Перката за охлаждане въпрос

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Перката за охлаждане въпрос

Мнение от Itskin » 18 окт 2009, 10:33

Здравейте колеги,

имам следния въпрос: всеки път когато е включен климатика, перката за охлаждане работи постоянно, няма значение колко е загрял двигателя, ако остана само на парно спира но щом включа климатика отново се вкючва. Та мисълта ми е, колко е нормално това ако изобщо е нормално.

Мерси предварително

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Перката за охлаждане въпрос

Мнение от samsung_bg » 18 окт 2009, 11:14

Така трябва да бъде, когато се включи климатика перката работи постоянно.
Изображение

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перката за охлаждане въпрос

Мнение от Itskin » 18 окт 2009, 11:45

Мерси колега,

даже и на студен двигател? Не мога да разбера логиката.

Поздрави

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Перката за охлаждане въпрос

Мнение от samsung_bg » 18 окт 2009, 11:55

Itskin написа:Мерси колега,

даже и на студен двигател? Не мога да разбера логиката.

Поздрави
Ами климатик е. Перката трябва да работи, за да отвежда жегата, отдавана от кондензатора.
Изображение
Последна промяна от samsung_bg на 18 окт 2009, 12:08, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перката за охлаждане въпрос

Мнение от Itskin » 18 окт 2009, 12:06

Здрасти колега

за климатроник става въпрос, който е настоен да духа топло вътре. Грешно съм се изказал

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Перката за охлаждане въпрос

Мнение от samsung_bg » 18 окт 2009, 12:23

Климатроника си е климатик. Принципа на охладителна/отоплителна система си е същия. Климатика работи само на охлаждане, а при климартоника се обръщат режимите на работа.
При обикновения климатик не случайно е направено така, че като спреш вентилатора в купето климатика да спира... някой трябва да отвежда студа от изпарителя.

При климатика отвън е кондензатор, а вътре в купето изпарител. При климатроника, когато го пуснеш да се топлиш кондензатор/изпарител си сменят функциите.
Нуждата от включването на перката не е точно казано да охлади кондензатора(както е в частност при обикновения климатик).
Нейната роля е да се мъчи да изравни температурата на "питата" с околната температура.
Дано да си ме разбрал какво искам да кажа :)
Изображение

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перката за охлаждане въпрос

Мнение от Itskin » 18 окт 2009, 13:00

Мерси колега :)
Разбрах и важното е, че всичко е ок.

Мерси

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Перката за охлаждане въпрос

Мнение от synthez 3D » 18 окт 2009, 17:42

Всичко е вярно,само дето и при климатроника на колите,климатика си е само климатик.Няма обръщане на топло/студено,а си работи само за студено.Топлото идва от парното,като на всяка друга кола,а регулирането на температурата се прави от процесора на климатроника,който решава от къде да пусне въздух и в какво количество.Когато външната температура е по-ниска от 4 градуса компресора се изключва и не работи,независимо дали е климатик,или климатроник.Напълно нормално е, когато компресора работи (АС on),вентилатора на радиаторите също да работи,така че не се притеснявай, всичко си е наред.
Изображение

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перката за охлаждане въпрос

Мнение от Itskin » 18 окт 2009, 17:57

Мерси много колеги!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта