Въпроси за климатик на Мондео МК1

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 01 юни 2012, 10:18

Стартирам проект за монтаж на тази благинка, за момента съм си набавил компресора, релетата с куплонзите, конзолата за управление с бутоните за пускане на климатика и рециркулацията, + единия датчик за налягане след компресора. Възникнаха ми малко въпроси тъй като взех нещата от нарязана кола и повечето неща бяха унищожение от оксижена не можах да разбера как се управлява клапата топло студено, в момента при мен е с жила, на таблото с климатика копчето не е с жила, и не знам какво е управлявала клапата това ми е единия въпрос.

Другия въпрос е за рециркулацията, как става по схеми гледах, че има някакъв мотор ли е какво е не разбрах за нея къде седи?
Кутията за парното трябва ли да я сменявам или са еднакви, главно въпросите ми са към колегите които за правили такава манипулация, гледам, че има такива, всякакви идеи и предложения са ми добре дошли.
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Nebhotep » 01 юни 2012, 11:31

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20&t=45624" onclick="window.open(this.href);return false;
Ново мнениеот tropper на Пон 04 Апр, 2011 8:44
Много голям зор е колега. Ако не си много запален, се отказвай докато е време :) Не си струва.

Аз съм го почнал на Мондео МК1 и ще го довърша, но проблеми доста.
1) трудно можеш да намерши "здрав" комплект от една кола. Все някой маркуч ще е срязан или някоя сглобка ще е запекла и няма да може да се откачи.
2) Дехидратор се купува нов (между 100 и 200лв); даже за регулярна поддръжка казват че се сменя през две-три години
3) Има разлика в компресора, тръбите, радиатора при дизел и бензин
4) Задължително се сменят О-пръстените на всички сглобки
5) Дори и да имаш всички части в добро състояние, монтажът не е никак лесен. При Мондео се разглобява много, ама наистина много. За Ескорт незнам, ама едва ли ще е кой-знае-колко по-лесно.

За да стане нещо въобще, трябва да се занимаваш сам. Това означава достатъчно свободно време, достатъчно бюджет за закупуване на частите, за заварки, за дехидратор и т.н., много четене и мислене.
Майстор, който има предпоставки да ти го направи качествено, няма да се навие да ти го монтира, защото накрая трябва да ти иска такива пари, дето не мож му плати. Или поне няма смисъл. Съгласяват се такива, дето си личи че не разбират достатъчно и не е ясно какъв ще е резултата - дали няма да е залепено с тел и тиксо и да протече след седмица, а "майстора" да ти каже - "части втора употреба - няма гаранция".

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от men1977 » 01 юни 2012, 14:56

Здр. колега и евала .че се захващаш с доста трудоемка и сложна задача _friends_ .Сега аз не съм разглобявал да видя кое къде е слава богу климата за сега работи без грешка,но мога да изкажа и аз някое мнение и дано съм от полза.Значи първо за частите набави си всичко,та да си готов,та да не стигнеш до някъде и после,заради някоя част да си стопираш проекта и гледай компресора и всичката ел инсталация да е от бензиново мондео,защото ако е от дизел нестава различни са,но предполагам това го знаеш :wink: .Относно клапата за рециркулация се намира някъде зад жабката и управлението не е със жила а клапите са със вакум,предполагам като си взел конзолата маркучлетата за врътките да си ги взел също или то и със шлаухи става стига да се види размера.За кутията на парното би трябвало да е същата,но не съм сигурен, понеже тези с климатик имат и допълнително радиаторче в купето,но предполагам,че са предвидили място конструкторите и най вероятно са еднакви.Това е от мен ако има нещо питай стига да мога да помогна,а иначе колегата Тропер най-добре ще знае тънкостите понеже е минал по твоя път.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 01 юни 2012, 15:18

Да компресора ми е точно от бензинов мотор като моя същия вчера го свалих заедно с болтове букси, всичко си има, само тръбите бяха унищожени, ще се търсят други, иначе за клапите знам, че са на вакум ремонтирал съм ги преди време когато сменявах радиаторчето на парното, иначе за момента събирам все още части.

Още един въпрос врътката дето се пуска климатика за включване натиска ли се дърпа ли се как е, че тази нещо много леко се натиска, да съм сигурен, че е здрава, чакам някой колега да каже как става управлението топло студено през потенциметъра, изобщо всякакви схеми са ми добре дошли, аз имам малко от хайнес и аутодата в момента.
Изображение

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 11 юни 2012, 20:44

Схемите ги разпечатах и разгледах подробно и ми се изясниха, само остана някой да каже кутиите на парното еднакви ли са за климат и без климатик, за да знам какво да търся.
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Nebhotep » 11 юни 2012, 22:06

Колега, по твоя въпрос се консултирах с момчето в Моторкрафт магазина. Според него би следвало да има разлика между кутиите с и без климатик, но не е абсолютно сигурен! Успех!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 11 юни 2012, 22:23

Nebhotep написа:Колега, по твоя въпрос се консултирах с момчето в Моторкрафт магазина. Според него би следвало да има разлика между кутиите с и без климатик, но не е абсолютно сигурен! Успех!
Мерси за инфото колега, значи ще вземам радиатор с кутията за да няма изненади. Писах на колегата дето е слагал клима на неговото мондео но още не ми е отговорил на въпроса, гледах схемата в аутодата също и в ford tis, доколкото разбрах според аутодата 2-те перки работят едновременно на максимални обороти или аз грешно разбрах но резистора за оборотите е вързан преди захранването от черното реле което пуска перките за климата.
Изображение

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от men1977 » 12 юни 2012, 08:43

Здр.,да не си гледал схеми за мк2,защото мк1 са само с 1 перка на радиатора,която се включва при пускането на климатика,или тези с 2,5л мотор не съм гледал те как са,възможно е те да са с 2 перки като мк2 след 96г.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 12 юни 2012, 09:26

men1977 написа:Здр.,да не си гледал схеми за мк2,защото мк1 са само с 1 перка на радиатора,която се включва при пускането на климатика,или тези с 2,5л мотор не съм гледал те как са,възможно е те да са с 2 перки като мк2 след 96г.
Хубав въпрос, в аутодата ги дават 2, в тиса е една, но ако е една е по добре за мен, инвестицията пада надолу.
Изображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от urgan » 12 юни 2012, 14:09

men1977 написа:Здр.,да не си гледал схеми за мк2,защото мк1 са само с 1 перка на радиатора,която се включва при пускането на климатика,или тези с 2,5л мотор не съм гледал те как са,възможно е те да са с 2 перки като мк2 след 96г.
Не си прав моята е с един вентилатор, а е мк2, явно не зависи от това дали е мк1 или мк2. Като се пусне климатика тръгва на 1ва скорост.
Изображение

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от men1977 » 12 юни 2012, 16:09

Абе прав съм,до толкова,че колегата му трябва само една перка за неговия модел :wink: ,а иначе,да не зависи дали е мондео мк1 или 2 за вида на перките,сега погледнах и тези с 2 перки ги дават за дизел и автоматик

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 12 юни 2012, 19:28

Така според уатодата, черното реле което пуска перката при включен климатик е вързано след резистора което означава, че перката е на бързата степен, сега погледнах на колата при мен на перката отиват само 2 кабела, при вас така ли е?
Изображение

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 19 юни 2012, 20:42

Вече почти целия комплект части е наличен, тези дни ще започна монтажа, интересува ме още нещо, преди компресора има един диод, който е свързан паралелно на компресора, този диод някой знае ли дали се намира в електромагнита на компресора или е отделно на инсталацията и трябва да си го набавя?

След като помислих малко по схемата се сетих за какво е диода сложен, целта му е да затвори кръга за да не протича едн през останала инсталация на климатика, направих малка справка в нета открих такава част за някакъв опел, затова съдя, че диода е външен, ако не намеря оригинален, някой да има идея колко ампера да ползвам?
Изображение

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 22 юни 2012, 02:12

Някой може ли да изрови схема на вакумите за управление на клапите, интересува ме конкретно вакума за клапана за рециркулация как върви, ще съм много благодарен.
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Nebhotep » 22 юни 2012, 09:47

Само това успях да изровя от Микрокат, дано да ти е от полза. Ако те интересува някоя друга част от картинката ми пиши да ти кажа наименованието. Поздрави!

Изображение

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 22 юни 2012, 15:36

Мерси ще видя дали ще ме ориентира за схемата, тези дни ще свалям таблото.
Изображение

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 24 юни 2012, 22:14

Наредих всичко днес вътре, свалях таблото и дойде първия проблем, няма топло от парното, при беше с жила, сега вече е с потенциометър и ел. моторче, моторни върти но явно клапата не се отваря, съумява ме подредбата на кабелите, ако някой с мк 1 може да каже подредбата на кабелите при него ще бъде много добре.
Изображение

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 27 юни 2012, 18:04

Отговорих си на повечето въпроси сам, значи кутията за климатик и без климатик наистина има разлика и тя е в клапата за топлото от мотора, насочването на въздуха става по различен начин, ще кача снимки по натам като е готово всичко, за жалост това с клапата го разбрах по трудния начин и сега трябва пак да свалям таблото, като я извадя кутията ще кача снимки, управляващите вериги от 10 и 54 пин на ЕКУ-то ги има при мен и отиват до буксите зад филтъра, перката е една и е вързана на максимална скорост, тя се пуска след като климати заработи, когато имам време ще пусна подробна тема как се монтира и какво го управлява, в момента е готово почти всичко за пълнене на системата, но първо ще сменя кутията и да се надяваме, че няма да изпуска и ще тръгне системата, вътрешната рециркулация вече работи без проблем управлението на клапите също. :) Подменил съм всички О пръстени с нови по връзките, разговарях с хора дето се занимават с климатици и ме убедиха, че черните О пръстени вършат същата работа като зелените които са оригинално, дори и те работят с такива, единственото изискване е да са маслоустоичиви.

Благодаря на всички колеги за съдействието с частите отново. :)
Изображение

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Въпроси за климатик на Мондео МК1

Мнение от Didibao » 29 юни 2012, 18:56

Работата по климатика е привършена, има ново развитие по проекта, значи кутиите за климатик и без се оказаха еднакви след като свалих моята вчера, явно съм се заблудил, проблема, че нямаше топло от мотора го отстраних и той беше, че буксата на моторчето за топло студено която ползвах беше от мондео 2 с климатроник, прередих кабелите и всичко заработи нормално, само язък че свалях свалях всичко наново, а проблема бил в буксата, обаче голям зор видях вчера да намеря човек с мондео мк1 просто нямам такива познати. :)

Днес тествах ел. част на системата и за мое учудване тя работи, замостих датчика на ниското налягане който е на дехидратора и натиснах копчето вътре и о чудо колата дигна веднага оборотите на 1100, тръгна перката за охлаждане и шаибата на компресора зацепи, само още не съм сложил ремъка, че днес нямах време, другата седмица ще пълня системата и дано всичко е точно и не изпуска. :)

Ето малко снимки на буксата на МК2 с климатроник!
Изображение

A ето така изглежда буксата на МК1 с климатик!

Изображение

Изображение

Изображение

Това е прословутото моторче което ми създаде проблемите.

Изображение

Това е клапана за вътрешна рециркулация.

Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 9 госта