 климатик. Температурата се вдигна до L-a от NORMAL, демек близо до проблем :-). Когато я пусна по инерция се връща в средата, дам ли газ (120-130 км/ч) пак качва на L. Това нормално ли е? При вас как е? Предполагам, че причината е в допълнително отделяната топлина, която загрява течността в радиатора, но ме смущава тази температура при толкова висока скорост, въпреки жегите. При 130 дори и да се пуснат вентилаторите май няма да има ефект...? В рехав градски трафик нямам проблеми, вентилаторите работят и си гравитирам между A и L. В сериозни задръствания нямам "опит". Филтърът на климатика е сменян, термостата е нов от МФ.

Колата е Мондео Комби МК2 1998 2.0

Благодаря за споделения опит!

Re: Въпрос за климатик и температура - Мондео МК2

Публикувано: 16 авг 2010, 21:55
от S_C
Абсолютно нормало е.Тоя асфалт да не е нула градуса...напечен е до поне 60-70.Радиатора ти обира въздуха ниско долу...т.е. най-горещия въздух.Аз в неделя мъчих магарето из Искърското дефиле.Същата работа-стрелката се закова на L и не пръдна от там на отиване.На връщане мърваше между средата на А и L.
Жега е.Нормално е да ти е висока температурата на мотора.

Re: Въпрос за климатик и температура - Мондео МК2

Публикувано: 29 авг 2010, 10:49
от didon80
Абсолютно, и при мен е така, докато пътувах за Бургас по магистралата температурата навън бе 37 градуса, вътре с пуснат климатроник приятно хладно. Но колкото по-висока скорост подържах, толкова по-висока бе и температурата на охлаждащата течност, все пак двигателя гори повече при подържане на по-висока скорост, респективно оборотите са ти повече, отделената топлина също, въздушното съпротивление.......а и асфалта и изгорелите газове на автомобилите преди теб нагорещяват обстановката допълнително! Нормално е, аз също съм сменил термостат в началото на годината, филтри, масло и всички консумативи, така че причината основно е в адските жеги това лято.....