Перката за охлаждане въпрос
- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Перката за охлаждане въпрос
Здравейте колеги,
имам следния въпрос: всеки път когато е включен климатика, перката за охлаждане работи постоянно, няма значение колко е загрял двигателя, ако остана само на парно спира но щом включа климатика отново се вкючва. Та мисълта ми е, колко е нормално това ако изобщо е нормално.
Мерси предварително
имам следния въпрос: всеки път когато е включен климатика, перката за охлаждане работи постоянно, няма значение колко е загрял двигателя, ако остана само на парно спира но щом включа климатика отново се вкючва. Та мисълта ми е, колко е нормално това ако изобщо е нормално.
Мерси предварително
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане въпрос
Така трябва да бъде, когато се включи климатика перката работи постоянно.

- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане въпрос
Мерси колега,
даже и на студен двигател? Не мога да разбера логиката.
Поздрави
даже и на студен двигател? Не мога да разбера логиката.
Поздрави
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане въпрос
Ами климатик е. Перката трябва да работи, за да отвежда жегата, отдавана от кондензатора.Itskin написа:Мерси колега,
даже и на студен двигател? Не мога да разбера логиката.
Поздрави

Последна промяна от samsung_bg на 18 окт 2009, 12:08, променено общо 1 път.

- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане въпрос
Здрасти колега
за климатроник става въпрос, който е настоен да духа топло вътре. Грешно съм се изказал
за климатроник става въпрос, който е настоен да духа топло вътре. Грешно съм се изказал
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане въпрос
Климатроника си е климатик. Принципа на охладителна/отоплителна система си е същия. Климатика работи само на охлаждане, а при климартоника се обръщат режимите на работа.
При обикновения климатик не случайно е направено така, че като спреш вентилатора в купето климатика да спира... някой трябва да отвежда студа от изпарителя.
При климатика отвън е кондензатор, а вътре в купето изпарител. При климатроника, когато го пуснеш да се топлиш кондензатор/изпарител си сменят функциите.
Нуждата от включването на перката не е точно казано да охлади кондензатора(както е в частност при обикновения климатик).
Нейната роля е да се мъчи да изравни температурата на "питата" с околната температура.
Дано да си ме разбрал какво искам да кажа
При обикновения климатик не случайно е направено така, че като спреш вентилатора в купето климатика да спира... някой трябва да отвежда студа от изпарителя.
При климатика отвън е кондензатор, а вътре в купето изпарител. При климатроника, когато го пуснеш да се топлиш кондензатор/изпарител си сменят функциите.
Нуждата от включването на перката не е точно казано да охлади кондензатора(както е в частност при обикновения климатик).
Нейната роля е да се мъчи да изравни температурата на "питата" с околната температура.
Дано да си ме разбрал какво искам да кажа


- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане въпрос
Всичко е вярно,само дето и при климатроника на колите,климатика си е само климатик.Няма обръщане на топло/студено,а си работи само за студено.Топлото идва от парното,като на всяка друга кола,а регулирането на температурата се прави от процесора на климатроника,който решава от къде да пусне въздух и в какво количество.Когато външната температура е по-ниска от 4 градуса компресора се изключва и не работи,независимо дали е климатик,или климатроник.Напълно нормално е, когато компресора работи (АС on),вентилатора на радиаторите също да работи,така че не се притеснявай, всичко си е наред.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта