Хладилна чанта

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Хладилна чанта

Мнение от sangals » 28 май 2010, 20:53

Приятели,имам въпрос към разбиращите:
Искам да си направя в багажника куплунг за хладилна чанта -12 волта 4,5 ампера 54 вата CAMPINGAZ е чантата,германска!
Откъде да взема ток,без да запаля колата?!Ясно е,че от акумулатора е най-добре,но питам за багажника??

колата е Мондео 98 г. МК 2 турбодизел

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хладилна чанта

Мнение от S_C » 28 май 2010, 21:17

Там единственото нещо постоянно под напрежение ти е осветлението...ама 4.5 ампера през осветлението не е добра идея,мен ако питаш.Тия чанти са с елемент на Пелтие...ламя от към консумация на ток,с не особено добра ефективност.Поддържат температурна разлика от около 20 градуса спрямо външната температура.Имал съм такава чанта...хич никаква далавера няма в нея.Включваше се към запалката.
Помисли за добра чанта от другия тип-при която вътре има лед и не консумира ток.На мен поне ми вършеше по-добра работа.Електрическата изнемогва в много горещо време.Като стане 40 градуса навън,вътре са 20...Докато тая с леда...си държеше леда по 13-14 часа оставена на слънцето.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Хладилна чанта

Мнение от HACKO » 28 май 2010, 23:46

Имам и от двата вида и двете имат предимства и недостатъци с тази подробност, че електрическата може да се използва и като обикновенна.
И на двете коли съм "хванал" +12 от захранването на задната чистачка и не съм се запалил. Въпреки това е добре да се пусне проводник 4-6 квадрата от оригиналната запалка или директно от акумулатора, колкото е по-голямо сечението толкова по-малък е пада на напрежението и оттам загубите по проводника са по-малки.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Хладилна чанта

Мнение от pelteka » 09 юни 2010, 21:32

По принцип си прав ама чак 4-6 квадрата за 50 Вата.2,5 са напълно достатъчни.Моята е с оригинален кабел 4 метра дълъг и е с 1,5 квадрата и не е китаѝска.

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Хладилна чанта

Мнение от by_cec » 09 юни 2010, 23:13

По принцип и двамата(последните) сте прави защото мощността на Пелтието много зависи от напрежението, което пък зависи от режима на експлоатация на автомобила. Колкото до варианта с охладители аз ползвам като такива замразени 0,5 л "гумени" бутилки бира. За финал ще кажа, че термоизолацията на фабричните чанти е доста лоша . Поради тази причина аз ползвам стиропорени кутии за транспортиране на медикаменти (интерферон и др.) , има ги във складовете на големите фармацефтични компании , при това са амбалаж . Дано да съм бил полезен.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта