Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от martin1977 » 16 апр 2013, 00:07

Колеги, времето се постопли и се налага вече използването на климатроника. Но ми направи впечатление, че на празен ход оборотите при работещ климатроник са непостоянни ... не гасне колата и не се тресе, но падат до към 500 за части от секундата и след това пак за части от секундата се вдигат до малко над 1000 ... и така постоянно. Също така при набиране понякога усещам леко моментно "присецване" на колата. Кажете ми тези неща нормални ли са, защото когато не работи климатроника, не се наблюдават тези "проблеми" ... и ако наистина е някакъв проблем, дайте идеи в какво може да се състои той?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от S_C » 16 апр 2013, 09:30

Газ, бензин ?
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от urgan » 16 апр 2013, 11:42

Изключвал ли си акумулатора скоро? Ако не си, провери фреона как е защото от намалял фреон също го прави това. Питам те за акумулатора, защото това мондео има странното нещо като си загуби настройките и да прави такива неща. След махане на акумулатор трябва да покараш с климатик известно време на дълго примерно и си влиза в норма. Това с тия обучения след махане на акумулатора е голяма тъпотия за мене. А присецванията са нормални, тогава включва и изключва компресора, но се усещат.
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от martin1977 » 16 апр 2013, 22:02

Да, колега, присецванията ги прави, но не са нещо сериозно .... просто моментно леко придърпване при набиране на скорост, и то не винаги ... а по принцип като работи климата компресора не е ли постоянно включен. А що се отнася до фреона, човека, от който взех колата каза, че скоро е пълнен, а и работи много добре поне според мен, ако е липса на фреон, би трябвало да не изстудява. Иначе я карам на газ, но поведението при климатроника е същото и на бензин, пробвах го, така че изключвам да е нещо, свързано с горивото. Скоро правих нещо по колата и бях свалил акумулатора, не знаех нищо за "обучение на компютъра" и в началото колата имаше странно поведение най-вече с оборотите, но бързо се оправи от само себе си. Не съм я карал много на климатик ... само оняден като беше по-топло, покарах около 30 минути. Не го разбирам този климатроник, винаги като го включа и ми изписва А/С и трябва ръчно да го изключвам от бутона и зимата дори без надпис А/С държеше зададената температура и бързо стопляше купето вътре, а сега като го слагам 18-19 градуса .... като навън е жега и вътре си е жега, но като натисна А/С и си става студено и се чуват перките ... що за чудо е тоз климатроник?

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от by_cec » 16 апр 2013, 22:33

Що за чудене е това ! При условие, че не е разрешена работата на климатика(А/С off) няма как да стане охлаждане. Другият вариант е А/С то да е постоянно включено, тогава компа си решава според датчиците си какво да прави: охлаждане или отопление.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от urgan » 17 апр 2013, 10:40

Скоро правих нещо по колата и бях свалил акумулатора
Тук ти е отговора и затова те питах. Излез някъде на по дълго каране пусни климатика 5-6 км и няма да го има това лашкане на оборотите като пуснеш на свободна да кажем. Всеки път когато изключваш акумулатора трябва да обучиш колата, защото си губи настройките, има си начин има и писано за това във форума. Като я обучиш правилно ще работи правилно, после като включиш климатика се държи все едно не е обучена, някак като го пуснеш колата открива нов хардуер и се държи странно :D Пълна малоумщина е това ама така са го направили. Иначе да, като го пускаш от врътката автоматично тръгва климатика и трябва да го спираш всеки път. Щее й свикнеш не е толкова трудно :D
тогава компа си решава според датчиците си какво да прави: охлаждане или отопление.
Това го правят истинските климатроници като при ЕС Клас, тия наште са обикновени климатици с автоматично управление и когато АЦ е включено охлажда и не топли.
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от ЯЛТА » 17 апр 2013, 11:30

След като се свърже акумулатора оставяш двигателя да работи на празен ход за 3 минути, след което трябва да работи 2 минути на 1200 оборота, след това е нужно да се подкара колата в продължение на 8 км.,- в различен режим на движение, за да се възстановят напълно правилните настройки.
Това е по книга.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от by_cec » 17 апр 2013, 14:30

[quote написа:Това го правят истинските климатроници като при ЕС Клас, тия наште са обикновени климатици с автоматично управление и когато АЦ е включено охлажда и не топли.
Тука бъркаш. Дори и на Мондеото, в зависимост от зададената температура и информацията от сън сензора, духалката може да пусне и топло и студено. Случвало ми се е при зададени 21 гр. и облачно време, вкл А/С да духа топло и при намаляне с 1 гр. да обръща на студено. Всъщност същата е ситуацията и при битовите климатици, когато се оставят на автоматичен режим.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от urgan » 17 апр 2013, 15:18

То може да духа топло но това не значи че работи в режим отопление, защото такъв няма. А тоя сензор до предния джам е да пусне повече студено ако пече пряко в купето, образно казано. Но топло и студено едновремено няма как да пусне, просто хладния въздух който ти наричаш топъл не е толкова хладен при достигната температура която си задал. А домашните климатици са различни от автоклиматиците, там има режим на охлаждане и режим на отопление. Това в колите ни е чисто и просто един хладилник. Истинските климатроници са като домашните могат да правят всичко :D
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от martin1977 » 17 апр 2013, 18:31

Явно трябва да я "обуча" аз тази кола. Ще я науча аз нея!

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от by_cec » 18 апр 2013, 00:14

urgan написа:То може да духа топло но това не значи че работи в режим отопление, защото такъв няма.
Че кой го е писал или казал това ? Мисълта ми беше, че и при включен А/С може да духа топло, в зависимост от зададената температура. Какво ще излиза от въздуховодите, зависи от къде ще мине въздухът: през радиаторчето на охладителната система или през кондензатора на климатичната. А това, че някой повишава разхода с цел конфорт е друга тема.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от martin1977 » 18 апр 2013, 00:22

Колеги, значи ли това, че зимата когато е много студено и аз влезна в колата и задам 28 градуса и пусна А/С-то ... то няма да започне да духа топло докато не загрее самият двигател ..... и ако е така, то това защо се нарича климатроник - само заради опцията, че има градуси ли?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от paci » 18 апр 2013, 00:45

Климатроник е климатик с ел. контрол и управление на температурата. Чрез клавиши (бутони) или потенциометри се задава температурата, която желаете ( примерно 20 C ) и той я поддържа, отваряйки и затваряйки посредством серводвигатели клапите за студен и топъл въздух. Променят се и оборотите на вентилатора. При климатроника следенето на зададената температура се извършва с обратна връзка от термодатчик в купето. Двузоновите климатроници поддържат различни температури в двете части на купето – лява и дясна или предна и задна.Има и четири зонови, които са за създадени за още по-голямо удобство на пътуващите в автомобила.
Докъто не загрее двигателя няма от къде да вземе топло.
Когато изключиш A/C ти изключваш компресора на климатика и няма как да се получи студеното.
Климатроник климатроник, но ти е оставена опция да можеш да избираш дали ще работи компресора или ще си вее въздух без обработка на температурата

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от by_cec » 18 апр 2013, 00:50

Ако мислиш,че за 2-3к лева си купил "S", класа се лъжеш. Аз толкова дадох преди 4 години. На въпроса: при зададени 28гр. и студено време, топлото ще тръгне при около 30гр. на двг.и най вероятно няма да спре никога!

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от urgan » 18 апр 2013, 08:34

тогава компа си решава според датчиците си какво да прави: охлаждане или отопление.
Ти го написа това. Мисълта ми е че само щото има някви градусчета там да нагласяш не го прави климатроник. Прочети има много хубави теми в нета по тая тема. Да доста е удобно да не се занимаваш да връткаш постоянно, но истинския климатроник вече сам решава къде в коя зона на колата да топли и да изстудява. Като тия двата процеса идват от климатичната система а не от парното на колата например. Да като го пуснеш на 28 * при студено време почти няма да пуска хладен въздух защото му е зададена висока температура и ще смесва повече топъл, това е безспорно. Но темата беше за друго, доста се отклонихме.
Изображение

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от by_cec » 18 апр 2013, 10:26

urgan написа:Ти го написа това.
Да, аз го написах това, но никъде не съм писал че отоплението става от "климатичната система", риверсирайки режимът и на работа. Вече ще му казвам на моето: климатик с градусчета....

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от urgan » 18 апр 2013, 11:11

Какво се обиждаш пък сега, тоя спор по начало е безмислен. Прости ти казах че тая система не е толкова съваршенна колкото я представяш. Достига си градусите и намаля студения въздух нищо повече.
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Непостоянни обороти при работещ климатроник Mondeo MK2

Мнение от martin1977 » 18 апр 2013, 11:42

В общи линии разбирам, че нямам климатроник, а климатик, който във функцията си на такъв може само да охлажда, но не и да топли, а отоплението идва от парно, както е при Москвич и Жигула примерно. С тази разлика, че тук е електронно с градуси, а не както познатата ни от други коли врътка с червено и синьо. Което пак е някакво улеснение, защото не връткаш постоянно червено-синьо и 1-2-3 степен. Като беше студено, си го слагах на авто, на 23-24 градуса без А/С и не го пипах повече и то си поддържаше постоянни градуси. За мен това си е супер удобство.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта