Страница 1 от 1

Впечатления от климатроника на Мондео 2

Публикувано: 11 май 2009, 11:31
от by_cec
Здравейте колеги. От два месеца съм собственик на още едно Мондео-2.0,99г и искам да споделя впечатленията си от работата на климатроника а и да чуя
някое чуждо мнение. Та,времето започна да се стопля и "животното" започна да ме глези и ми пуска в жегата охлаждане.Според мен се справя добре,но забелязвам
следния ефект:когато температурата в купето достигне зададената започва едно придърпване от двигатела. Ефекта е като тънък проблем със запалителната система, но с изкл. на АСС нещата се оправят.Ще ми е интересно да чуя мненията на други колеги експлоатиращи същият автомобил и двигател за този ефект.Благодаря на отзовалите се предварително.

Re: Впечатления от климатроника на Мондео 2

Публикувано: 11 май 2009, 14:50
от kEFi
Предполаган, че проблема е свързан с недобра синхронизация, при което при достигане на температурата започва нейното поддържане с вкл/изк (обогатяване/обедняване на горивната смес във връзка с наличието/липсата на нов консуматор) и последващите проблеми. Предполагам, че с подмяна на датчик с по-широк толеранс нещата ще се оправят...

П.П.Само предполагам!

Re: Впечатления от климатроника на Мондео 2

Публикувано: 11 май 2009, 15:06
от by_cec
Нещото, което не знам е дали поддържането на температурата става чрез периодично вкл. и изкл. на копмпресора или по друг начин. В AUTO DATA срещнонах нещо за ШИМ покрай компресора но не знам за какво става дума.

Re: Впечатления от климатроника на Мондео 2

Публикувано: 12 май 2009, 19:07
от furcy
Мондео '93 не е ли с климатик, т.е. без нагласяне на желана температура.
Ако да...нормално е от време на време в движениде да се усети леко придърпване при включването му. Ако се усеща сериозно не е добре.

Re: Впечатления от климатроника на Мондео 2

Публикувано: 12 май 2009, 20:21
от synthez 3D
Поддържането на температурата става с пренасочване на въздушните потоци и скоростта на вентилатора в купето.Когато АС (т.е. компресора) е включен, при изпарителя се поддържа винаги температура около 2-3 градуса (за да не замръзне) чрез включване и изключване на компресора.Това става автоматично и не зависи от настроената температура в салона и от това дали колата е с обикновен климатик,или с климатроник.Най-вероятно усещаш включването и изключването на компресора,който е доста голям консуматор (около 5 к.с.) и това си е нормално,ако не е твърде осезаемо.Отначало не усещаш придърпване,защото компресора е включен постоянно до достигане на споменатата температура на изпарителя и чак след това преминава в режим на саморегулиране.

Re: Впечатления от климатроника на Мондео 2

Публикувано: 13 май 2009, 09:58
от by_cec
Благодаря Sintez, и аз така си мисля, но не предполагах, че тези 5-10 hp ще се усещат така на 130 конЬов мотор при това развъртян до 3-4000 оборота. Е все пак не става дума за Мерцедес или нещо от сорта.