Страница 1 от 1

Вентилаторите на радиатора на Фокус '01 дизел

Публикувано: 01 юли 2009, 18:43
от IvanNS
Здравейте колеги. Преди няколко дни закачихме стенд за проверка налягането на фреона на климатика в работещо състояние и се оказа, че при 1500 оборота климатика работи около 15-20 секунди и постепенно покачва налягането от 15 до около 20-22 атмосфери и съответно изключва, след което като се изравни налягането пак включва. Когато разгледахме по-подробно под капака аз установих, че работи само единия от вентилаторите на радиатора и с майстора стигнахме до извода, че с един вентилатор системета не се охлажда ефективно и за това изключва по-на често и съответно не охлажда по начина, по който охлажда когато колата се движи с по-голяма скорост.
Въпросът е дали е нормално да работи само единия вентилатор, а другия да се включва само в случай че колата загрее повече от нормалното или и двата трябва да работят? Ако е второто ще съм благодарен на някакви насоки къде да търся проблема.

Re: Вентилаторите на радиатора на Фокус '01 дизел

Публикувано: 01 юли 2009, 21:20
от Doin
При мен е същата ситуация - включа ли климатика веднага се включва единия вентилатор, независимо каква е температурата на двигателя! Слава Богу, досега колата не е загрявала до степен че да включи и втория вентилатор, та за него нямам впечатления. Но тук има доста дискусии в които пише че така и трябва да бъде, така че поне за себе си съм спокоен.

Re: Вентилаторите на радиатора на Фокус '01 дизел

Публикувано: 04 юли 2009, 15:02
от DTM
Моя е същия Фокус, само че е 2000г. Миналата година имах същия проблем, вдигаше голямо налягане чак компресора искаше мотора да угаси, започваше едно притрисане на мотора докато не изключи ел.магнитния съединител на компресора.
До тогава винаги само вентилатора с бързата скорост е работел, като той се включва точно както казваш, само при високо налягане на фреона или когато мотора започне да загрява много. Накрая беше спрял и той да работи, дори до тогава не знаех, че са 2 вентилатора и че единия не е работел до сега.
Свали пластмасовия капак на акумолатора, погледни отгоре от към акумолатора под въздуховода към вентилаторите. Ако не се вижда, пък то не се, свали тая част която е закрепена на предната греда и от която тръгва въздуховода към кутията с филтъра. Когато го махнеш, ще видиш над пластмасовата рамка на която са вентилаторите, точно под металната греда има една букса с 6 кабела е. Моята беше нагоряла вътре много. Два от кабелите нямаха контакт вече, точно двата + за двата вентилатора. Не можах да я разединя (егати и думата :wink: ) и я отрязах от двете страни.
Взех кабели с подходящо сечение, поялник, търпение и накрая се реши всичко. Вече винаги включва единия вентилатор с бавната скорост при пуснат климатик, другия се включва изключително рядко.
От тогава климатика работи, доста по-равномерно, преди като спра в задръстване или на едно място и имах чувството че климатика спира студеното, пък то си е било точно така.